Welke lens voor FPV bril

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door belgoheli, 13 okt 2016.

  1. belgoheli

    belgoheli

    Lid geworden:
    22 sep 2012
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Lembeke Belgie
    Ik een leesbril gebruiker (+2.25) en voor het vliegen LOS met mijn helies gebruik ik een bril met -1.00

    Welke van de twee lens types moet ik nu voor mijn FPV bril (Skyzone) bestellen om een scherper beeld te hebben??

    Belgo
     
  2. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    Gewoon een leesbril erin plakken
     
  3. belgoheli

    belgoheli

    Lid geworden:
    22 sep 2012
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Lembeke Belgie
    Ik lees o.a. hetvolgende bij Fatshark:

    Includes 3 sets diopter lenses that will fit in the new FatShark goggles to help correct for myopic (near sighted) vision. Includes -2, -4, and-6 lenses. Allows users that normally wear glasses to see far away to use the FatShark goggles. Note: people that only need reading glasses typically do not need any lens correction for the goggles since the "virtual" image appears to be some distance away.

    Dit laatste klopt dus niet???

    Belgo
     
  4. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Tijdens het knutselen heb ik een bril op van +1.5 want die onderdelen maken ze steeds kleiner de laatse tijd!

    even serieus:
    In m'n Fatshark heb ik totaal geen last van onscherp beeld want die stel je in met de knopjes aan de onderkant op de stand van je ogen en ik gebruik daar dus de standaard lens voor. Ik zie soms een beetje dubbel maar da's meer door vermoeidheid dan dat een oogafwijking daar de oorzaak van is.

    Is de focus van je camera wel goed? Als dat zo is: wat voor kwaliteit camera is het? (CCD of CMOS). Ligt het daar niet aan (heb je dus een goede CCD camera zoals een HS1177 of een runcam swift) wat is dan de kwaliteit van je zender en van je ontvanger? Wat voor antennes gebruik je en zijn het budget dingen of merkspul?

    Met andere woorden; ik denk eerder dat het iets technisch is of verkeerde instellingen dan dat het aan je ogen ligt.
    Zoek dat eens uit voordat je aan lenzen kopen begint. Vraag eens aan een medevlieger uit de buurt of je zijn bril een keer kan proberen, dat soort dingen.

    Ik had eerst een goedkope videobril, de Quanum2 van Hobbyking, en da's toch echt een ander beeld dan de Fatshark Dominator die ik nu heb. De laatste is veel scherper. Simpel een prijs/kwaliteit verhaal.
     
  5. belgoheli

    belgoheli

    Lid geworden:
    22 sep 2012
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Lembeke Belgie
    Camera is HS1177; heb ook de Zero Zero geprobeerd.
    Goggles: Skyzone V2; ook al met de lens verstelling (onderaan toestel) geexperimenteerd
    Antennes: Triumph TBS
    Zender: TBS Unify Pro op 200 mW

    Ik denk niet dat het aan het materiaal ligt. Kan helaas niet vergelijken met een andere bril van clubleden.
    Heb inmiddels zo'n, ik noem het maar oneerbiedig een "duikbril" aangeschaft (Eachine 800); deze is voor mij helemaal niet bruikbaar.

    Toch bedankt voor de reaktie
     
  6. thomgrasso

    thomgrasso

    Lid geworden:
    3 dec 2008
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Houten
    Ik heb zelf een fatshark domi V3 en heb -2.5 voor het dagelijkse leven.
    In m'ndomi v3 heb ik mijn oude brillenglazen gedaan. Ik heb deze opmaat geslepen en toen kon ik ze er zo in schuiven.
    Ik heb dus -2.5 maar een maatje heeft + nog iets en ik zie niet scherp in de fpv bril en de persoon met + nog iets ziet wel scherp.
    Ik zou dus lenzen met een - sterkte in je fpv bril doen.
     
  7. belgoheli

    belgoheli

    Lid geworden:
    22 sep 2012
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Lembeke Belgie
    Ik heb de - 2/4/6 lensjes van Fatshark gekocht en allen geprobeerd; helaas geen oplossing. Ik denk dat ik er maar moet leren mee leven; zeer ontgoochelend dat de industrie ervan uitgaat dat iedereen perfekte ogen heeft.
    De Eachine 800 is helemaal een ramp. Daar vind ik op het net mensen experimenteren met een zelfgemaakt verlengstuk om de afstand tussen de fresnel lens en het screen te vergroten (en dan gaat het om 2 tot 3 cm aanpasingen !)
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Als brildrager kun je beter met een GOED schermpje vliegen.
    Of je neemt zo`n Cyclops of aomw goggel waar je bril inpast.
     
  9. belgoheli

    belgoheli

    Lid geworden:
    22 sep 2012
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Lembeke Belgie
    Ik kan in de Eachine perfekt een bril inpassen; enkel de brilveren verwijderen en klaar is Cees. Opgelost dacht ik....Maar dat helpt niet bij de Eachine 800
    De AOMW goggle heb ik nog niet geprobeerd maar ik verwacht niet dat dit anders zal zijn dan de Eachine

    Op de vliegclub zijn leden eerst gestart met een schermpje; door reflectie op het scherm hadden die onder diverse lichtomstandigheden heel slecht of zelfs geen zicht.
    Wat is dan een GOED schermpje volgens jou?

    Grz

    Belgo
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb de aomway 7 inch tft led monitor met dubbele ontvanger. Het glas is gematteerd en ik heb er altijd goed zicht op.
    Ik heb een week lang (vliegvakantie) van alles geprobeerd.
    Een bril werkt niet bij mij want brildrager.
    Goggels ook niet want soms wil ik ook mijn model kunnen zien.

    Een mooi scherm op statief werkt wel.
     

Deel Deze Pagina