Welke lader voor Savage ss

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Jelle-, 28 jul 2004.

  1. Jelle-

    Jelle- Guest

    Ik heb een savage ss met een standaard lader voor ontvanger + zender (zo'n adaptor achtinge lader met 2 draadjes en 2 lampjes)

    Het laden duurt ongeveer 14 uur, dit vind ik veelste lang....

    Nu zoek ik een lader die me 3 accu's snel kan laden...

    Ik heb een 6v accu pack voor me ontvanger en 10 oplaad bare batterijen in me zender en een nmh-3000 mah glowstarter accu.

    De lader moet op 220 en op 12v kunnen werken, heeft iemand een idee welke lader ik het best kan kopen en wat dat kost ?
    Wil het wel een beetje onder de 100 euro houden als het kan...


    En waarom doet pkracing.nl het niet ?
    deed het gister ook al niet.
     
  2. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Zender en ontvanger-accu's kan je beter niet snelladen maar als je het dan toch doet haal dan wel de accu uit je zender! :)

    En voor een geschikte lader kan je het best even de zoekfunctie gebruiken. ;)
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  4. Jelle-

    Jelle- Guest

    Die laatste van die link zegmaar lijkt me wel wat, maar kan deze alles teglijk laden ?
    TX, RX, Glowstarter..


    Ik wil me auto menemen op vakantie en wil hem dus in een paar uurtjes op kunnen laden, zou 2 uur te doen zijn ?
    Het maakt me niet uit als de levensduur van me accu's omlaag gaat, als ik maar niet elke week nieuwe moet kopen :)
    zo lang me aparatuur maar niet stuk gaat.
    Die dingen kosten weinig tot niets....


    En over me zender, daar zitten gewoon oplaadbare batterijen in, die moet ik dus niet over het laad circuit van de zender laden met een snel lader, maar als ik ze er uit haal zijn het 10 losse batterijen :)
    Moet ik ze aan elkaar zolderen ofzo... zeg het eens :)
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    volgens mij zitten er 8 in je zender......
    Wel verstandig om die eruit te halen, als ze in een houder zitten gewoon de hele houder eruit en zo aansluiten met een paar krokodillen-klemmen.

    Nee, deze lader kan niet meerdere tegelijk laden maar ik denk dat dat ook niet nodig is.

    Persoonlijk denk ik dat je iets te veel verwacht van je spullen want je kunt makkelijk 1 dag met een glowshot doen, een zender met goede accu's kan zeker 2 tot 3 uur continu werken, alleen je ontvangerpacks zal inderdaad wat meer nodig hebben.....
    Misschien toch een idee om naar de multi-lader uit te lijken, kan je meerdere dingen tegelijk aansluiten om een nacht te laden.
     
  6. Jelle-

    Jelle- Guest

    Ik heb al een lader die met zender en ontvanger teglijk laad en een losse voor me glowstarter...
    Maar dat duurt me veelste lang, ik rij bijna nooit met me auto...
    wordt ik wakker heej lekker weer, niets te doen, ga ff lekker rijden met me auto... ja jammer joh, wacht maar ff 14 uur :?

    Laatst... alles op geladen wordt ik wakker regent het :x

    schiet gewoon niet op met die traage laders, dan kan ik die auto net zo goed weg doen want het werkt gewoon niet op deze manier.
     
  7. Jelle-

    Jelle- Guest

    Heeft iemand eventueel een website met een brede keus aan laders en het liefst met prijs er bij.. ?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  9. Jelle-

    Jelle- Guest

    pkracing.nl ken ik.. maar die doet het niet :(

    startpagina.. dat is een goeie, niet aan gedacht

    bedankt..
     
  10. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Of zoek eens wat beter op het forum hier, staan alle geschikte laders met voor- en nadelen en gemiddelde prijzen wel in draadjes beschreven... Investeren in een goede lader levert je veel op...
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    ik kijk meestal het weer bericht, en besluit dan om morgen te gaan rijden.
    Hop alles op de lader en de volgende ochtend naar het circuit.......
     

Deel Deze Pagina