welke motor/regelaar/accu voor een wemotec micro fan?

Discussie in 'EDF forum' gestart door gertjuh, 30 mei 2006.

?

wat is jouw favoriete fan?

  1. Wemotec Micro Fan

    100,0%
  2. Wemotec Mini Fan 480

    0 stem(men)
    0,0%
  1. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    hallo
    welke motor en regelaar+ accu het beste te nemen?
    heb er 70 euro voor.
    en wel een setup die werken.
    ik wil graag ongeveer zoon 10 min kunnen vliegen.
    en hoeft geen speed model te zijn maar wel aardig hard.
    dus niet dat hij power te kort komt.

    dit is een wemotec micro fan
    [​IMG]
     
  2. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Of je met die 70 euro ver komt, denk het niet.
    Het hoeft geen speedmodel te zijn, maar het moet wel hard gaan. Dus het moet dan eigenlijk wel een speed model zijn.

    Maar als je snel wilt gaan met een microfan, dan moet je eerst je toestel licht houden. Het makkelijkste om dit te doen, is het plaatsen van lipo's.
    Dan moet je nog een motortje, en een regelaar. En als je hard wilt gaan, is het beste om hiervoor een borsteloze aandrijving voor te nemen. Maar dat tikt aardig in de kosten.

    Heb je niet ergens een accu liggen, die je ook voor dit model kan gebruiken? dan kan je je 70 euro spenderen aan een motor en regelaar, misschien dat je daar wel een borsteloze set voor kan vinden.

    Dit is niet afkrakend bedoelt, maar je moet keuzes maken, want hard gaan en 10 minuten vliegen. Dat zijn best wel grote eisen, en zeker gezien je budget
     
  3. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Even op een rijtje zetten.
    Ik wil niet zeggen dat dit de beste setup is, het is gewoon om iets in beeld te krijgen

    EBM-850 Borstelloze Motor 3800KV 29,50 euro
    17A Basic Brushless ESC 22,50 euro
    LiPo 7.4V 2200MAH (10C) 28,50 euro

    Alles samen dus 80,5 euro.
    Dit is een setup, waarmee je dus redelijke snelheid hebt, maar ook je 10 minuten vliegtijd haald. Ik heb even geteld dat de motor 17A trekt, wat de regelaar dus aankan. Wat de motor precies zal trekken kan ik je niet vertellen, want ik ken hem niet. Moet je misschien opzoeken bij de fabrikant.
    Het 2200mAh accu heb je nodig, want anders heb je te weinig stroom bij je om 10 minuten te vliegen.

    Wil je een snellere setup, dat kan. Maar dan gaat de stroom omhoog. Wat dus als gevolg heeft, een duurdere regelaar. En duurdere lipo accu's. Want als je dan nog steeds 10 minuten wilt vliegen, moet die lipo meer stroom kunnen vasthouden. En dat maakt het dus ook weer duurder.

    Het is dus maar net wat je wilt. Maar je ziet al, deze setup is al 10 euro boven je budget. En wil je dus nog harder, dan stijgt dat bedrag alleen maar.

    NOGMAALS, ik ken deze motoren niet, en weet ook niet wat ze presteren, dus of het de geschikte setup voor een microfan is weet ik niet.
    Maar ik wilde je gewoon het totaal laten zien, van een redelijk heet motortje, met regelaar en lipo accu. Dat je dan eigenlijk net boven je budget zit

    Alle spullen en prijzen zijn van http://www.rctechnics.nl/ afgehaald
     
  4. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
    Hi,

    Ik heb een microfan in combinatie met een ELE 5600kv motor; dit komt bijelkaar al op zo'n 60 euro...Je hebt dan wel iets dat statisch tussen de 350 en 400 gram stuwdruk geeft bij zo'n 38000 toeren (eindsnelheid ±50 m/s) bij ongeveer 18 A.

    Het eigengewicht van de aandrijving(edf+motor) is ongeveer 95 gram, een goede 3s lipo van 1000>1300 mAh, 20C weegt ongeveer 120 gram; als je dan het kistje rond de 200 gram weet te bouwen, heb je iets dat potentieel erg hard kan gaan en ook nog met 'gasbeheersing' 10 minuten zou kunnen vliegen.

    Voor de goede orde... dit is nog allemaal theorie, ik moet nog gaan bouwen om eea te bewijzen.

    Hans
     
  5. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    die 70 is een meer ene richtlijn.
    niet dat mensen dan met set ups van boven de 100 euro aan komen zetten.

    90 is echt het maximum wat ik me kan veroorloven.

    alvast bedankt voor dit alles
     
  6. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle
  7. Hummel

    Hummel

    Lid geworden:
    13 aug 2003
    Berichten:
    397
    Locatie:
    zwolle

Deel Deze Pagina