Welke Fatshark kopen voor DJI Phantom 2 ( Drone )

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door svenb7, 16 apr 2014.

  1. svenb7

    svenb7

    Lid geworden:
    19 mrt 2012
    Berichten:
    8
    Hallo,

    Ik heb een paar vraagjes.
    Ik heb een DJI Phantom 2 aan geschaft met daar onder een gopro hero 3 black.
    Ik vlieg er nu ongeveer 1 maand mee.
    Het bevalt me echt heel goed alleen heb 1- puntje.
    En dat is dat ik niet kan zien wat ik film.
    Daar zijn veel oplossingen voor maar ik heb mij oplossing al gevonden.
    Een FPV bril of te wel fatshark bril.
    Maar ik heb 1 probleempje.
    Ik heb geen ervaring en verstand van FPV.
    Dus mij vraag is: welke moet ik kopen waar moet ik op letten.
    Al vast heel erg bedankt.

    PS: bedrag is maximaal 450 het liefst tussen de 300 400 euro.

    Groetjes Sven

    Youtube kanaal: Drone Sven - YouTube
     
  2. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi Sven,

    Helaas komt er méér bij fpv kijken dan alleen een video bril. Je hebt een camera (liefst een losse camera), video zender en video ontvanger nodig. Het is niet een kwestie van "erop plakken" en vliegen maar.

    Als je alleen maar geinteresseerd bent in kunnen zien wat je filmt, dan is een scherm waarschijnlijk een veel betere oplossing. Als je een bril gebruikt dan vlieg je vanaf je video feed. Dat is natuurlijk erg gaaf, maar daar komt wel het een en ander bij kijken. Het moet natuurlijk wel goed werken (en degelijk geconstrueerd zijn), want je kunt niet meer naar 't ding zelf kijken (tenzij je de bril af zet natuurlijk).

    Dus ik zou zeggen, stel jezelf de volgende vraag: wil je fpv vliegen of wil je zien wat je aan het filmen bent?
     
  3. svenb7

    svenb7

    Lid geworden:
    19 mrt 2012
    Berichten:
    8

    Ik wil het liefst zien wat de gopro filmt.
    Ik weet wel dat het kan maar hoe weet ik niet.