Welke FPV goggle ...

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door K9 Spike, 20 dec 2016.

  1. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Thankxz. Ik bestel er wel een paar Aomway antennes bij...
     
  2. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Dit zijn prima antennes.
    Als je echt goede kwaliteit antennes wil hebben moet de Dennis K antennes nemen.
    Dennis is ook veel op dit forum te vinden.
     
  3. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Cyclops is al binnen. Even getest met de Runcam pz0420m en het beeld ziet er prima uit. Genoeg detail, maar niet verbluffend natuurlijk. Zal hem binnenkort eens vergelijken met de Fatshark Attitude van een vriend.

    Het scherm is natuurlijk 16:9 en als je dan 4:3 selecteert, dan zie je wel goed wat je mist. Is voor mij denk ik wel een reden voor m'n quad een 16:9-camera te bestellen. Wel prettig dat je uberhaubt iets te selecteren hebt; de FatShark Dominator V3 vervormt het gewoon altijd naar 16:9 als je 4:3 beeld zou ontvangen. Dat vond ik altijd een bezwaar, maar ik zie nu ook wel in dat het een beetje kiezen is tussen 2 kwaden: of uitgerekt, of niet volledig gebruik maken van je scherm...
     
  4. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    16:9 als camera is niet echt een mooi formaat voor fpv racen, je hebt dan teveel beeld over aan de zijkanten en te weinig in de hoogte. Je ziet de dingen die belangrijk zijn letterlijk over het hoofd. Voor gevleugeld vliegspul is het daarentegen wel weer een goed formaat omdat je daar meer overzicht in de breedte krijgt met dat beeldformaat.

    Als bril heb ik een Quanum V2 gebruikt en die dingen voldoen prima, echter merk je toch wel het kwaliteitsverschil als je dan een Fatshark op je neus parkeert. Het beeld is een stuk scherper en het comfort schiet omhoog. De prijs is er dan ook wel naar natuurlijk. Vergelijk het een beetje met auto's: Je kan prima in een oude Opel Kadet naar zuid Spanje rijden alleen zal die rit een stuk comfortabeler en aangenamer zijn in een Insignia.

    Over de wazige randen van Fatshark: Ik heb zelf een Dominator SE en had daar dus ook last van, totdat ik ergens las dat iemand de diopter lenzen van +2 erin had geschoven en het probleem was verdwenen. Al ben ik geen brildrager dit werkt ook prima bij mij. Waarom? geen idee, maar het werkt :)
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  5. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Veel waarheden. Ik heb vorige week bij indoor Zoetermeer de Cyclops met de FatShark Attitude V3 kunnen vergelijken. Nou was de broncamera niet super (een Tarot racequadje) en de omstandigheden (indoor) ook niet top, maar ik zag tussen de brillen niet veel verschil. Er was wel verschil, maar het was eigenlijk lastig te zeggen welke nou beter was. Ik kan mij voorstellen dat met een goede camera en dan ook onder goede omstandigheden de gemiddelde FatShark wel uitloopt qua prestaties. Comfort is denk ik wel helder, al vind ik de Cyclops wel stukken beter dan de V2 'wetsuit'-editie.

    Eens dat je op een quad voor racen of spielerei wel een 4:3 camera wilt; ik merk dat al op m'n Inductrix / Tiny Whoop. Ik vind het vervolgens geen probleem om het 16:9 te bekijken op de bril. Liever dat, dan zwarte randen aan de zijkant. Heb ik even moeten ontdekken en ik moet zeggen dat daarmee voor mij de Dominator V3 een prima keuze zou zijn, mocht ik besluiten toch voor een FatShark te gaan. Dat zou best nog wel eens eerder kunnen worden dan ik dacht, want elke keer als ik FPV-vlieg door het huis, wil m'n zoon ook meekijken.

    Ik heb trouwens een Runcam Swift 2 (jaja; de twee) binnen voor m'n quad...
     
  6. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
  7. belgoheli

    belgoheli

    Lid geworden:
    22 sep 2012
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Lembeke Belgie

    Ik wist niet dat er ook +2 lenzen waren; Fatshark heeft enkel een setje met -2 -4 -6 lenzen. Ben ook geinteresseerd om eens met +2 lenzen te proberen. Kan je me het merk doorgeven? dank je
     
  8. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb even gekeken maar je hebt gelijk @belgoheli ; -2 is wat erbij geleverd wordt en niet +2... sorry. Maar het werkt dus wel voor mij.

