Welke laptop voor cad ?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door fluppe, 27 feb 2016.

  1. fluppe

    fluppe

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Brugge
    Hallo allemaal.
    Mijn oude laptop heeft het begeven en ik ben toe aan een nieuwe. Ik zou nu met de nieuwe graag cad tekenen. Ik heb hiervoor fusion 360 gedownload. Dit geeft je een gratis levenslange licentie en is van oorsprong uit bedoeld voor de hobbyist.
    Nu zie ik door de bomen het bos niet meer bij mijn zoektocht naar een nieuwe laptop. Op het ene forum lees je dat je minimum een top i7 moet hebben met een quadro nvidia kaart. Op een ander forum lees je dan weer dat je zou toekomen met een laatste generatie i3 met de ingebouwde gpu.
    Wat zijn de specs van jullie laptops? Draait die jullie cad programma een beetje soepel ?
    Kan ik toekomen met een goedkopere laptop ?
    Ik heb niet de fondsen om nu zo een super laptop te kopen namelijk.
    Alvast bedankt voor jullie goede raad.
    Philippe.
     
  2. Altitude100

    Altitude100

    Lid geworden:
    30 jul 2011
    Berichten:
    70
    Het forum dat beweert "dat je minimum een top i7 moet hebben met een quadro nvidia kaart" is fout. De site van de fabrikant is vrij duidelijk over de systeemvereisten.
    Met een tragere processor (maar wél 64-bit) zal je alle functies wel kunnen gebruiken, maar moet je gewoon meer geduld hebben.

    Have fun @
    Altitude100
     
  3. fluppe

    fluppe

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Brugge
    Bedankt voor je reactie. Wat ik mij eigenlijk nog het meest afvraag is of ik nu echt beter een laptop koop met dedicated video kaart of kan volstaan met de ingebouwde gpu van de processor. Als het een afzonderlijke gpu moet zijn dan praten we al direct over bedragen een stuk boven de 1500 euro en een i7. En dat is nu teveel voor mijn budget zie je ?
    Philippe
     
  4. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Een dedicated video kaart is wel aan te bevelen en een I5 is voldoende.
    Wat is zo ongeveer je budget en heb je nog een merk specifieke voorkeur?
     
  5. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel
    Ik heb begin deze week een nieuwe laptop gekocht met een i7 en een Nvidia video kaart voor 1149. Wel nog extra 8gb geheugen erbij gedaan omdat ik 8gb net iets te weinig vindt.
     
  6. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.589
    Locatie:
    Krabbendijke
    Op tweakers.net kan je laptops vergelijken.

    En onderdelen aan of uit zetten, kijk ik altijd even wat er te koop is.

    En 16gb is veel, wordt denk ik bijna nooit gebruikt, vooral als je virtuele pc's draait


    Groeten,
    Arie
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2016
  7. fluppe

    fluppe

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Brugge
    Hey, daar zijn we weer.
    Bedankt voor het meedenken.
    Ik heb ondertussen in een winkel in refurbished laptops eentje zien staan met high-end specs. Perfect voor mij en ruim binnen budget.
    Groeten,
    Philippe.
     

Deel Deze Pagina