Wel of geen KNVvL clublidmaatschap bij jullie?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Richard Branderhorst, 24 nov 2006.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Ik ben zo vrij dit draadje te starten in dit algemene forum omdat het KNVvL gedeelte door niet zo veel mensen bekeken wordt.

    Mijn vraag is, hoe gaat jullie club ermee om, worden jullie en masse lid of juist helemaal niet. Hoe wordt er door de clubleden op gereageerd? Het is tenslotte en forse verhoging voor de meeste mensen.
    Met name de leden die in het verleden niet zo erg pro-KNVvL waren, zullen het er moeilijk mee hebben als hun dit opgelegd wordt.

    Wij (Delta Oss) gaan 13 dec hierover stemmen in een speciale ledenvergadering.

    Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen zo hier en daar in den lande.
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Bij ons ook een clublidmaatschap met KNVVL erbij, m.i.v. 2007, op de speciale ALV was eigenlijk iedereen positief, ik zelf ook.

    Grt.
     
  3. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Veghel
    Wij in Nistelrode weten dit ook nog niet. Maar het zou niet zo mogen zijn dat het verplicht gaat worden.

    Nou ben ik al wel lid....
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik en vele andere clubleden ook, en geloof me; het scheelt je een hoop geld. Voor de mensen die geen lid zijn kost het wel een beetje...

    Grt.
     
  5. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Wij moeten nog de ledenraadpleging houden. Als bestuur zullen wij adviseren hiermee accoord te gaan.
     
  6. Martin Rudolf

    Martin Rudolf

    Lid geworden:
    4 apr 2005
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Yerseke
    Alles wat verplicht wordt zal als niet prettig worden beschouwd !

    Je kunt een boom hierover op gaan zetten, maar de tijd zal leren of dit de juiste weg is.

    Er is nog een héle lange weg te gaan voordat de mensen het zelf van belang vinden om zich aan te sluiten.

    Ik heb namelijk ook mijn eigen gedachten hierover en ik heb juist mijn lidmaatschap per 1 januari a.s. opgezegd en dat heb ik bewust gedaan !


    Groeten Martin
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Tjah, bij ons op de Algemene Ledenvergadering was iedereen vóór, er was toch een mannetje of 60 en niemand stemde tegen, dus dat zegt wel wat denk ik. Dat sluit natuurlijk niet uit dat een aantal individuen hier in dit topic keihard gaan/zullen roepen dat het allemaal slecht is, blablabla...

    Grt.
     
  8. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.311
    Locatie:
    REO
    Ik blijf het een stoer en gedurfde aanpak vinden en hoop dat veel clubs overgaan tot het clublidmaatschap. Ben zelf lid van twee clubs, beiden zijn akkord gegaan. Nu nog zorgen dat ik niet twee keer het KNVvL deel ga betalen.

    groet,

    Erik
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    De VZG op Ede is nooit lid geweest van de KNVvL voor zover ik weet en of dat nog gaat gebeuren??? denk het niet.

    Ik liep aleen beetje langer rond met het idee om lid te worden van de KNVvL en ook van een andere club toen net die discussei aan de gang was.

    De MVC MN heeft een ledenvergadering hiervoor gehouden en de uitkomst was dat zijj mee zouden doen met de KNVvL plannen.
    Vlak daarna ben ik lid geworden (en Onno ook) van de MVC MN en dus ook direct lid van de KNVvL.

    In verhouding scheelt het wel in de kosten, de aparte lidmaatschappen waren duurder dan de huidige construcite dus dat is een goede vooruitgang denk ik zo.
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Tja, en nee ik ben niet diegene die negatief gaat doen. Ik heb al langer aangekondigd dat ik ook wel weer lid wil worden van een overkoepelend orgaan. En dat gaat ook wel gebeuren.

    Helaas zo ver als ik nu weet gaat onze club niet meedoen aan het KNVvL verhaal. Het bestuur vind het te duur en ik denk een behoorlijk aantal van de leden ook. Wij betalen nu 70 euro per jaar en zijn maar met een dikke 20 tot 25 leden. Dan is een contributie verhoging van 35 euro best veel, zeer zeker daar geen van de leden lid is van de KNVvL.
     
  11. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Ja, ik ben bij 3 clubs lid dus ik vind het redelijk als daar een goede regeling komt ter voorkoming van 2-3 dubbele contributie.
    Ook voor mij als KNVvL lid gaan de kosten dus naar beneden.

