Welke airbrush verf voor rc kappen

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door speedy consales, 14 nov 2004.

  1. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Ik ben van plan om een kap te gaan airbushen. Maar nu heb ik een probleem:
    Ik heb een airbrush een hansa 281 dual action werkt perfect
    Een compressor. Maar nu komt het ik zoek verf maar weet niet welke. Ik heb het het liefst op waterbasis want dan kun je je airbrush makkelijk schoonmaken. Ik heb wel iets gelzen op airbrush almere. Over verf op waterbasis waar je lak over heen doet K2 lak omdat dit niet oplost in een brandstof auto. Maar ik woon hier niet in almere en in hengelo. Daar heb je wel een verwinkel zitten met heel veel dingen ook airbrush verf maar welke heb ik nodig. Ik ben nog niet bij de winkel langsgeweest maar weten jullie iets wat goed is.
     
  2. andry

    andry Guest

    Voor lexaan kappen heb je polycarbonaat verf nodig. Deze verf heb ik zelf gebruikt om mijn kappen te spuiten ( ja ik vlieg niet alleen , ik rijd ook ).
     
  3. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Maar is deze verf makkelijk schoon te maken van je airbrush
     
  4. NOVA ROSSI

    NOVA ROSSI Guest

    tamiya verf in potjes alleen moet je het nog verdunnen
     
  5. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Nee dat werkt niet dat is zo`n slechte verf haal je er zo af met je vingers :( Maar ik bedoel verf op waterbasis en dan dat je er met een lak overheen gaat
     
  6. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Dan heb je eigenlijk 2 keuzes, FasKolor van parma (Createx, zelfde spul) of Pactra Racing nogwat acrylics.

    Beide zijn erg goed. Waar te koop in NL? Geen idee. :)

    Roals kan wel Faskolor leveren geloof ik.
     
  7. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Ik zelf gebruik Pactra racing om te airbrushen, is gewoon goed aan te komen zover ik weet. Teminste in mijn lhs is het gewoon te koop.

    Is het niet gewoon te koop in jouw lhs, gewoon even vragen, is vast wel te bestellen.

    Groeten, Thomas
     
  8. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Ok bedankt dan ga ik hier achteraan.
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    fascolor van parma is absoluut niet hetzelfde als autoair van createx.
     
  10. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    gewoon createx model air gebeuiken dan maar. Ik denk dat ik een airbrush zelf ga kopen hoef ik ook niet dat ding van mijn pa te gebruiken. Da kan ik tenminste met polycarbonaat spuiten :D
     
  11. Roger B.

    Roger B. Guest

    Moet er ook nog een primer op de kap voordat je deze acryl(watergedragen)lakken kunt gebruiken op een lexan-kap?

    en niet geheel onbelangrijk...houdt dat een beetje op de body?

    ik begreep dat je na de acryllak een brandstofbestendige blanke lak moet spuiten, welke is dan het best?
     
  12. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Even denken hoor, je spuit een kap aan de binnenkant, goh, denk niet dat je een primer moet aanbrengen ;)

    Lexaanverf is zo gemaakt dat het in de kap 'bijt' en zal dus zeker goed hechten.

    En brandstofbestendige lak is ook niet nodig omdat je het dus aan de binnenkant spuit, Wat je gewoon moet doen is je kap spuiten in de gewenste kleuren en dan een lichte kleur als laatste laag spuiten die dus dient als bescherm laag.

    Groeten, Thomas
     
  13. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Voor de meeste verf op waterbasis wordt een coating aangeraden indien je met een brandstof auto rijdt.

    Faskolor heeft er FasCoat voor, maar gewoon wit of zilver uit een spuitbus werkt ook goed.
     
  14. Roger B.

    Roger B. Guest

    Er bestaan ook transparante primers, die werden me aangeraden als ik autolak wilde gebruiken door de autolakhandel

    Ik heb het dus over airbrushlak OP WATERBASIS die dus niet in zal bijten in het kunststofg (denk ik)

    Ik kan me vergissen, maar de motor en de tank zitten toch ook aan de binnenkant van de kap :roll: daar komen dus nogaleens spetters vanaf..


    dus toch een beschermende laag als laatste... lijkt het zo, of spreek je jezelf tegen?



    Ik wil graag goed advies met betrekking tot de lakken, en eventuele benodigde primers/afwerklagen
     
  15. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    je hoegft op lexan of polycarbonaat NIET te primeren mits je de juiste lak gebruikt (pactra, of fascolor oid speciaal voor die kappen.

    lak je met createx autoair of iets op waterbasis, dan volstaat om darnaa een keer af te lakken met een brandstof bestendige lak bv wit spuitbusje van graupner, dan worden je kleuren ok meteen veel voller.
     
  16. M-thing

    M-thing

    Lid geworden:
    27 sep 2003
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Pactra racing finish is verkrijgbaar in spuitbusjes en in potjes. Er zijn 2 soorten racing finish in potjes, de ene soort is het zelfde als de spuitbussen, lekker agressief, hecht prima op lexan en is brandstof bestendig. De andere is op acryl basis en heeft idd een coating nodig om bestand te zijn tegen brandstof ed.
    Andere lexan verven op acryl basis (fascol/Tamiya) hebben ook een coating nodig om brandstof bestendig te zijn.

    Voor verf, airbrushes en advies kan je terecht in Enschede bij Pijp-lines of in Almelo bij A.H.T.

    Succes.
     
  17. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Fascolor is ook te bestellen bij Conrad:

    http://www.conrad.nl

    Ook ik speel wel eens met een brandstof auto en bij mij blijft het prima op (in) de kap zitten.

    Succes,

    Geert-Jan
     
  18. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    ik gebruik Faskolor en pactra, beide zijn watergedragen.
    De hechting van Faskolor vind ik iets beter, maar pactra spuit weer fijner.
    als ik mn bodies gespoten heb laat ik hem minimaal 2 dagen goed drogen waarna ik hem nog een keer dun spuit met een spuitbusje pactra racing wit (thinnerbasis) dit moet je niet te dik opbrengen anders vreet het de onderlaag op.
    dit heb ik al vele malen gedaan en met succes.
    p.s. voor Faskolor zou ik een iets grotere nozzle gebruiken aangezien dit wat dikker is.

    Richard
     

Deel Deze Pagina