Had van mijn Extra 88" het zwaarte punt 1-1.5 cm verder naar achter
gelegd, en ging daar vandaag mee vliegen, eerste vlucht ging echter
perfect, vliegt een stuk beter in high alpha. Mijn timer ging af en ik zit
direct de landing in, ik zag de kist in een slip liggen en dacht zo hard waait
het niet, maar gewoon door landen. Had het idee om eens een harrier
landing te doen dus liet ik de snelheid er uit gaan en lekker laten zakken.
In eens vliegtuig, behoorlijk rechts kleine correctie en wat gas, op de grond, had niet veel erger moeten zijn want dan had het wel een kartweel kunnen zijn. Ik probeer terug te taxiën, maar hele maal niks op richting. Mhhh ik op mijn dooie gemak naar de kist, hoogte en rol reageerde heel
langzaam en richting stond niet center. Heel de kabine vol met rook, auw,
ik blij dat ik geen schroeven gebruik voor de kap, maar magneet borging
met metalepennen. Eerst schakelaar van de ontvanger uit, maar die
werkte niet meer, gek gevoel als zo'n schakelaar niet meer werkt
.
Dan maar de laad connector los, die ontkoppelt direct alle ontvanger accu's.
Auw wat een puinhoop,
Nieuwe ontvanger is een must hier
En hier de boosdoener een hitec 7955TG
Maar wat heb ik nu geleerd ?
- die magneet sluitingen zijn wel erg fijn op zo'n moment
- ook de grote servo's van hitec kunnen de fout in gaan. Jammer
Vragen die open staan .
- Heeft de AR9100 nu zijn werk gedaan,
Voor mij net genoeg maar het ding is gewoon weg gesmolten, en omdat die twee A123 ontvanger accu's de stroom makkelijk konden leveren heb ik de besturing niet verloren. ( had niet veel langer moeten duren).
- Ga ik nu weer voor zo'n AR9100 of toch maar AR9000 met een power box ?
- voorkomt een powerbox/DPSI dit, ik heb het idee van niet, maar doe mij eens een lesje powerboxen
. Waarom denk ik dat dit niet help, als je bij de ontvanger kijkt is er niet 1 maar zijn er meerdere kabels gesmolten door dat ze langs de ander hebben gelegen die rood gloeiend is geweest.
ik sta dus nu in leer mode






Oja de kist maakt het trouwens heel goed geen schade. Behalve dan de elektronica.
Bart,
gelegd, en ging daar vandaag mee vliegen, eerste vlucht ging echter
perfect, vliegt een stuk beter in high alpha. Mijn timer ging af en ik zit
direct de landing in, ik zag de kist in een slip liggen en dacht zo hard waait
het niet, maar gewoon door landen. Had het idee om eens een harrier
landing te doen dus liet ik de snelheid er uit gaan en lekker laten zakken.
In eens vliegtuig, behoorlijk rechts kleine correctie en wat gas, op de grond, had niet veel erger moeten zijn want dan had het wel een kartweel kunnen zijn. Ik probeer terug te taxiën, maar hele maal niks op richting. Mhhh ik op mijn dooie gemak naar de kist, hoogte en rol reageerde heel
langzaam en richting stond niet center. Heel de kabine vol met rook, auw,
ik blij dat ik geen schroeven gebruik voor de kap, maar magneet borging
met metalepennen. Eerst schakelaar van de ontvanger uit, maar die
werkte niet meer, gek gevoel als zo'n schakelaar niet meer werkt

Dan maar de laad connector los, die ontkoppelt direct alle ontvanger accu's.
Auw wat een puinhoop,
Nieuwe ontvanger is een must hier
En hier de boosdoener een hitec 7955TG
Maar wat heb ik nu geleerd ?
- die magneet sluitingen zijn wel erg fijn op zo'n moment

- ook de grote servo's van hitec kunnen de fout in gaan. Jammer
Vragen die open staan .
- Heeft de AR9100 nu zijn werk gedaan,
Voor mij net genoeg maar het ding is gewoon weg gesmolten, en omdat die twee A123 ontvanger accu's de stroom makkelijk konden leveren heb ik de besturing niet verloren. ( had niet veel langer moeten duren).
- Ga ik nu weer voor zo'n AR9100 of toch maar AR9000 met een power box ?
- voorkomt een powerbox/DPSI dit, ik heb het idee van niet, maar doe mij eens een lesje powerboxen

ik sta dus nu in leer mode







Oja de kist maakt het trouwens heel goed geen schade. Behalve dan de elektronica.
Bart,
Laatst bewerkt door een moderator: