Welke betere zender voor Blade mSR

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Peter Brand, 10 feb 2018.

  1. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb in 2011 eens een Blade mSR RTF gekocht en ben sinds kort deze hobby weer aan het oppakken.

    Ben nog zeer beginner zal ik maar zeggen en hoop nog veel te leren. Ook hier :)

    Nu heb ik bij een kennis even de DX6i kunnen proberen en ik moet zeggen, dat dat toch wel een heel stuk beter stuurt dan met de originele zender van Blade.

    Graag wil ik daarom een andere zender hebben en dacht daarbij dan aan de DX6e (omdat de i niet meer te krijgen lijkt te zijn). Ook met het oog op een eventuele overstap naar iets 'groters' (groter model of cp of zo) lijkt me de DX6e een mooie, betaalbare, oplossing.

    Nu lees ik echter ook dat mijn mSR nog werkt met DSM2 en dat nieuwe zenders, sinds 2015 of zo?, alleen nog maar DSMX mogen hebben.

    Begrijp ik het daarmee goed, dat ik dus eigenlijk geen nieuwe zender meer kan kopen, omdat deze niet DSM2 ondersteunt en daarmee dus ook niet mijn helicopter?

    Groet,
    Peter
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    De Dx6i wordt niet meer verkocht. Daar is de DX6 voor in de plaats gekomen, en het klopt dat de nieuwe zenders niet meer met DSM2 overweg kunnen. De DX6i wordt volop gebruikt aangeboden op MP en hier op het forum. Een gebruikte kopen is dus een optie.
    Wil je later meer en en ook DSM2 nog kunnen gebruiken kijk dan naar een gebruikte vroege DX6 of een DX7, 8 of 9. Deze wel even testen of ze werken met DSM2

    https://www.marktplaats.nl/z.html?query=spektrum+dx&categoryId=1099&postcode=&distance=0
     
  3. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben eerlijk gezegd wat huiverig met 2e hands kopen omdat ik als beginner er nog weinig verstand van heb en geen kapotte of slechte spullen wil kopen :-(
     
  4. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Zou een OrangeRx Tx6i misschien iets zijn?
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Zou best kunnen. Moet je wel de EU/UK uitvoering nemen.
    Ik heb de mijne altijd gevlogen met mijn oude JR-388X (in Mode-1) met een Orange module, normaal zit er een FrSky DJT in....
    Tegenwoordig probeer ik het cp-vliegen onder de knie te krijgen met een Nano CP S.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Omdat ik 2e hands, als beginner en redelijk leek, toch risicovol vind, ga ik maar op zoek naar een nieuwe DX6e. Dat betekent dan ook een nieuwe helicopter maar so be it. Dank voor de reacties.
     
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
  8. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Het is niet dat ik per definitie niet van gebruikt houd @onno10

    Maar ik heb geen verstand van zenders dus als er iets mee aan de hand is kunnen ze me alles wijsmaken en ben ik de pineut.
     
  9. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Als je de zender op MP kan kopen met de aankoopnota erbij dan loop je denk ik weinig risico.
    Mijn ervaring is dat Horizon niet moeilijk doet als een zender niet goed is door een fabricage fout.
    Zelf heb ik al 3 gebruikte DX zenders gekocht. Geen van alle gaf een probleem.
     
  10. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Aankoopbon is dan wel een goede tip :)

    Helaas is de advertentie uit Vlissingen en dat is wel erg ver weg om even langs te rijden.
     
  11. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Laten opsturen...
     
  12. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Nee sorry dat is een brug te ver voor mij. Dan moet ik vooraf betalen en dan maar afwachten of het opgestuurd wordt. Marktplaats is goed voorzien van oplichters.
     
  13. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Deze verkoper is gecontroleerd.
    Ik zou het risico durven nemen. Mede gezien het feit dat hij meer spullen te koop heeft binnen de hobby.
    Zijn prijzen zijn ook reƫel. Oplichters vragen meestal te weinig...
     
  14. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik zal er over nadenken dan maar :)
     

Deel Deze Pagina