Welke kist wil je (ooit nog eens) bouwen?

jan brilman

Forum veteraan
Toch beter om er een apart draadje van te maken. :yes:

Post hier je wens(en): lijkt me mooi om dit vliegtuig nog eens als vliegend schaalmodel te bouwen. :p

Ik trap af: de Sequoia Super Falco F8.l. :cool:

full

Veel mooie schema's beschikbaar: falco f8l - Flickr: Search

De plans liggen al 'klaar' (p.16):

http://www.jbplans.com/downloads/JBP_2012_CATALOG.pdf

jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Martin JRM Mars van Coulson Flying tankers in 1/16.5 . . . . . . ooit.

Hier een indruk van de groote in verhouding met mijn Short S23 C Class empire.

Mvg,

Bart

attachmentNew.php

attachmentNew.php

eerstvolgende in de rij
stits sky baby
Side_view_of_Stits_SkyBaby.jpg

en nog dromen
cassutt racer
reno05_f1_96_3481.jpg

hall bulldog racer(plannen al 70% digitaal)
56.jpg

lockheed vega (amelia)
3629676185_a5fd2856cd.jpg

lockheed electra (amelia)
l12_coffey.jpg

Laatst bewerkt:
Jan Brilman zei:
De plans liggen al 'klaar' (p.16):
De eigenaren van de PH-HGL hebben hier de originele bouwtekeningen liggen.

'Aan de overkant' is iemand hem helemaal zelf aan het maken ook volgens de originele plans, maar voordat die vliegt zal dat nog wel heel lang duren.

Op EHHV vliegen er 3 rond.

En wbt bouwen

al in huis/onder handen

P-40 opknappen
Tiger Moth
TF P-47
Brian Taylor 94" Harvard

Dromen:

De Howard Pete van Anderson
Mosquito van Yke Rusticus
Macchi MC-72

etc etc

als ik oud ben

Ga ooit nog een 1/10 F27 maken. (als ik 65 wordt of zo)

Heb m'n diensttijd doorgebracht bij het 334 Squadron op toenmalig Soesterberg, blijft een beetje jeugdliefde.(arghhhh ............. ook al weer 32 jaar geleden)
Schaal 1/10 is een span van 2,9 meter en een romplengte van 2,5 meter, mooi maatje.

full

Zal dan de C10 worden, de demo bak waar ik een paar keer op ingedeeld was en waar diverse malen mee meegevlogen heb.

full

Groet Ger.

Dan moet ik eigenlijk deze doen.

[URL="
Starfighter (KLu in Koude Oorlog) - YouTube[/URL]

Dan moet ik eigenlijk deze doen.

[URL="
Starfighter (KLu in Koude Oorlog) - YouTube[/URL]

Oei Dick, aan de kisten gewerkt met de J79 (howling sound of freedom :wink: )
Heb ze diverse malen op Soesterberg geholpen bij de 'baan crossing' zoals wij de plek noemden waar we 'vreemde' kisten van buitenlandse luchtmachten hielpen ontvangen en vertrekken, wat mij nog helder voor ogen staan is de zeer fragile cockpit kap wanneer die openstond en de krappe cockpit, en uiteraard de jankbak aanjager om de motor te starten.
En er zat een partij 'plumming' weggewerkt in de wielkasten, niet normaal meer, en o ja, de vleugel voorrand was echt vlijmscherp.
Trouwens de kist die de meeste herrie van allemaal veroorzaakte had 2 X de J79 in het vooronder, wanneer de F4 van dek ging (vaak 2 tegelijk) trilde zelfs de grond nog op 30 meter afstand.

Ger.

En er zat een partij 'plumming' weggewerkt in de wielkasten, niet normaal meer, en o ja, de vleugel voorrand was echt vlijmscherp.
Trouwens de kist die de meeste herrie van allemaal veroorzaakte had 2 X de J79 in het vooronder, wanneer de F4 van dek ging (vaak 2 tegelijk) trilde zelfs de grond nog op 30 meter afstand.

Ger.

Ja Ger en dan stond je te wachten in de VW bus begin baan lichten op rood F104 afterburner vol open afstand 50 mtr, dan rammelden zelfs de organen in de borstkast, kan ik me altijd nog goed herinneren.:cool: niemand kon dat toendertijd iets schelen.

Dick.

Ik ben nu bezig met een Pitts Special van Black Horse maar na een aantal youtube filmpjes gezien te hebben droom ik ervan ooit eens een Sproose Goose te bouwen in een redelijke schaal. Mét 8 x 2 of 4 takt motoren.

Dromen mag gelukkig want ik ben niet zo'n bouwert:D

@Ronald.

Dan zou ik toch voor de Hawker MK1 gaan, van de P47 Razorback zijn er al zoveel. (just my two cents )
En dan een 4 cilinder 90cc inline van Dick v d Veldt in het vooronder, oei, smullen, kan een mooie 27X10/12 3 blad op, zo goed als schaal, ook het toerental klopt dan.
Robke is met een héééééél mooi projectje bezig, zal jou zeker kunnen bekoren.

Groet Ger (mooi dat je al een beetje door de P38 kinderziektes heen bent :wink: hoort erbij toch? )

Een gloster meteor Mk3 van 300 cm met 2 jetcat P 100.
Zit er zelfs serieus over na te denken om hier een professionele bouwkit van te produceren .
Loop nu al een jaar of twee met dit plan,en het blijft mij trekken.

Maar ja de tijd he:(

WOI => Ansaldo SVA 5:
(schaal 1/5)

7850785584_d087247bfb_z.jpg

WOII => Macchi MC-202 Folgore:
(schaal 1/5)

7585570620_3e174b68e5_z.jpg

Civiel => Macchi M.39:
(schaal 1/7)

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Van de haweker hurigane op 1/4 worden zeer binekort de tekeningen ingescant spanwijte eve groter dan 3 meter

@Ronald.

Dan zou ik toch voor de Hawker MK1 gaan, van de P47 Razorback zijn er al zoveel. (just my two cents )
En dan een 4 cilinder 90cc inline van Dick v d Veldt in het vooronder, oei, smullen, kan een mooie 27X10/12 3 blad op, zo goed als schaal, ook het toerental klopt dan.
Robke is met een héééééél mooi projectje bezig, zal jou zeker kunnen bekoren.

Groet Ger (mooi dat je al een beetje door de P38 kinderziektes heen bent :wink: hoort erbij toch? )

Back