welke kist is dit?

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door robert14, 22 feb 2009.

  1. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    hallo allemaal
    ik heb laatst een vrije vlucht zwever gekregen van een mede clublid. nu wil ik deze gaan ombouwen naar besturing met rc op het hoogteroer en richtingsroer. 10 grams motortje op de neus met een 6*3 klapproje. ik heb dan ook al tijden op internet lopen zoeken naar meer info over dit kistje maar blijkbaar is er niets over te vinden. weet een van jullie misschien wat voor kistje dit is en hoe oud? de span is ongeveer 120cm

    foto's:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    greetz robert
     
  2. kevin f1m

    kevin f1m

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Delft
    Het lijkt een oude zwever in de A1 (f1h) klasse. Als dat zo is moet het model opgelierd worden met een lijn van ong. 50 meter. Verder ken ik de kist niet.
     
  3. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit model eerder als vrije vlucht kist heb gezien. Maar goed, dat zegt natuurlijk helemaal niks :)
    Het heeft trouwens een erg kort romp voor een vrije vlucht model.
     
  4. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    tja, ik kan ook helemaal niets vinden over het model met de gevgevens die ik heb, dus alleen de span. hij heeft wel een geprofieleerd staartvlak. verder is er bij mij ook niets bekend ;)
     
  5. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    lijkt wel iets op de Ted van Revell,was een model uit de jaren 70 met een thermiekrem
     
  6. Jakkie takkie

    Jakkie takkie

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    1.267
    Locatie:
    Zutphen
    Het model komt me vaag bekend voor. Ik laat het even inweken....
     
  7. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik herken het kistje zelf niet, maar gezien de tapse vleugel moet het een bouwdoosje zijn geweest. A1 zwevers die van tekening werden gebouwd en niet als prestatiemodel (dus als beginnersmodel) bedoeld waren hadden gewoonlijk een vleugel met een koorde die in ieder geval over het middengedeelte van de vleugel gelijk liep, zodat de ribben allemaal hetzelfde waren. De vorm van het kielvlak doet mij denken aan een al gebouwde vrije vlucht zwever (ook met tapse vleugel en opgebouwde romp) die ik in Engeland heb gekocht. Ik zou dus gaan zoeken in de Veron of KeilKraft range.
     
  8. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    met de voorgestelde suggesties al een tijd zitten zoeken op google maar helaas zonder resultaat :(
     
  9. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Weet je zeker dat het vrije vlucht is?
    De staartgroep lijkt in opbouw erg op een mosquito van graupner.
    Natuurlijk het is geen mosquito maar wellicht iets anders van graupner?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2009
  10. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    jup het is een vrije vlcuht, de zwever komt rechtstreeks van de broer van de eerste eigenaar die hem zelf gebouwd heeft. verder zijn er ook geen specifiece aanwijzingen dat er appart rekening mee is gehouden voor de inbouw van servo's.
     
  11. kevin f1m

    kevin f1m

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Delft
    Hoeveel V-stelling zit er in? Als dit erg weinig is, kan dit betekenen dat het geen VV is.
     
  12. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    inderdaad niet duidelijk te zien op de foto's maar er zit toch een redelijk grote v-stelling in. ik zal morgen nakijken hoeveel
     

Deel Deze Pagina