Welke elektromotor is geschikt voor een kinderauto?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door retep, 6 feb 2017.

  1. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Gewoonlijk doe ik dat bij mn garage......ieder jaar

    Wel leuk zo'n project! Al is 30km/h aardig hard voor kinderen....ik weet niet welke leeftijd je in gedachten hebt.
    Persoonlijk vindt ik dat het op eigen terrein wel kan allemaal, op de openbare weg/straat/stoep lijkt mij geen aanrader. Tenzij je er een flink pak matrassen bijleverd om de geparkeerde autos mee in te pakken

    Interessant om te volgen......ik blijf even aan de lijn.....

    Groeten, Arnold
     
  2. retep

    retep

    Lid geworden:
    29 nov 2005
    Berichten:
    558
    De leeftijd zal tussen de 6 en 14 jaar liggen, dus word de snelheid wel instelbaar. En uiteraard alleen voor gebruik op eigen terrein, want aangedreven kinderauto's
    mogen geen eens volledig rubberen wielen/banden hebben en ook geen 20/30kmh gaan, dus uitgesloten voor de openbare ruimte.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ehm.... de winkelier is niet verantwoordelijk als hij op verzoek een brommer voorziet van een groter blok om de reden die je zelf al aangeef: zo lang het voertuig niet op openbaar terrein komt.
    Sterker nog, de winkelier mag de brommer ook zo verkopen mits hij maar aangeeft dat die illegaal voor op de weg is.

    Nee, het is in dat geval de gebruiker die verantwoordelijk is wat hij met het voertuig doet. De winkelier kan alleen aangesproken worden voor eventuele nalatigheid van de ombouw.
     

Deel Deze Pagina