Welke lipo's zijn het beste, geef ze een cijfer.

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Bertus, 17 feb 2009.

  1. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Om het wat overzichtelijker te maken, heb ik een klein grafiekje gemaakt met behulp van Exel:

    [​IMG]

    Als ik commentaar mag geven:): Je bent oa de Multiplex lipo's vergeten.

    Groet,

    Julius

    EDIT: Ik zie dat er al weer veel meer beoordelingen zijn. Zal de grafiek aanpassen.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  2. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Mpx, das oude kokam...

    Outrage, Kongpower, Aplus, En nog 20 anderen...
     
  3. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    hoi allemaal

    ik zie niet echt het nut om een cijfer te geven want de een vind dit en de andere weer dat.
    nu is zo dat je dan echt moet kijken wat het kost en hoe ze dan presteren.
    ik heb inmiddels ook heel wat merken gezien en geprobeerd en ook van verschillende prijzen van goedkoop tot duurkoop;)
    het lijkt mij dat je het beste zelf kun ervaren welke jou het beste bevallen want er zijn er bij die zeer worden aanbevolen door mensen maar die eigenlijk veel te duur zijn.
    ik koop dan liever het type wat mij goed bevalt en vlieg een tijd mee en als ze niet meer leveren wat ik er van verwacht dan gaan ze de weg.
    liever dan 2 goede dan 1 perfecte
    voor mij dan he

    momenteel vlieg ik met mystery en dat bevalt mij prima

    maar ik geef geen cijfers want dat is geen richtlijn om te bepalen welke nu de beste zijn.

    gr Albert
     
  4. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Hier de update van de grafiek:

    [​IMG]


    @Bertus: Het is zou handig zijn als je i.p.v. opsommingen steeds het gemiddelde geeft. Dan kan ik de grafiek snel aanpassen d.m.v. copy paste.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  5. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2015
  6. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    FF uitleggen :

    Flightpower, 2 x 5S 3200 mAh 30 C voor de T-Rex500, dood na 100 en 103 ontladingen. Presteerden wel goed.

    Heb voor de 500 ook een Outrage 3300 mAh 25C (ik mis trouwens Outrage in de lijst) die ik beter vind, en die na 85 ontladingen nog geen krimp geeft.

    Verder een Zippy 5S 3300 mAh 20C en die presteert ook even goed, zelfs nog na 75 cycli. Zeker zijn geld waard.

    Verder heb ik in 3S voor de 450 2 x Zippy 2200 mAh 20 C, zeer tevreden van (ongeveer 25 ontladingen per stuk), 2 x Outrage 2200 mAh 25 C, ook erg goed (rond de 55 cycles per stuk), en 2 x V-Plus XP 2200 mAh 30C die ook erg goed presteren (40 cycles per stuk).

    Mijn mening : voor mijn niveau zijn de Zippy's en de V-Plus de beste keuze. Ik merk het verschil in prestaties niet met de duurdere merken, en voor de prijs dat je ze betaalt...als ik het dubbel aan lipo's koop ben ik nog goedkoper af dan met de echte merkbatterijen.
     
  7. cody

    cody

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    152
    Locatie:
    Heerlen
    Flight power---9,8, 7, 5, 7, 9
    Power house--- 7,
    Kokam--------- 8, 10, 7, 9, 7
    Dymond------- 7,
    Rhino--------- 0, 7, 9, 4, 7, 7, 8
    Zippy--------- 8, 7, 9, 9, 9, 9,9,
    Hextronik -----6, 5, 7,
    Polyquest----- 7, 8, 9, 9, 0,
    Etec--------- 10, 8,
    Himodel------ 7, 6, 7, 0, 4
    V-Tec------- 8, 8
    Fullriver----- 9,
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Jep, en dat is ook heel moeilijk, mijn lader protesteerde meer dan een uur lang...............................
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Je lader protesteerde?

    Gewoon 12Cellen nimh voor een 3S pakket...
     
