Welke lipo's zijn het beste, geef ze een cijfer.

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Bertus, 17 feb 2009.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Helaas moet ik op dit bericht terug komen.
    Mijn flightpower pakketje van 350 mAh heeft nu al de geest gegeven. afgelopen zondag met indoor vliegen bleek al dat het pakketje niet meer kon leveren wat ik ervan verwacht. De prestaties vielen ineens heel erg tegen ten opzichte van de voorbije weken. Het pakketje is pas van November en alleen op de zondagen gebruikt tijdens de indoor meetings. Een kleine 15 meetings maal 3 vluchten gemiddeld is ongeveer 45 vluchten, dat is dus veel te weinig. Toch maar weer terug naar die oude vertrouwde polyquest cellen die ik van het vorige seizoen nog heb liggen, deze doen het nog perfect.
     
  2. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Flight power.....7 lekker licht, blijft goed in balans, maar korte levensduur.
    zippy..............8 veel vermogen, betaalbaar, een pack maakt elke vlucht 0,2v onbalans
    hexTronik........10 Heb indoor accu's die al meer dan 150 cyclis gemaakt en super
    polyquest.........6 duidelijk minder dan de HXT
    wumtech.........7 voor een sheepo 3s 1100mAh 10C pack heb ik hem al flink mishandeld. beetje soppig, maar nogsteeds goed!

    Een van mijn hextronic accu's (3s 1700) is per ongeluk snachts ontladen tot 3volt.
    Heel rustig opgeladen op NiCd met 100mAh tot 9 volt, en dan op 3s lipo, met 300mAh.
    Ik heb hem daarna goed in de gaten gehouden bij ontladen en laden, maar hij doet het weer goed
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2009
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Kokam ------- 9 doet precies wat er op staat, nog nooit problemen mee gehad. (is een Orion platinum hardcase lipo 2s ) dit is echter ook m'n enige ervaring met Kokam cellen. :)
     
  4. JKL33

    JKL33 Guest

  5. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Mis wel nog een paar merken!!

    Outrage
    SLS
    Hyperion G3

    Zijn wel de drie merken die in mijn ogen de top 3 vertegenwoordigen!!
    Helaas nog geen ervaringen (besteld!!) met de Hyperion's maar de berichten tot nu toe zijn erg positief, en als het waar is wat Hyperion beloofd zouden zij de eerste plaats gaan bekleden in deze top 3, zowel prijs als kwaliteit.

    En voordat ik Hezik over me heen krijg;)

    Ja deze lipo's zijn gewoon erg duur!! zeker in vergelijk met de Zippy's die prijs/kwaliteit onverslagen zijn, maar als je voor de laatste % tjes gaat is dit de top 3.
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
  7. Snipes

    Snipes

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    IJsselstein(UT)
    Kan niet echt vergelijken, maar ik gebruik 3s 2200MAh 25C van Hi-Model.
    Tot nu toe zonder problemen!
     
  8. Ron 01

    Ron 01 Guest

    Zoals het eruit ziet heeft ieder zijn eigen ervaring met lipo`s.
    De een zweert bij Zippy, de ander bij Flightpower. En zo is het met veel merken lipo`s.
    Mijn mening is dat je er gewoon geluk mee moet hebben, ik heb bv al een Kokam na 3 maanden weg kunnen doen, maar mijn vliegmaat heeft dezelfde al 2 jaar.
    Ook het behandelen van Lipo`s zal hiermee indirect te maken hebben. Leg je ze halfvol weg of (bijna) vol.
    Bijvoorbeeld: mijn Simprop Intelli Bi-Power lader bouwt (veel) eerder zijn stroom af dan mijn Turnigy 8150. De laatste blijft langer een hoge stroom leveren. Of dat goed is? Wie het weet mag het zeggen. Maar misschien heeft dit ook met de levensduur te maken. Iedereen heeft bijna een andere lader (met andere karakteristieken) die zich anders gedraagt.
     
  9. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Laatst bewerkt: 29 jun 2009
  10. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    265 dollar per 6s1p 5000 mAh pack! is dat niet ongelofelijk duur? Als ik bij HC Rhino pakketten koop (welliswaar 4900 mAh) dan betaal ik rond de 90 dollar per pack. Ik moet er de verzendkosten dan nog wel bijrekenen, maar toch.
     
  11. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Het gaat in dit draadje toch om de kwaliteit?
    ipv de aanschaf prijs.


    Grt,
    Eric.
     
  12. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Hoe denken jullie over de SMC packs ?
     
  13. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
     
  14. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Je blijft over de prijs doorzagen.....

    Daar gaat het hier nu niet over. :0)

    Grt,
    Eric
     
  15. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
  16. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Wat een onzin, prijs is (bijna) altijd een factor.

    Om in de termen van dit topic te bijven, een '9' lipo voor 190$ of een '8,5' voor 80$. Zomaar blindelings voor het beste gaan is lang niet altijd verstandig. Het geld kun je dan beter steken in een beter model of servo's oid. Zolang die lipo maar doet wat je er van verwacht.
    En wat doe je met 2 '9' lipo's terwijl 1 25% goedkoper is?

    Maar je kan zoiezo niet spreken van een beste, wat is beter? De meest energi dichte?(meeste mah/g) Degene die zijn spanning hoog houd onder zware belasting? Degene die het langs meegaat?

    Volgens mij kun je gewoon niet spreken van 1 beste lipo, wat als je het mij vraagt momenteel de Hyperion g3 vx is op de meeste vlakken, toch zijn ze best zwaar en zijn er doeleinden waar je gewoon veel mah wilt voor weinig gewicht en je toch nauwelijks stroom trekt, dan is zoon dure hyperion helemaal niet beter dan een etec van 3 jaar geleden.
     
  17. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Nando,
    Ik zie het zo, het draadje vraagt naar de beste lipo.
    Dit kun je dan in een rijtje zetten, en daarna zelf afwegen of je het het waard vindt en of je de prijs ervoor wilt betalen.
    Met andere woorden of je een compromis wilt maken nav de prijs van de accu.
    En dan heb je gelijk dat de prijs "om de hoek komt kijken"...

    grt.
    Eric.
     
  18. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Bij mij speelt de prijs altijd mee. Sterker nog: ik vindt het een onderdeel van kwaliteit. Ik wens niet te betalen voor imago en/of voor een over rated prijs omdat een product zich op de speerpunt van het technologisch kunnen bevind.
    Early adopters en mensen die willens en wetens voor imago betalen (ach er zijn ook mensen die Calvin Klein onderbroeken willen kopen of zich warm houden met een Burberry shawl) of voor die 5% beter presteren, die ik niet denk nodig te hebben moeten dat mogen doen en vooral ook doen. Des te sneller wordt iets mainstream en koop ik het ook.
    Ik betaal extra als ik het echt nodig heb en als ik de zekerheid van een merk vind afstralen op mijn gemoed :)
    Voor mij en vele anderen zijn er de Rhino en Zippy lipo's. Daar veel van in de koffer vind ik praktischer op het veld dan om de haverklap wachten tot 2 topmerk lipo's zich weer vol hebben geladen. Mijn probleem is niet het vliegen (voor 150 dollar in de koffer aan 8 china lipo's betekend een hele dag vliegen zonder veel laden, tegenover 2 merk lipo's en 4 vluchtjes op een dag maken), maar het weer volladen thuis ;-).
    De moraal van mijn verhaal: staar je niet blind op merken, maar kijk uit je doppen bij andere gebruikers op de vliegvelden. Trek dan je conclusies en volg je eigen plan. Branded of non-branded.
     
  19. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Mijn ervaring is denk ik te kort om te zeggen wat wel of niet goed is.
    Wat ik wel kan zeggen is datgeen me de afgelopen week opgevallen is na aanschaf van een nieuwe.

    Ik kocht een goed jaar terug na HXT en Hi-Model, drie Flightpower 2170Mah en die dingen deden het als een gek. Na een jaar en een zwever rijker werd drie accu's net te weinig.

    Duzz aangezien Flightpower nog niet voorradig was schafte ik in net overleg een Outrage aan.
    Eén ding kan ik zeggen na de nieuwe accu, beide merken zijn 25C maar of de Flightpower is na een goede 80 charges niks meer waard of de Outrage is een mega goede accu.

    Als ik de Trex met de FlightPowertjes vlieg dan heb ik door gewenning genoeg vermogen beschikbaar. Als ik daarna de Outrage pak moet ik echt een stap terug doen, dit ding leverd zoveel meer vermogen.

    Enige nadeel in deze is dat ik geen vergelijkings materiaal meer heb en dus niet meer weet of de Flightpower in het begin ook zo krachtig was.

    In mijn geval is Outrage een beste accu !! Nieuwe Zippy's zijn overigens in grotere getalen onderweg dus daar kunnen we binnenkort weer een vergelijk over schrijven.
     
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2015

Deel Deze Pagina