Wel of geen KNVvL clublidmaatschap bij jullie?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Richard Branderhorst, 24 nov 2006.

  1. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ha Bert,
    Ik denk dat dat uiteindelijk wel eens mee zou kunnen vallen. Er zullen dit jaar nog diverse clubs over de brug komen.
    Wat straks het dilemma wordt voor de KNVVL, zijn de clubs die zich volgend jaar afscheiden en vervolgens in een situatie van veldproblematiek komen.
    Als de KNVVL dan formeel handelt, en de club niet ondersteunt, gaat er mogelijk een club verloren en potentiele KNVVL leden verloren.
    Wordt er wel ondersteund en de club geholpen, eventueel met de overeenkomst om daarna wel over te gaan tot het clublidmaatschap, dan zullen andere niet KNVVL clubs dezelfde houding aannemen, namelijk wachten met het aangaan van het clublidmaatschap tot er een noodsituatie ontstaat.

    Maar nogmaals, de KNVVL kan je zo vaak nodig hebben. Wij hebben nog geen jaar gelden een dergelijke situatie gehad.
    Er was op een manege tegen de rand van de bebouwing in Montfoort op enkele honderden meters van de achtertuinen van raadsleden waarvan je weet dat er grote bezwaren zijn tegen dergelijke zondagse activiteiten, een heli-3d competitie op 2e paasdag georganiseerd. Overleg met de organisator van die activiteit kan op een bepaald moment vastlopen. In dit geval kan dan de KNVVL een bemiddelende rol spelen en de verschillende belangen wegen.
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Misschien de vorige 24 pagina's lezen? Daar staat genoeg informatie met bijbehorende websites. Het probleem is alleen dat je iedere keer dezelfde argumenten/vragen aandraagt, soms in 1 zin, soms in 20 zinnen, maar in de kern zeg je steeds hetzelfde (doen meer tegenstanders hoor :wink: )

    Grt.
     
  3. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    alexzzz je vergeet zelf te lezen.
    hij krijgt die comentaar tegen de knvvl elke keer zelf op zijn bord omdat hij lid is
     
  4. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Ok, snappen we.
    Maar nu het volgende, het uitdragen van het idee.

    Wel betalen = niets terug krijgen.

    Dat idee is niet juist, dat idee moet het hardst onderuit, daarom trap ik daar zo tegen.

    Wel betalen = wel iets krijgen.

    Steun bij problemen
    Verzekeringen
    Mogen gastvliegen bij andere KNVvL clubs
    Wedstrijden meedoen en organiseren.
    Inspraak.
    Wetgeving en beleid
    Informatie

    En dat zijn nog maar de hele grove lijnen.
    Het is bijna niet mogenlijk dat zelf de beneden gemiddelde modelvliegert hier niets uit kan halen van zijn gading.
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    En de mensen die dat dan toch zijn, zijn mensen die alleen maar tegen zijn "om het tegen zijn", maar dat weten ze zelf ook wel dondersgoed :wink:

    Grt.
     
  6. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    er is er nog 1
    niet betalen en toch wat krijgen
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    De free-riders visie..... :?
     
  8. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Da's wel een heeeeeeel beleefd woord voor die groep...
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    knvvl lite. ;)
     
  10. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    :lol:

    Stevo
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Als KNVvL had je het misschien anders moeten aanpakken, iets in de trant van 'wordt nu lid en betaal het eerste jaar € 350 ipv. € 700, deze aanbieding geldt tot april 2007.. zoiets. Misschien een te brute korting, maar iets in die trant.

    Het probleem is nu nog dat clubs geen risico lopen als ze niet lid worden. Als ze het nu niet doen, kan het over een jaar of twee ook nog.

    De vergelijking met een paraplu en regenen is an sich leuk, maar gaat in dit geval helaas niet op, immers regen is iets wat min of meer ongepland gebeurt, een club kan doorgaans wel weten wanneer er problemen ontstaan.

    De KNVvL zou wat mij betreft best wat harder mogen optreden. Of NU lid met z'n allen, of het altijd zelf uitzoeken.. en dan met de overheid om de tafel om die zo ver te krijgen dat alleen KNVvL clubs nog verdere toestemming of vergunningen krijgen.

    Dan maar even door de zure appel heenbijten, als dat is wat nodig is...
     
  12. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dus als je geen lid ben van de ANWB mag je niet meer auto rijden.

    In welke vlieger wereld leef jij.
    Iedereen kan nog zelf beslissen of hij ergens lid van word.

    Ze moeten bij de KNVvl maar eens gaan na denken waarom de DMFV in Duitsland 60.000 leden heeft.

    De DAEC (ook een koepel van alle luchtsporten) in Duitsland gaat dit jaar een eigene vakbond oprichten alleen voor modelvliegers omdat de leden ook niet voor andere mee willen betalen, leden nu 15.000 modelvliegers.

    Ik ben bijna 25 jaar bij de DMFV vanaf de eerste eigene start, (het modelvliegen dus in duitsland geleerd)
    Ook ben ik niet tegen de KNVvL

    Ik ben er alleen niet voor hoe het nu te werk gaat met hun leden.

    Mvg Johan
     
  13. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Tja zo kun je het ook stellen maar ook al bij stilgestaan dat er in Duitsland 6 keer meer potentiële modelbouwers wonen dan in Nederland...................... :?

    Stevo
     
  14. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Een Vakbond opgebouwt zo als de DMVF zou binnen korste tijd 90% van de modelvliegers als lid hebben.

