Welke brushless voor Tamiya crawler ??

Forumleden,

Ik ben van plan een Tamiya crawler aan te schaffen.

Omdat hier geen ESC bij geleverd wordt, wil ik hierbij een brushless setje met ESC aanschaffen.

Ik heb echter geen ervaring met brushless motoren, en wil graag het volgende weten:

- is brushless geschikt voor een crawler
- hoeveel turns moet je dan nemen
- waar moet je verder op letten

Alvast bedankt voor jullie reactie.

brushless kan prima voor een crawler.

PK racing heeft bijvoorbeeld een 32 turns EZRUN, die maakt maar 1200 RPM per minuut, maar heeft extreem veel koppel.

Ik heb tot 3x toe ezrun via ebay besteld, nooit aangekomen dankzij douane (wel geld terug) dus ik koop het voortaan maar.

ik zou wel een brushless set nemen met een sensor.

daar kan je heel nauwkeurig mee rijden heel langzaam

mvg hans

iets te rap met antwoorden..

check wel bij PK racing bijvoorbeeld of het makkelijk is om met lage toeren te rijden somming brushless setjes hebben namelijk een flink magnetisch veld, dan voel je de as bij handmatig draaien wel eens in polen vallen.

maar goed PK racing is erg bedreven hierin, ze zijn Di en Do avond open.

brushless kan prima voor een crawler.

PK racing heeft bijvoorbeeld een 32 turns EZRUN, die maakt maar 1200 RPM per minuut, maar heeft extreem veel koppel.

Ik heb tot 3x toe ezrun via ebay besteld, nooit aangekomen dankzij douane (wel geld terug) dus ik koop het voortaan maar.

pakketje moet altijd aankomen, dat mogen ze niet in beslag nemen.

dus ligt niet aan de douane die mogen het een maand vast houden en moeten dan beslissen of het terug gaat naar de verzender of dat ze hem door laten gaan en je er een flinke naheffing op geven. vaak krijg je papieren thuis die je moet invullen en da terug moet sturen. als je dat niet doet gaat het terug naar de verzender.

mvg Hans

Pfff,

Ik ben geen echte crawler, maar ik vind 18t eigenlijk nog te veel...
dan maak je nog vrij veel toeren!