Weer begonnen! E-sky honeybee V2

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door tim rc heli, 16 jul 2018.

  1. tim rc heli

    tim rc heli

    Lid geworden:
    17 sep 2012
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Maarssen
    Beste forumleden,

    Na lange afwezigheid van de hobby toch besloten om opnieuw te beginnen. Omdat ik naar verloop van tijd toch weer een beetje het gevoel voor heli's ben kwijtgeraakt ga ik beginnen met de E-sky honeybee V2 en de WLtoys V911 met een hoop extra onderdelen. Deze 2 heli's zijn nu besteld. Ik hou jullie op de hoogte en ik hoor graag tips van leden die deze helicopters ook hebben (gehad).

    Gr. Tim
     
  2. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Welkom terug :beer:
     
  3. tim rc heli

    tim rc heli

    Lid geworden:
    17 sep 2012
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Maarssen
    Vandaag voor het eerst weer gevlogen! Ging best goed maar helaas wel een flinke klapper gemaakt; landingsgestel afgebroken. Dit gebeurde doordat de heli met volgas dicht bij de grond blijft maar soms ineens gaat stijgen en toen nam de wind hem mee. Zou dit kunnen komen door de flybar? Ik heb een van de ''ball-joints" weer goed gezet omdat hij over de "ball" heen was geslipt. Hierna ging het al veel beter maar dit probleem is er nog steeds. Waar kan het aan liggen?
     
  4. tim rc heli

    tim rc heli

    Lid geworden:
    17 sep 2012
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Maarssen
    Het probleem is dus dat de helicopter bij volgas op de meeste momenten maar 20cm van de grond af wil en somssineens omhoog schiet.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2018
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Het lijkt alsof er iets mis is met de collectieve pitch. Loopt die soms zwaar ? Anders zou het de servo zijn die dit aanstuurt. Wellicht heeft die wat tandjes gebroken.
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    De honeybee is toch fixed pitch?

    Fixed pitch heli’s zijn vaak wat springerig.
    Dat is iets wat de piloot in bedwang moet houden.
    Daarnaast is fp ook vrij gevoelig tijdens vliegen met wind.

    Zo te horen vlieg je op een plek waar veel wind staat, naast een gebouw of zoiets?
    Dat soort plekken hebben veel turbulentie, en daar wordt zo’n toestel ook niet gelukkig van.
    Eigenlijk is zo’n honeybee heel goed te vliegen in een hal.. grote garage oid.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    O ja, dit soort dingen ligt niet aan de flybar.
    Die helpt jou.

    Het kan zijn dat het motortje nog een beetje los moet komen. Of hij maakt niet voldoende toeren.
    Als hij niet hoger komt dan 20 cm, moet hij nog wat extra toeren maken eigenlijk..
     
  8. tim rc heli

    tim rc heli

    Lid geworden:
    17 sep 2012
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Maarssen
    Hoi, bedankt voor de reacties! De honeybee is inderdaad fp. Ik ga binnenkort proberen binnen te vliegen en hopen dat dat wat beter gaat. De accu is volgens mij ook niet meer in al te beste staat (staat een klein beetje bol) dus daar moet ik er binnenkort ook nog een van bestellen. Zou een dip daardoor ook kunnen komen? Ik hoor trouwens niet het toerental veranderen als hij ineens hoger wil dan 20cm dus ik denk niet dat het aan r moto ligt. Ik hou jullie op de hoogte.
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.781
    Locatie:
    Oldeberkoop
    FP staat nu niet direct bekend om zijn fantastische hoogte controle, en een windvlaagje pakt hem zomaar op.
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Neuh, maar als je buiten staat, is er altijd wel ergens wind.
    Goede kans dat het toerental niet veranderd, maar de wind hem gewoon oppakt.

    Als hij zo slecht van de grond wil, heb je eigenlijk nagenoeg geen hoogtecontrole.

    Kan zijn dat het aan de accu ligt.
    Al is bol staan niet meteen een indicatie van hoe goed een accu is.
    Sommige merken staan na 5 keer laden al bol, maar gaan wel gewoon een stevige tijd mee.
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Check even of je ietsje speling hebt tussen het motortandwiel en het hoofdtandwiel. Als dat een zwaar punt heeft kan dat dit gedrag verklaren
     

Deel Deze Pagina