    Je kan hier eens kijken, ook een topic die daarover ging op fpv forum.
     
  9. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik ga voor de Fatshark Dominator HD3 gaan. Gelijk jaren zoet
     
  10. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Even dit topic reanimeren :)
    Ik heb deze topic doorgelezen omdat ik naar een kleiner formaat wil gaan ipv zo een koelbox op mijn hoofd.
    Ik heb nu ook de swimsuit-V2 van HK. En ook de Cyclops.

    Ik overweeg ook de Skyzone (welke een copy is van de Headplay).
     
  11. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Fatshark HD3! :banana:
     
    Ralphie vindt dit leuk.
  12. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Update:

    Afgelopen weekend wezen FPV-vliegen met een vriend die een Fatshark Attitude V3 heeft. Ik heb deze onder goede omstandigheden (buiten, prachtig weer) goed kunnen vergelijken met de Cyclops. Conclusie: Attitude is iets scherper en fraaier qua kleuren. Ik vind wel de form-factor van de Fatshark stukken beter dan die schoenendozen en dan is de Cyclops nog relatief klein voor wat het is. Een en ander was wel aanleiding om weer eens te kijken naar wat er tegenwoordig te koop is in Fatsharkland en wat schets mijn verbazing: er is nu een Attitude V4 die in feite alle specs heeft die ik zoek, inclusief videorecording. De prijs is met 310 euro geen koopje, maar wel een stuk goedkoper dan de Dominator V3, waar ook nog een module in moet. Voor mij een reden deze te te bestellen bij Hobbyking. De Cyclops is geen miskoop en kan ik zeker aanbevelen; ik houd 'm lekker zodat zoonlief mee kan koekeloeren.

    Deze dus: https://hobbyking.com/en_us/catalog...s/fatshark-attitude-v4-10th-anversary-edition
     
  13. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    De prijs van 310 euro is in Hong Kong.
    Dan moet je het nog hierheen zien te krijgen (+22,75€)
    En aangezien het komt met FEDEX of UPS (via Hobbyking) gaan die ook invoerrechten voor je doorbereken. Dan mag je hopen dat je met 400€ klaar bent.
     
  14. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Verzending was 16 euro. Ik heb al heel wat uit HK gehaald en op 1x na nooit hoeven bij te betalen. Verzending gaat via UPS Express, misschien dat dat de kans groter maakt op invoerrechten. We gaan het zien; in de EU (incl. UK) heb ik 'm niet onder de 400 euro gevonden en ik wilde 'm toch wel hebben...
     
  15. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Als ze er diversity op hadden gezet (zoals bij Headplay) dan zou ik niet meer twijvelen.
    Maar helaas.
     
  16. FlorisDeVijfde

    FlorisDeVijfde

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Utrecht eo
    De attitude series heeft nu een V4 met rood/zwart kleuren schema, ik zou geen V3 meer kopen. Ik heb zelf een V2 ook met faceplate mod. Onscherpe randen is een euvel wat je bij de meeste fs brillen wel hebt, tenzij je de topmodellen hebt echter het stoort mij niet. Gewoon de osd onderdelen wat meer naar het midden zetten
     
  17. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Nou... UPS is aan de deur geweest, maar ik was niet thuis. Schade is 8 tientjes bijbetalen. Zit ik op dik 400 euro voor de Attitude V4. In de UK vond ik 'm voor iets van 350 pond; zo'n beetje het zelfde dus... Ik ga niet beweren blij te zijn met die 8 tientjes; als de bril technisch in orde is, dan is het acceptabel. Ik had 'm liever bij Foto Booms gehaald, maar die zijn niet van plan 'm te gaan leveren. Achteraf had ik wel bij Booms voor ongeveer het zelfde bedrag de Dominator 3 kunnen halen (excl. VRX). Had ik bij gezeik wel een toonbank gehad. We gaan het beleven...
     
  18. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Je kon hem hier halen en 0 euro extra bij betalen
    Fatshark Attitude V4 FPV Goggles 4:3 Video Headset With DVR 5.8G 32CH OLED RX 7.4V 1000mAh Battery
    https://banggood.app.link/vbfZfcUuVD
     
  19. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Vanwege dat het niet via UPS is? Dan kunnen ze 'm er nog steeds tussenuit pikken...
    Is trouwens niet op voorraad!
     
  20. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Banggood stuurt het naar een EU land en komt via dat land verder naar NL. Zo betaal je geen invoerrechten
     

Deel Deze Pagina