    En dat zullen er wel een paar meer zijn als nu. :lol:

    Mvg Johan
     
  15. hezik

    hezik Guest

    ANWB is echt iets anders hoor. De ANWB is een commerciele organisatie met winkels en de hele rataplan. Dat is niet wat ik voor ogen zou hebben voor de KNVvL.

    Waar haal je dat vandaan? Als jij wil gaan voetballen bij een voetbalclub, MOET je lid worden bij de KNVB hoor, bijvoorbeeld.

    Ik zie in de KNVvL meer een soort van overheidsorgaan. Verplicht als je wil modelvliegen. Althans, dat bedoelde ik met de opmerking waar jij op reageert.

    Je opmerking zegt anders. Je legt immers klakkeloos de schuld bij de KNVvL. Ik zeg: Duitsers zijn niet van die krentekakkers, die betalen gewoon mee, die hebben door dat een landelijk overkoepelend orgaan nuttig is. Hier in NL zitten krentekakkers die liever meeliften. Daar kan de KNVvL verder niets aan doen.

    Ik stel het wat overdreven en hard, maar dat is om duidelijk te maken wat ik bedoel.. je zegt dat je niet 'tegen' de KNVvL bent, maar geeft wel per direct de KNVvL 'de schuld', terwijl het best eens zo kan zijn dat e.e.a. de huidige KNVvL niet te verwijten valt..
     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Vergeet die voetbalbond en ook de ANWB. Vergelijk het met de KNMV en de NMB, beide Nederlandse motorsportbonden die hetzelfde doel nastreven.

    Zo moet je de DAEC en de DMFV ook zien. Er was ooit in Duitsland de DAEC, die deed het in de ogen van vele modelvliegers niet echt goed. Toen hebben enkele modelvliegers de DMFV opgericht en die voldoet wel aan de eisen van de meeste modelvliegers en staat los van de andere luchtsport beoefenaars. In Limburg heeft dit geresulteerd in de oprichting van de Limburgse Federatie die het ook goed doet en bij de Limburgse overheid een streepje voor heeft op de KNVvL.
    Het wordt echt tijd voor een losse modelvliegersbond. We zijn het allemaal eens dat er een overkoepelend orgaan moet zijn, alleen wil niemand die kar trekken.....................................

    Daarnaast begin ik mij zo langzamerhand zwaar te ergeren aan de "rijke stinkers" hier die het de minder bedeelden eigenlijk niet meer gunnen om ook hun mooie hobby uit te oefenen. Het wordt zo langzamerhand een elite hobby en dat is heel jammer en zeer waarschijnlijk niet de bedoeling.

    Lid worden van de KNVvL kan ik mij nu niet veroorloven, en zolang als ik voorraad heb blijf ik modelvliegen met of zonder bond, en ook met of zonder club. Daarnaast probeer ik zo af en toe een centje weg te leggen om een andere keer weer materiaal te kopen om een model te ontwerpen en bouwen. Als je daar problemen mee hebt moet je het maar zeggen, maar dan nog zal ik mij daar niets van aantrekken en blijven doorgaan.

    JA, ik zal 7 juni in Limbricht op die avond aanwezig zijn. Ik vraag mij eigenlijk ook wel af waarom de KNVvL juist een van de duurste plaatsen hier in de buurt gehuurd heeft voor zo een avond?
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Theo, het heeft wat mij betreft niets met arm of rijk te maken, met gunnen of niet gunnen. Als iedereen gewoon lid zou worden, zou de contributie ook fors lager kunnen..
     
  18. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hezik, die opmerking heeft ook niets met jou te doen, maar wel met opmerkingen van enkele andere gasten hier in deze draad (en ook al eerder in andere draden).

    Zo ben ik ook heel blij met het feit dat er in dit kikkerlandje toch nog een aantal mensen zijn die mij steunen en helpen om deze mooie sport te blijven beoefenen. Mijn dank gaat dan ook uit naar de anonieme sponsors van mij. Zo help ik soms ook beginnende modelvliegers door mijn kennis over te dragen en heel soms om ze een "oud" ongebruikt model van mij te doneren.
     
  19. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    ja!,en ik kan het weten!,theo heeft me eigenlijk zo goed als alles over deze hobby vertelt,ik ben hem daar ook zeer dankbaar voor!

    (ps. theo,kom effe op msn,moet je wat zeggen)
     
  20. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik denk dat het de meesten niet om het geld gaat.

    Er zijn natuurlijk ook mensen met een klein inkomen waar het geld krap is.

    Het gaat er gewoon om wat je krijgt voor je geld en wat de club er nu aan heeft.

    Bij de DMFV :

    Kosten voor alle senior leden gelijk 42 € , Jeugd betaalt 12 €
    Seniorleden zonder club betalen ook 42 €
    Dit is incl een verzekeringspaket wat in heel Europa geldt.
    Clubs betalen niks , hebben wel een gratis verzekeringspaket.
    alle personen die voor de club iets doen zijn in dat moment verzekert bij hun werkzaamheden (bestuur, grasmaaien)
    Alle twee maanden het bad "de Modellflieger"
    DMFV regelt ook de toelating van vliegvelden voor modellen vanaf 5 kg
    Is een veld toegelaten en hou je je aan de regels kan niemand problemen meer maken.

    en nog veles meer..................

    Bei de KNVvL :



    Mvg Johan
     

Deel Deze Pagina