Welk vliegtuig om mee te beginnen?

Discussie in 'Beginners' gestart door bdoets, 19 nov 2011.

  1. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    In de haven van antwerpen moet er ergens 1 zitten, voor de rest natuurlijk allemaal verder weg..

    Ik ben ook begonnen met vliegen op linkeroever! Vliegen daar eigenlijk nog meer mensen? Vroeger was het daar zondagnamiddag altijd wel gezellige boel :)

    Maar was voor mij wel ver rijden, vlieg nu in een club in brecht.
     
  2. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Ik wil de pret niet bederven, maar zijn jullie je er van bewust dat Antwerpen Linkeroever in de CTR (controlegebied) van de luchthaven van Antwerpen Deurne (EBAW) ligt en dat het verboden is om modelluchtvaartuigen te laten vliegen in CTRs ?

    Zie paragraaf 6.j. op blz. 14 van https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/downloads/gdf01.pdf

    Tip: sluit je aan bij een officiële club in de regio. Eens zo gezellig en je leert veel sneller goed vliegen i.p.v. zelf leren vliegen. En bovenal, je houdt het veilig voor iedereen.

    mvg
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2017
  3. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Valt alles dat rc vliegt en onder de 1 kg weegt niet onder de categorie speelgoed in België?

    Blijf je natuurlijk gebonden aan een maximum hoogte van.. is het 30 meter?

    Ja alles wordt inderdaad strenger en ik kreeg waar ik vloog rond mijn gemeente soms ook problemen, daarom bij een club gegaan.. maar heel soms vlieg ik nog wild maar enkel daar waar ik toestemming heb van de eigenaar.

    Mvg
     
  4. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
  5. Nick87

    Nick87

    Lid geworden:
    1 nov 2017
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Antwerpen
    @easy ik zag daar vroeger vaak mensen vliegen maar wist niet dat het verboden was. Bedankt voor de info van de club in Kieldrecht, is dikke 20 min rijden. Is nog niet te ver.

    @HansL bedankt voor de info, dat wist ik niet. Ga eens opzoeken waar ze juist zijn.
     
  6. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Ja het was gewoon een gezellige boel daar vroeger :) maar inderdaad ligt het blijkbaar in een ctr zone..

    je had trouwens ook een leuk modelbouwwinkeltje in burcht maar die heeft helaas zijn deuren dit jaar gesloten..

    Succes met pegasus. :)
     
  7. Stralende jager

    Stralende jager

    Lid geworden:
    14 mrt 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    boer
    Bedankt voor de aanwijzingen, dit geeft me zeker een stoot in de goede richting!
     
  8. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Graag gedaan maar ik kan wel even niet volgen :rofl:
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Gezien de posts en het niveau c.q. inhoud daarvan (of gebrek aan...) vermoed ik dat stralende jager een beetje aan het trollen is....
     
  10. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Of hij is nieuw, en hij heeft iets aan de inhoud van dit topic gehad. Want het is een draadje typisch voor beginners.
     
  11. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Geeft licht in het donker en is bewapend....
     
  13. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Ramglow

    G.I. glow
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2018
  14. tomdm84

    tomdm84

    Lid geworden:
    30 dec 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Belgium
    Hallo!

    Ik ben een nieuwe oude RC fanaat die weer wil gaan vliegen. Ik heb een club waar ik me wil aansluiten met allemaal leuke mensen. (Die ik gezien heb toch alvast)

    In de club wordt alleen electro gevlogen.

    Ik zou graag een eerste toestel bestellen, maar weet niet goed welke.
    Ik dacht aan een tundra van HK of een funcub van multiplex.

    Zijn er volgens jullie nog leuke beginnerstoestellen om te starten?
    Het mag ook houtbouw zijn, daar heb ik vroeger ook al mee gewerkt.

    Alvast bedankt!

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
     
  15. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Het gaat om de volgorde:
    Je gaat eerst naar de club en stelt daar deze vraag.
    Een van de vervelendste dingen voor een instructeur is een nieuweling te moeten vertellen dat de spullen, waarmee deze trots voor het eerst op de club verschijnt, helemaal niet zo geschikt zijn.
    Of slecht passen bij het in de club gebruikte systeem.
    Ook blijkt dan vaak dat het allemaal veel te veel heeft gekost, of dat het juist weliswaar een koopje is geweest, maar dat de kwaliteit daar ook naar is en goed vliegen daarmee redelijk kansloos.
    Ook ja, had ik al gezegd eerst naar de club te gaan?
    Fijne jaarwisseling en een succesvolle rentree als modelvlieger!
     
  16. tomdm84

    tomdm84

    Lid geworden:
    30 dec 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Belgium
    Heb je eigenlijk mijn post gelezen?

    Ik ben dus bij een club geweest. Daar vliegen ze electro zoals ik dus zei. Alles met een bovenvleugel is goed maar niet de piper omdat die een te korte romp heeft.

    De 2 modellen die ik noemde zijn niet voorradig.

    Ik dacht dus laat ik eens vragen of andere vliegers nog een aanbeveling kunnen doen.

    Een zender heb ik al die past op het systeem van de instructeurs.

    Of ik moet mijn mening over de mensheid herzien of jij hebt slecht geslapen vannacht .

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
     
  17. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Op marktplaats staan.een paar mentors te koop
    Perfecte leskisten
     
  18. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Met een Mentor kom je prima voor de dag. Door zijn afmetingen ook een vliegtuig dat zich gemakkelijk laat vliegen.

    Aanrader !
     
  19. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
  20. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ja, ik vond de vraagstelling wat merkwaardig, vandaar dat ik duidelijk maakte dat men op de club je had moeten helpen met het oplossen van deze vraag.
    Alleen zegt dat op zich nog niks, ze hadden je minstens kunnen uitleggen WELK electromodel ze je het best mee kunnen opleiden. Dat hoort bij het takenpakket van clubinstructeurs,
    die helpen jou daarbij en laten jou het niet zelf uitzoeken. Vandaar mijn verbazing.:confused:
    Ik vind het ontzettend vervelend om een leerling te moeten teleurstellen omdat deze met de verkeerde spullen aankomt. Vandaar dus EERST overleggen met je instructeur(s), DAN pas iets aanschaffen.
    Vroeger waren dat de (foute) handelaren die voor veel te veel geld een beginner met de verkeerde spullen de deur uit lieten gaan. Nu zijn het de onzinverhalen op het internet door figuren die zelf niet eens behoorlijk kunnen vliegen, laat staan iemand anders opleiden.
    Mijn insteek is iemand anders die teleurstelling te besparen...
    Piper heeft vele typen hoogdekkers gebouwd, sommige hebben een (relatief) kortere romp dan andere. Kortom, zo'n constatering geeft mij weinig vertrouwen in het beoordelingsvermogen van degene die je dit vertelde.
    Wat volgens mij niet handig is. Ik kan (zelfs als clubinstructeur) niet weten wat in jouw club het standaard lesmodel is. De enige die dat kunnen zijn jouw medeclubleden. Dat is de kern van mijn boodschap.
    Tja, leraar/leerling... Erg overgewaardeerd, ik gebruik het bij voorkeur niet. Maar dat is een mening, geen feit. Dat ik mensen met meesturen op de sticks eerder het vlieggevoel bijbreng wel....:beer:
    Het eerste: altijd. De mensheid is te divers om daar 1 mening over te kunnen hebben. En dan nog...
    Het tweede: nee integendeel :D, maar zoals de amerikanen het zo goed kunnen verwoorden, I'm 'telling it like it is'.:)
     

Deel Deze Pagina