welke helicopter voor 11jarige

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door videomannetje, 17 mrt 2013.

  1. videomannetje

    videomannetje

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Maartensdijk ( utrecht)
    Hallo forum leden, mijn zoontje wil graag een helicopter hebben het liefst een Chinook.Nu zie ik wel veel van die 30-35 euro dingetjes maar dat lijkt me me niet veel soeps.

    Wat raden jullie aan we hebben alleen ervaring met auto's o.a Tamiya en HPI maar total niet met helicopters.
     
  2. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    hallo,

    zo'n dingetje heb ik ook gehad en dat is best leuk om mee te beginnen. vlieg zelf niet maar, het is zijn wel ''hufterproof'' dingetje waar je dus gerust mee kan crashen. leuk om beetje de feeling te krijgen;)
     
  3. danyel9256

    danyel9256 Guest

    hoi,
    als het kan ook bij die goedkopere , probeer een 4 kanaals te kopen , vliegt veel mooier
     
  4. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Heel makkelijk, hufterproof maar niet duur is een Blade Scout. Is weliswaar 3 kanaals maar je kunt hem wel repareren en is 2,4 Ghz. Bij die infrarood dingen heb je regelmatig dat ze uit de lucht donderen als je bij het raam of voor de TV vliegt.
     
  5. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Informeer bij je lokale hobbyshop wat de beste is. En laat je zoontje ook met een vliegsimulator werken, dat geeft je zoon ook gelijk het zogenaamde "stick-gevoel" zonder dat je gelijk in de kosten wordt gejaagd.

    Succes :)
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Kijk het eerst eens samen met je zoontje wat hij nu precies wil. Die schaal modellen vliegen allemaal een heel stuk moeilijker dan de normale modellen. De door enkele voorgangers voorgestelde modellen zijn leuk, maar niet echt representief voor onze hobby.

    Mijn advies, een goede (redelijk goedkope) 450 of 500 versie heli om het vliegen te leren en daarna flink spren voor een schaal model. Hobbyking heeft enkele betaalbare modellen die best wel goed zijn voor hun prijs. Maar verwacht er niet direct de prestaties van welke de topmerken welke zeer vele euro's duurder zijn wel hebben.
     
  7. videomannetje

    videomannetje

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Maartensdijk ( utrecht)
    allemaal bedankt voor julie reacties, ben ik toch in korte tijd weer iets wijzer geworden, misschien dan toch eerst even zon goed koop ding, of een leuke tweedehands van een betere kwaliteit en de vliegsimulator ga ik ook eens naar kijken.
     
  8. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Graag gedaan hoor, ik hoop dat je slaagt in je keuzes.
     
  9. videomannetje

    videomannetje

    Lid geworden:
    4 feb 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Maartensdijk ( utrecht)
    iemand toevallig ook ervaring met de PERKINS TWISTER SKYLIFT?

    Bij hobby king hebben ze wel een chinook maar die mogen ze niet aan nederland verkopen????
     
  10. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Ken het model niet, maar ik heb je een PB gestuurd met een link erin, bekijk die maar eens eerst. Succes met je zoektocht.
     
  11. Arjan Texel

    Arjan Texel

    Lid geworden:
    4 nov 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Texel
    image.jpg image.jpg Ik heb nog twee Twister skylift chinooks staan. Eén is een keer van 5 meter hoog naar beneden gekomen maar nog redelijk heel, vandaar de toenmalige aanschaf van een tweede.
    Toen der tijd gewoon via marktplaats gekocht. Dit model vliegt heel stabiel en is zeker een aanrader.
    Nadeel, vond ik althans, dat waneer je onderdlen nodig hebt van Twister, dan kom je op engelse sites terecht en dat vond ik qua bestellen en afrekenen niet handig en je zoekt je er de tandjes naar....
    Heb ook nog een Twister hawk staan en ook daar geldt hetzelfde voor.
    (Foto)
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    11 jaar.. eerst even kijken of hij het leuk vind.
    zeker even in de gaten houden hoe veel vermogen het ding heeft.

