Welke lijm?

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door C3ntijn, 26 feb 2017.

  1. C3ntijn

    C3ntijn

    Lid geworden:
    24 dec 2016
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Zuid-Holland
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
  3. C3ntijn

    C3ntijn

    Lid geworden:
    24 dec 2016
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Zuid-Holland
  4. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Rudder zou je kunnen versterken met houten cocktailprikkers in combinatie met eerder genoemde lijm.
     
  5. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    In een draadje hieronder is dit uitgebreid besproken (Staart repareren van Phoenix 1600) ;-)
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/staart-repareren-van-phoenix-1600.248741/

    Edit: ik zie dezelfde topicstarter???
    Als je het eerste draadje helemaal leest dan worden ook de verschillende lijmsoorten besproken.
    Forumlid Dries_neyrinck vertelt nog dat gewone CA (secondenlijm) hier beter werkt omdat het materiaal "Epo" is, wat niet aangevreten wordt. Je kunt dus gewoon een paar van die kleine tubetjes secondenlijm bij de Action gaan halen. ;-)
    Verder worden er in een laatste reactie nog een paar andere manieren besproken om het roer te repareren.
    En als laatste, ik heb daar zelf een uitgebreid stappenplan neergezet om die CA hinges er in te lijmen.
    Mocht je onzeker zijn er aan te beginnen dan kun je eens informeren of hulp vragen bij een modelvliegclub.
    http://www.hoppenbrouwer-home.nl/ikarus/mvc_nl.htm
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2017
  6. C3ntijn

    C3ntijn

    Lid geworden:
    24 dec 2016
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Bedankt Thieu dat je me even weer herinnert aan dat topic. In principe weet ik wat me te doen staat nu. Gewoon secondenlijm gebruiken dus.
     

Deel Deze Pagina