Welke 500 size heli + config voor Lange vliegtijden

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door georgeII, 18 aug 2018.

  1. georgeII

    georgeII

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Pingjum (FRL)
    Het was niet mijn bedoeling om er een electro vs brandstof verhaal van te maken.

    Dat omslag punt waar Bert het over had, voel ik wel iets bij.
    Een Logo 550 en groter zijn mooie machines, maar vijf minuten max vermogen hebben om daarna het volgende peper dure 12 cellen pakket er in te stoppen, voelt mij niet goed.

    Misschien kan ik voor een nieuwe en betere electro heli, toch een maatje kleiner gaan kijken dan de 500 mm bladlengte? Goblin 380, Protos 380, Logo ???. (liever geen Align)

    Brandstof blijft mij ook trekken!
    20 jaar geleden een aantal vlieg lessen bij Flycam met een Vario Skyfox gedaan. (Geweldige heli)
    Daarna een Hirobo GPH 46 met stille demper gekocht om mooi verder te leren vliegen, wat prima ging tot dat de onderdelen schaars werden.
    In iedergeval houd ik voor een brandstof heli de tweedehands markt goed in de gaten.

    Bedankt voor de adviezen en het mee denken!

    George
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.950
    Locatie:
    Rotterdam
    het grapje wil dat er tegenwoordig helemaal geen discussie over hoeft te zijn..
    je wilt electro of je wilt brandstof.
    Beide hebben hun eigen voor en nadelen
    voor de gemiddelde veelvlieger zal de keuze financieel gezien niet zoveel uitmaken aan het eind van het jaar.
    zodoende is het gewoon een persoonlijke keuze, en die is gewoon persoonlijk :D

    Ook electro heli's kunnen nog best een redelijke vliegtijd halen. Als je de rotorsnelheid maar wat omlaag brengt.
    maar 8 minuten is wat zeldzaam.. en bij brandstof is dat kort.
    Afgelopen weekend heb ik mijn heli (trex 600N)een keer volledig leeg gevlogen.. toen zat ik aan 19 minuten vliegtijd...
    nu heeft die heli wel een vonkontsteking, dus de motor is een tikkie aangepast..

    het is gewoon wat je zelf wilt.
    ben je een veelvlieger, komen de kosten voor de lipo pakketten er aan het eind van het jaar ook wel uit.
    in principe zouden ze wel een jaar of wat mee moeten gaan.

    In principe zijn de merken die je noemt gewoon goed.
    Val je jezelf geen buil aan.
    de aligns zijn ook goed, alleen zijn na een paar jaar de onderdelen wel eens schaars.
     
  3. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
    Logo 480 vliegt ook makkelijk 8 minuten of langer op lagere toeren, maar meestal is de concentratie nog niet voldoende om zo lang te sturen.

    Succes Patriek
     
    helihenk vindt dit leuk.
  4. georgeII

    georgeII

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Pingjum (FRL)
    Hmmmm,

    Een Logo 480 met 515 mm asymmetrische Spinblades. Dit kan leuk zijn of ga ik weer over de top?
    Het is volgens mij wel een vrij stille heli?

    Ik had iets gelezen op dit forum dat de keuze van servo’s bij deze vogel belangrijk is. (hoogte bevestigings flens)

    George
     
  5. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    Ik weet niet hoe het met de nieuwe 480 zit, maar ik heb een 400SE (473 bladen), ik weet niet of je daar nou 515 bladen op moet gaan draaien.
    De staart is wel te verlengen, maar hij heeft kleinere servos als een logo 500.
    500 bladen heb ik wel gezien op een 400SE, maar 515 is weer next level, maar mischien kan het.

    Maar, ik vind de 400SE wel een heel fijne heli, idd stil, en robuust.
    Ik vlieg hem met 3000mAh, hij lijkt me iets milder voor de lipo in vergelijking met een 550 op 5000mAh.
     
  6. georgeII

    georgeII

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Pingjum (FRL)
    Dat ik een groot liefhebben van asymetrische Spinblades ben, zal geen nieuws meer zijn.

    Het lastige is dat deze firma waarschijnlijk niet al haar producten in de webshop heeft staan.
    Het klinkt vreemd, maar ik zoek dus eigenlijk een heli bij de beschikbare blades.
    (Hahaha hoezo de wereld op zijn kop!)

    Dat een Logo 480, 48 cm bladen nodig heeft is logisch
    Kijk ik in de webshop van SB, gaan ze van 43 naar 55 cm???

    Nog een puntje.
    De Goblin 420 (alzrc 420) welke ik ook graag met SB zou willen, is niet eens mogelijk! (wortel afmeting) pffffff

    George
     
  7. georgeII

    georgeII

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Pingjum (FRL)
    Danm........

    Lees ik net deze zin op de site van SB.

    Attention! Special lengths and special designs available on request at any time.

    (Goed lezen is ook een vak hahaha)

    George
     
  8. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda

Deel Deze Pagina