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2015
  11. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg


    rhino komt uit dezelfde fabriek als zippy.
    Maar ja eigen ervaring komt hier meer aan de pas natuurlijk, zeker in jouw geval.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  12. hezik

    hezik Guest

    Dat is niet helemaal correct, r.marijnissen. Rhino gebruikt voor zijn packs _ook_ zippy cellen, maar ook cellen van andere fabrikanten..
     
  13. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg
    O, dat wist ik niet.
    Ik heb hier een rhino liggen die ik aan heb gepast en op die cellen stond gewoon zippy.

    Zodoende.
     
  14. MikeV4

    MikeV4

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    523
    Locatie:
    Abu Dhabi, VAE
    En Thunder Power? Ik heb enkel Thunder Power en een paar Hyperion paketten, komen deze ook uit een van de andere fabrieken.
    Mijn ervaringen zijn er goed mee, maar binnekort zal ik eens wat van HC moeten bestellen.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mijn ervaring bij hoge ontladingen (>30C)

    Kokam H5-----9 (Houdt lang de spanning boven 3 volt en zijn met >2C te laden)
    Polyquest-----8 (Houdt ook lang de spanning boven 3 volt)
    Flight power---6 (zakken snel in en verouderen zeer snel)
    Hobbycity en andere El Cheapo zooi-----5 (vaak genoeg gekocht en steeds weer zonde van het geld)

    GJ
     
  16. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    Flight power---
    Power house---
    Kokam---------
    Dymond-------
    Rhino---------
    Zippy-R------- 9
    Zippy---------
    Hextronik ----- 8 (alleen ervaring met single cell)
    Polyquest-----
    Etec---------
    Himodel------ 7 (redelijk korte levensduur maar kunnen wel het genoemde vermogen leveren)
    V-Tec-------
    Fullriver-----

    bidproduct lipo's vanaf blijven!! ik had daar een 2s 1000mah lipo van 12c gekocht, zou dus 12A moeten kunnen leveren continu. dat lipootje had zelfs problemen met een speed 400 met gunthertje wat nog neit eens boven de 10A uitkomt. een speed 300 ging wel redelijk. zolang je erg weinig amps treks (maximaal 7 denk ik) is het wel te doen. wel redelijk licht met zn 40 gram voor een 1000mah lipo
     
  17. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ik kan alleen zeggen dat ik kokam toch echt het beste vind van de door mij gebruikte accus.
    en ik heb pollyq and himodel en kokam en esky accus. een cijfer geef ik er niet aan
     
  18. Bennie Wassink

    Bennie Wassink

    Lid geworden:
    18 dec 2006
    Berichten:
    105
    Locatie:
    Enschede
    Vraagje:

    Komen de Powerhouse lipo,s nog steeds bij Saehan weg zo ja welke komen hier nog meer weg?

    Bij de aanschaf van een merk lipo,s zou ik altijd eerst even kijken waar ze gemaakt worden aangezien er maar een paar farbrieken zijn waar deze geproduceerd worden.
     
  19. hezik

    hezik Guest

    Geldt dat ook voor zippy's? De anderen geloof ik het wel van, maar van Zippies niet.. er zijn teveel mensen, ook die er verstand van hebben en ze veel gebruiken, die goede ervaringen hebben met zippy.

    Gezien het feit dat ze fors goedkoper zijn, geloof ik 'zonde van het geld' domweg niet als het over de zippies gaat.

    @Marco Bosch: Op basis waarvan vind je Kokam zo goed?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2009
  20. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    op basis van het feit dat bij mij nog geen een kokam accu kapot is gegaan door laden of door langdurig blijfen liggen ik heb accus ongeveer twee jaar niet geladen en toch zijn ze niet kapot de kokams wel heb ik andere gehad van de esky accus en die waren binnen een maand kapot en ook heb ik met pollyq gehad dat er een paket kapot was na dus die lange periode half geladen te zijn geweest. bij het laden bolde die zo erg op dat het me verstandig leek om hem buiten in een ton te stoppen weet niet of die nog tot ontploffing is gekomen maar me moeder had rook gezien toen ik op school was en heeft het toen weg gegooid.
     

Deel Deze Pagina