Welk schip is dit

Discussie in 'Werkschepen' gestart door willy1960, 26 aug 2017.

  1. willy1960

    willy1960

    Lid geworden:
    8 feb 2011
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Beerse Belgie
    Zou graag de naam weten van deze boot,de vorige eigenaar wist het ook niet. IMG_20170825_173943.jpg
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Lijkt me een "Fantasie-model".
    De romp is te slank en te ondiep voor een sleper (zou van een oorlogsschip kunnen komen), de accommodatie lijkt op die van de Smit Rotterdam, de brug lijkt op die van de Eider... Wel mooi gebouwd, maar ik denk niet dat het slim is om hiermee te gaan slepen...
     
  3. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Zou het gezien zijn minimale diepgang niet iets van een boeienlegger kunnen zijn?
    Of - gezien zijn grote bemanningsverblijf - een onderzoeksschip?
    Hij heeft (in de verte) ook wel iets weg van de (Graupner) Ranzo.
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.117
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ook mijn idee. Wel aardig gebouwd, maar de proporties kloppen niet. Dit soort schepen heeft achter meestal geen verschansing en zoals Roel al stelt geen diepte in de romp. Als je iets voor het werken op ondiep water bouwt, dan past zo'n enorme opbouw met twee schoorstenen niet. Bolders, die niet boven de verschansing uitkomen. Daarbij horen Panamakluizen (doorvoer in de verschansing). Jammer van alle moeite die erin is gestoken. De waterlijn recht trekken en lekker mee gaan varen zou ik zeggen. Kan ook zonder die actie natuurlijk. Gr. Klaas.
     
  5. willy1960

    willy1960

    Lid geworden:
    8 feb 2011
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Beerse Belgie
    Iedereen alvast bedankt,misschien staat het hier wel niet juist.
    Had ook al een idee dat het een eigen creatie was.
    kan het misschien wat ombouwen tot een boeienlegger,slepen was wel niet mijn bedoeling.
    nog een mastje bouwen met verlichting en radar boven de stuurhut.
    Gr Willy
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Bert, kijk eens naar de aandrijving. Als je iets met geringe diepgang wilt, moeten schroeven en roeren natuurlijk niet als diepste componenten onder je romp hangen... Kijk naar de ouwe Norderney: daar liggen schroeven en roeren in semi-tunnels. De romp kan gewoon droogvallen. Is bij de Ranzow ook zo.
    Ranzow.jpg
    ranzow2.jpg
     
  7. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Klopt Roel, Ik had meer naar de opbouw, het dek en de rompvorm gekeken, maar vanwege de donkere / schaduw achterkant te weinig naar de roer- en schroefasconstructie :hammer::hammer::hammer:.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2017

Deel Deze Pagina