Welke moet ik kiezen? (beginner)

• Topicstarter Topicstarter boudemaniak
  • Startdatum Startdatum
B

boudemaniak

Guest
hey,

ik heb ooit zo'n PicooZ gekregen, was wel een leuk dingetje.
Nu wil ik een grotere kopen, maar ik ben nog steeds een beginner. Ik heb dus 4 modelletjes gevonden die wel leuk zijn. Weet iemand welke het beste/leukste is?

1. E-sky Lama V3 Hobbytrade te Koop Aangeboden op Tweedehands.net

2. New Falcon 40 4-Channel rc helicopter Remote Radio Control RTF (New Improved Version) w/ 4-Channel Transmitter

3. Horizon Hobby: Blade CX RTF Electric Coaxial Micro Helicopter by E-flite (EFLH1200)

4. Silverlit X-Ufo by: Silverlit - Hobbytrade

het gaat echt om leukheid he, niet voor professioneel vliegen en trainen enzo.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja ik zit met dezelfde vraag.

dit falcon 40 is volgens mij een oude versie van de walkera 4#3

de genoemde versies hebben volgens mij allemaal gyros' om spinnen tegen te gaan

er zijn echter ook wat Low budget varianten op deal extreme
deze hebben waarschijnlijk een hoge fun factor maar zijn weinig aanpasbaar.
ze gebruiken een horizontale staartrotor om de helicopter te tilten zodat hij naar voren vliegt.

als iemand hier nog ervaring mee heeft.

IR versie
DealExtreme: $24.11 New 3-Channel 3D Pocket R/C Helicopter (1822B-3)

RF versie
DealExtreme: $49.77 3-Channel R/C Helicopter Set

DealExtreme: $48.50 3-CH Radio Frequency Mini R/C Helicopter

Dus de falcon is wel een hele leuke?

ik wil later misschien ook nog een camera'tje aan plakken enzo.
Ik dacht trouwens aan de X-ufo omdat deze er toch heel interressant uitziet.

Ik kan nog niet echt kiezen, weet iemand de voor en nadelen van de vier?

ik vind de x-ufo nog steeds vet omdat ie gewoon heel stabiel is denk ik, en ik wil toch voornamelijk indoor vliegen. Welke denken jullie?

Aan een x-ufo zul je weinig plezier beleven denk ik :(
Zoek maar eens wat rond hier op het forum.....................

zekr geen xufo kopen (te veel $ voor wat je krijgt). Koop iid een simpele FP helie walkera of esky honeybee.

Onderdelen kai goedkoop en is gewoon leuk om mee te beginnen.

Mocht je in de buurt wonen van kaatsheuvel rc4me.nl PERFECT had daar mijn eerste helie gekocht toen de walkera 4. super uitleg liet alles goed zien met vragen mag je langs komen neemt de hele avond tijd voor je echt geweldig.

Maar doe je zelf een groot plezier koop geen Xufo.

koop als je een walkera koop niet de 4 maar de 4#1 rotor head is echt beter dan die van de 4 en het vliegt allemaal wat stabieler

re

Ik kan je een TIP geven.

Koop het liefst een heli in een winkel en niet via internet bijvoorbeeld bij 4RC.NL

Het grote voordeel is dat je je model ook vliegend kan zien daar en niet voor rare verassingen komt te staan als je thuis je doos open maakt

ben ik het niet mee eens, als je bijvoorbeeld bij RC4me (kaatsheuvel) in de buurt woont dan kun je gewoon bij deze persoon thuis langs en die laat alles aan je zien.

Dus dan kun je hem ook vliegend zien. En het scheelt je vaak een hoop geld tov een gewone winkel. zien vliegen kan ook op youtube. zelf vliegen is toch altijd anders.

Je ervaart pas hoe het is als je het zelf doet en volgens mij laten ze een beginner niet zomaar in een modelbouw winkel even proberen.

In dat geval heb je geluk

je kan op youtube wel kijken OF het vliegt, maar dat wil niet meteen zeggen dat de jouwe dat ook kan
uit de doos kunnen er bepaalde instellingen fout staan waar alleen iemand met know how achter komt.

vandaar de opmerking dat je beter eerst in het echt kunt bekijken of JOUW heli vliegt.

Absoluut waar. Mijn heli komt ook bij 4RC vandaan.
Remco heeft het hem daar uit de doos gehaald en samen met mij geinspecteerd. Hij heeft gelijk wat aanpassingen gedaan en laten zien wat en waarom hij aanpaste. Das dus een goede leerschool.
Daarna heeft hij de heli voorgevlogen.

Toen ik hem, overnmoedig als ik was, daarna gelijk aan barrels vloog, wist ik dat het aan mij lag en niet aan de heli :puppydogeyes:

nou ik heb mijn besluit gemaakt...
ik ga voor de walkera 4#1 (aangezien de 4#3 kleiner is)

ik heb m via internet besteld, ik ben namelijk neit zo bang voor mislukte aankopen aangezien ik nog nooit ben bedrogen via internet. Bovendien scheelt het een hoop geld en vooral: moeite :D (ja ik ben lui)

iig bedankt

Succes en ik hoop voor je dat je hem aan het vliegen krijgt....we hebben je gewaarschuwd ;)

ik ga waarschijnlijk voor de 5G6 metal edition

net zo groot als de 4#3 maar dan een coaxiaal.

lijkt me sterk dat dit zaai wordt want hij aschijnt sneller te vliegen als een lama v3

voordat ik dus inderdaad op topspeed fvlieg met dat ding zijn we wel weer een jaartje verder(of 2)

Back