    Tot nu toe heeft een beperkte groep de overkoepelende kosten gedragen, persoonlijk vind ik het goed dat de zaken waar alle modelviegers van profiteren, de kosten door een representatieve groep gedragen gaat worden. Dat iedereen lid wordt is een utopie.

    Waren de gevaren vroeger op clubniveau (gemeente, buren, etc) nog wel te beheersen, in de toekomst krijgen we steeds vaker bvb met de provincie te maken en dan doe je als eenling, cq club alléén helemaal niks. Maar dan moeten wen dus wel op capabele hulp van "bovenaf" kunnen rekenen.....

    De kosten van het clubgedeelte denken we te kunnen verminderen door onze huidige aansprakelijkheidsverzekering (plm 300€) te laten vervallen, dat scheelt toch weer een beetje per lid. Op voorhand dat de KNVvL verzekering vergelijkbare dekking geeft.

    Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je als niet-KNVvL club bvb een RC1-2-3 wedstrijd wilt organiseren, kan dat dan nog?
     
  12. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Bij ons op de club stappen we over naar de manier waarop het voorlopig gaat. Aangezien we allemaal al KNVVL lid zijn gaan we er alleen op vooruit.

    Stel dat je voetbalt (bijvoorbeeld, maar dit geld bij de meeste sporten,) en je zit op een club betaal je daar OOK meteen mee met het overkoepelende orgaan. Hier hoor je niemand over klagen.
     
  13. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Ik ben zeer zeker niet tegen de knvvl, maar ik ben er geen lid van en verwacht dat ook niet te worden binnenkort. Ik denk dat dit voor heel veel jongeren geld. Domweg vanwege het geldprobleem :roll: Bij mijn huidige club (geen knvvl, lf of whatever club :wink:), betaal ik 30 euro per jaar (jongerencontributie :wink:). En jammer maar helaas, ik heb er eerlijk gezegd echt geen trek om dit te verhogennaar 70 oid. Ik denk dat veel jongeren dit met mij eens zullen zijn...

    Stefan
     
  14. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    3.030
    Locatie:
    evergem
    Bij ons in OOSTBURG gaan we ook lid worden, en EENDRACHT MAAKT MACHT,
     
  15. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    de Kempen
    Hallo,
    Wat is de toegevoegde waarde van lid zijn van de knvvl?????????
    Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om lid te worden van de knvvl.
    Bij onze vereniging worden wij niet verplicht hiertoe en ik zou ook niet waarom wel. Er wordt wel gezegd dat deze steunen bij conflicten met bv. de gemeente waar je vliegveld ligt, maar als de gemeente je echt weg wil hebben, hebben ze niets in te brengen.

    Verzekerings-technisch misschien; bij onze verenigeng moet je zoals elke Nederlander WA-verzekerd zijn, alleen moet je melden aan de maatschappij dat je aan modelvliegen doet. Dit is niet kosten verhogend.

    Mijn mening; je betaald alleen maar en ziet er niets voor terug

    Hans
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Inderdaad alleen die van jou, de KNVVL doet absoluut dingen waar je iets van terug ziet, maar als je je er niet in hebt verdiept is het makkelijk roepen dat het niet zo is. Maar deze discussie is al eerder aan de orde geweest, laten we het een beetje ontopic houden.

    Grt.
     
  17. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Dat is meestal het geval bij verzekeringen en overkoepelende organisaties en dergelijke, en toch heb je het nodig.
     
  18. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als het de verzekering betrefd dan kan ik een heel klein tipje van de sluier oplichten. Kijk heel goed uit met de verzekeringen er staan heel vreemde clausules in de voorwaarden. Er komt binnenkort in de MBA een heel stuk over de verzekeringen en het modelvliegen. We zijn nu in een afrondende fase van het onderzoek hiervoor.
     
  19. woutertje

    woutertje Guest

    Op onze club is iedereen nu al lid van de KNVVL, geschat gaat het lidmaatschapsgeld voor
    een senior lid van € 68,- terug naar € 35,- en van een junior lid van € 35,- naar € 18,-.
    Het wordt voor ons dus een stuk goedkoper.
     
  20. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Ok vooropgesteld dat er wat verzekeringen aan het collectief hangen waarvan we de details nog niet kennen merk ik eigenlijk een welles-nietes verhaal.

    "Ze doen wel iets voor je" versus "Ze doen niets voor je"
    Dat blijven 2 kampen.

    Laat beide partijen nu eens met concrete voorbeelden komen waar de KNVvL heel goed of heel slecht bezig was, dan kunnen we verder praten.
     

Deel Deze Pagina