Welk crash bestendig vliegtuigje voor m'n zoontje (5 jaar)

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door berkely, 3 nov 2009.

  1. berkely

    berkely

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    31
    Hallo,

    Tot mijn grote verbazing zit m'n zoontje doodgraag op de sim te vliegen! En, het lukt hem nog aardig ook, "kijk papa, kleine beweginkjes aan de stickjes om te draaien" zegt hij dan.

    Nu heb ik nog een Planet 2.4GH 5kanaals zender/ontvanger liggen van een oude coax die ik wel wil gebruiken om er een vliegtuigje van te maken.

    Iemand een idee? Liefst iets traags dat mag crashen zonder dat het helemaal naar de vaantjes is natuurlijk :D

    Wellicht best iets met de schroef achterop voor de stevigheid of niet?

    Alvast bedankt
     
  2. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
    De easystar. met een beetje begeleiding gaat dit zeker lukken. Hij kan ook tegen een stootje heb ik gemerkt bij collegas op de club. en als hij dan toch breekt kan je hem makkelijk lijmen.

    Grtz Matanza
     
  3. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Yep een Easystar of een Fusion. Die laatste is wat goedkoper denk ik.
     
  4. wingman

    wingman

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    1.074
    Locatie:
    Schaijk, N-Brabant
    als je zelf ook wel iets zou willen bouwen (wellicht met je zoontje) dan zou je eens naar de depron Tiger-Moth kunnen kijken
     
  5. berkely

    berkely

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    31
    Even opgezocht, die Easy star ziet er heel erg leuk uit!
    Propje achterop, op het eerste zicht erg robuust!

    Ik zoek nog even die andere.
    De EasyStar is wel groot, wellicht veel groter dan mijn zoontje!

    Ben benieuwd!
     
  6. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
  7. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    axn floater-jet heb ik zelf en dit is niet het beste beginners vliegtuig.

    voordeel makkelijk om te zweven
    nadeel gaat erg hard
     
  8. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
  10. Alex Talsma

    Alex Talsma

    Lid geworden:
    30 apr 2003
    Berichten:
    618
    Locatie:
    Leeuwarden
  11. berkely

    berkely

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    31
    Ik kijk ze allemaal even na, die "Wild Hawk" van Conrad ziet er ook wel leuk uit, zelfs met wieltjes (wellicht dat die niet veel voorstellen).

    Die axn floater-jet is inderdaad een beetje in de stijl van de easy star maar het ding moet toch echt wel kunnen traag vliegen, dat ventje heeft de reflex niet om veel te corrigeren.

    Bestaat er ook iets kleiners? Of geldt dan ook de regel "hoe kleiner, hoe onstabieler (en moeilijker)"

    Dit wordt wel leuk denk ik :p
     
  12. wingman

    wingman

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    1.074
    Locatie:
    Schaijk, N-Brabant
    :yes:
     
  13. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    is het voor zo'n klein mannetje niet handiger om eerst te beginnen met echt speelgoed?

    Een Silverlit X-twin toestelletje of een PicooZ helikoptertje. Kost maar een paar tientjes, en hij kan lekker in zijn eigen tijd buiten vliegen (X-twin) of binnen (PicooZ).
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2009
  14. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    De zenderset van de coaxiaal heeft hooguit 100 meter bereik, en dan gaan jullie een Easy-star aanraden :confused:
    Dat toestel vlieg je zomaar 200 meter weg, en krijg je storing :(

    Je kunt dan beter iets kleiners nemen, een park-flyer.
    Welk kistje dan ?? Een MPX Minimag is al een stuk kleiner.
     
  15. David BRO

    David BRO

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Geel - België
    Ik ben dit jaar augustus beginnen vliegen, en ben zelf wel geen 5 jaar, maar mijn neefje van 7 jaar woont naast me en die heb ik van de zomer met een Silverlit proberen te laten vliegen. Zelf ben ik begonnen met de Easystar, dan de Minimag, en nu een Extra.

    - Ik zou eerst een Silverlit proberen, idd iets als de X-Twin. Als dat lukt, en dan vooral de reacties 3-dimensionaal in orde krijgen, dan ben je daar al. Je zal merken dat het snel gaat, maar om direct met de Easystar te starten lijkt me een iets te grote stap. Gaat te snel en vraagt iets te veel correctie. 3 seconden iets verkeerd en je zit toch te hard tegen de grond... Easystar lijkt me wel het best mogelijke alternatief NA een Silverlit.
    - De Silverlit is ideaal om onder begeleiding mee te starten. Je kan eerst zelf op hoogte brengen, makkelijk overgeven, en dan om de paar seconden instructies geven ("beetje rechts, wat hoger, beetje links, jaaa goed"). Na een goede dag is hij er volledig mee weg. Bij de Easystar moet het al iets meer een vloeiende opvolging van instructies zijn ("iets meer hoogte trekken in die bocht en 20% meer gas, want ander ga je stallen..."). Kost al een pak meer om een Easystar luchtvaardig te hebben, en garantie dat je toch eens hard tegen de grond gaat. Nu is hij wel zeer sterk, maar zou toch liever 25 Euro meer uitgeven voor de eerste weken, dan na 1 week met een totaal geblutste en gerepareerde Easystar te zitten....
    - De Minimag lijkt me helemaal onmogelijk. Lukt zeker niet om mee te starten, en zelfs nadien vrij ingewikkeld. (ik vond de Minimag trouwens zelfs moeilijker dan de Extreme Flight Extra EXP 48" die ik nu vlieg....). Den maar aan de Minimag als hij 6 wordt dan ;)

    Dusss... Silverlitje van 25 Euro, en dan over naar de Easystar. En mijn eerste zender bij de Easystar was de standaard Zebra, prima om mee te starten (als was ik hem na 3 weken al wel beu ;)

    Trouwens, mijn neefje komt me nu nog regelmatig vragen om eens mee met de Silverlit te spelen, in de tuin.(tja... heb er maar een 2e bijgekocht om samen te kunnen spelen, lol, en dat is dan wat uit de hand gelopen... vandaar dat ik nu zelf de extra heb).
     
  16. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    ik zou gelijk met de easystar beginnen,ook omdat het propje achterop zit en zo moeilijker kan breken bij een foute landing.en in de lucht is de easystar wellicht weer kleiner dan je zoontje;)
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Voor iets van 130 euro heb je van de ParkFun fusion een RTF set inclusief zender met voldoende bereik.
     
  18. berkely

    berkely

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    31
    Die Silverlit reeks is inderdaad heel mooi maar wellicht enkel volledig windstil te vliegen daar hij zo licht is...
    Maar misschien wel een mooie starter voor een lage prijs. Dankjewel voor de tip :D

    Ik heb mijn zender van mijn coax even opgezocht en hij zou een 135m bereik hebben.
    (Planet T5 Radio Set - 2.4GHz Transmitter: The instructions state a maximum range of 150 yds but also say that the gear has been tested to much greater range).

    Dit lijkt me genoeg voor een vliegtuigje niet?
     
  19. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hoi,

    Lees deze topic met daarin ook nog wat links even door.

    felix-fik-80-geschikt-voor-indoor

    Felix is goedkoop en sterk modelletje.
    Met wat china elektronica kost hij helemaal niet zo veel.
    Zelfs met een goedkope zender blijf je onder de 100 maar heb je wel een echt vliegtuig al is het klein en licht.

    Gr. Dennis
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina