Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
en met een 1 servo set-up steunen de ailerons op elkaar af, met een 2-servo set-up moeten de servo's deze krachten verwerken.
Aangezien de werkingslijn van de inwerkende krachten niet door het middelpunt van je servo gaat, zijn er 2 (1 per aileron) momenten die in dezelfde richting werken (en elkaar dus versterken).Ik denk wat Brutus bedoelt is dat op een centrale aileronservo's de inwerkende krachten mekaar zouden opheffen. Helaas is dit niet waar, het roer dat naar beneden gaat wordt naar boven geduwd en vice versa.
Dat valt lelijk tegen, tenzij het om een toestel met V-stelling gaat. En ik spreek uit ervaring ;-)... en aileron heb je soms nog een kans.
Ik denk wat Brutus bedoelt is dat op een centrale aileronservo's de inwerkende krachten mekaar zouden opheffen. Helaas is dit niet waar, het roer dat naar beneden gaat wordt naar boven geduwd en vice versa.
Conflicteert ook een beetje met de fysische wet van behoud van energie![]()
een Spacewalker van om en bij 3m vleugelspan
Er zitten 8 servo's Futaba S3001 in
Om kracht uit te voeren heb je energie nodig. Now happy?
De tafel voert ook een tegengestelde kracht uit. Als de tafel verdwijnt valt de steen. De potentiële energie wordt omgezet in kinetische. Hopelijk niet op je voet![]()
Maar zoals ik reeds zei is dit hier niet van toepassing.
Wat ik graag wilde weten was of mijn idee om de sterkste servo's voor de ailerons en de remkleppen te gebruiken juist was.
Wat ik mij ook nog afvraag is of het gebruiken van digitale en analoge servo's bij mekaar geen problemen oplevert.
(ik zit je een beetje te voeren hoor)
Hoe geraakt de steen op de tafel?
tegen de tijd dat het kiezeltje een steen is, is de tafel al lang doorgerot.....Beginnen met een kiezeltje, regelmatig water geven....
Dat hangt natuurlijk weer van de tafel af.... goed in de lak, of gewoon een plastic tuintafeltje, dan zal dat gerust meevallen.tegen de tijd dat het kiezeltje een steen is, is de tafel al lang doorgerot.....