    2e hands kun je genoeg kopen, voor weinig geld..
    maar toestellen in de 450 of grotere klasse zijn vaak CP (collective pitch) heli's.
    Die hebben een zeer stevig toerental, en hebben de neiging om bij iedere aanraking met "iets" compleet uit elkaar te vliegen.
    Is absoluut niet te vergelijken met het kleine spul ,wat hier ook voorbij is gekomen.
    Vanaf de 450 maat kun je best een stevige schram of schade aan je lichaam oplopen.. groter wordt alleen heftiger.

    Als je dat doet, zoek dan even een club op om les te krijgen. dat kan namelijk.
    Niet thuis alvast "eventjes" optoeren.. verkeerde afstelling = klap = past weer in een zeer klein doosje.

    Het kleine spul (rotor onder de 30 cm diameter ) kun je redelijk straffeloos mee aan de gang. wel opletten met huisdieren en tv's en zo.
    opletten niet teveel buiten te vliegen, des te kleiner, des te slechter met wind.
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    OP is uit 2013.
     
  14. Arjan Texel

    Arjan Texel

    Lid geworden:
    4 nov 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Texel
    Wellicht verwijderen en forum up to date houden ?
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.770
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Er word hier normaliter niks verwijderd....

    Gewoon beter op de datum letten....
     
  16. Arjan Texel

    Arjan Texel

    Lid geworden:
    4 nov 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Texel
    @ Brutus. Nee; gewoon je forum bij houden. Simpel. Je mag er als bezoeker vanuit gaan dat er geen toppings blijven staan van jaren terug tenzij deze relevante info bevatten die heden ten dage nog van belang c.q. toepassing zijn.
    Een aantal jaren actief geweest op " Battle Tank Nederland" en die hadden en hebben het wat dat betreft een stuk strakker voor elkaar.
    Moet je niet een nieuwkomer op de vingers tikken wegens het over het hoofd zien van een datum terwijl je in deze tijd mag verwachten dat de admins van een forum het spul bijhouden.
    ( zeker als je laat doorschemeren dat met een bijdrage van €17 de site beter kan worden bij gehouden)
    Ik had liever gelezen hoe ik op een Nederlandse site, onderdelen voor mijn Twister Hawk kan bestellen, dan mij bezig te houden met dit soort wijsneuzerigheid.
    Maar dat terzijde.
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.770
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou nou nou,.... Jij weet het wel allemaal heel goed, he?

    Dit forum is een technisch forum. Een naslagwerk dus, en dan laat je gewoon alles staan.... Want wie bepaalt wat er weg kan en wat niet? Jij soms? Van die 17 euro bijdrage kun je niet een beroepskracht betalen die alle posts doorsnuffelt of er iets waardevols in staat of niet... Dit is geen RCGroups, met miljoenen gebruikers, dienovereenkomstige advertentie-inkomsten en betaalde moderators die van 8 tot 5 betaald worden om te modereren. En zelfs dáár doen ze dat niet....

    Dat er dan niets in die oude troep staat waar jij wat aan hebt, is jammer.... maar als het er wel in gestaan had, maar het was toch weggepoetst "omdat het oud is", dan zou dat nóg jammerder zijn.... Voor jou....

    Dat jij je "op de vingers getikt" voelt, is jouw probleem.... Geeft aan dat JIJ donders goed aanvoelt dat je onbenullig niet op de datum gelet hebt, maar daar niet op aangesproken wenst te worden, dus leg je de schuld bij de forumleiding (waar jij dingen van verwacht die niet bij de filosofie achter dit forum horen) en bij mensen die je er op wijzen (dus niet op de vingers tikken, dat maak JIJ er van...)

    Maar goed... de negeerlijst is geduldig....
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Helaas... Hier blijvan alle topics staan en ook open zoals dat gewoon op veel forums gebeurd. Zeker als je via de zoekfunctie topics naar boven haalt en de behoefte hebt om te reageren moet je gewoon op de datum van de laatste post letten en nadenken of je reactie nog wel een zinnige aanvulling zal betekenen.

    Dus heren, nu weer ontopic!
     
  19. Arjan Texel

    Arjan Texel

    Lid geworden:
    4 nov 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Texel
    Gelukkig,

    Een reactie met verstand.

    Dank Roelof.
     
  20. Arjan Texel

    Arjan Texel

    Lid geworden:
    4 nov 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Texel


    Ik geloof niet dat ik u in persoon aansprak.
     

Deel Deze Pagina