Welke rc buggy/truggy? help

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Daywalker1974NL, 3 jul 2015.

  1. Daywalker1974NL

    Daywalker1974NL

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Limburg
    Hallo,

    Ik wil graag een buggy/truggy kopen.
    Maar..... welke?

    Ik ben nieuw in RC ik heb al 3 crawlers waarvan 1 zelf gebouwd maar wil er iets bij.

    De schaal is 1:10 of 1:8 maakt niet veel uit wel electric.
    Ik heb een paar merken die mij aanspreken maar wie kan mij uit ervaring vertellen welke stabiel is en makkelijk te upgraden i.v.m. parts.

    Merken wat mij dus aanspreken zijn:

    Arrma.
    HPI
    REELY

    Ik wil er outdoor mee rijden (voor de Limburgers de rodebeek in Brunssum) grote vlaktes waar je mooi kunt rijden lijkt me.

    Wie kan mij adviseren?

    tnx.
     
  2. fromp

    fromp

    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Berichten:
    15
    hangt er vanaf wat je wil investeren he, zelf rijd ik met TLR 22-4 en mijn e eight is in bestelling. zijn bouwpaketten en relatief duur maar wel kwaliteit en weinig tot geen upgrades beschikbaar vermits alles er standaard opzit. Wil je echter een robuuste wagen RTR die iets kan hebben en niet te duur is kan ik tundertiger eb-4 g3 aanbevelen. maar ja, dit is persoonlijk en keuzes maken voor een ander gaat nu eenmaal niet, beste wat je kan doen is eens ronkijken wat je wel iets lijkt en van daaruit op fora de ervaringen van anderen die deze wagens hebben of gehad hebben bekijken zodat je een idee hebt of deze wagen prijs/kwaliteit goed zit.
     
  3. Daywalker1974NL

    Daywalker1974NL

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Limburg
    tussen de 400 en 450 wil ik er wel aan uitgeven.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is niet erg veel voor een 1:8 auto.
    Een tweedehands HPI Vorza misschien?
    Dat is de enigste HPI die ik aan kan raden, van wat ik allemaal zo lees.
    Reelly schijnt redelijk te zijn, maar volgens mij zit je vast aan Conrad voor onderdelen?
    En bij ARRMA zijn de onderdelen stromen nog niet op orde geloof ik?

    Losi en Associated zijn ook erg goed, maar je zit redelijk vast aan de US voor onderdelen, alhoewel een Thundertiger dealer wel Associated zou moeten kunnen bestellen, maar dat duurt dan wel even.
     
  5. Daywalker1974NL

    Daywalker1974NL

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Limburg
    Het gaat de Hpi E-Firestorm Flux worden.
    Denk dat dit wel een goede keus is :)
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Word die nog gemaakt?
    Dit ivm onderdelen?
     
  7. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Waarom een hpi? Ga dan gewoon voor de rustler. Zelfde soort maar met veel meer onderdelen beschikbaar en zelfs nog goedkopere
    Zijn zat hier op het forum met een rustler(waaronder ik ;)) maar ook heel veel die hem nog minder dan een jaar hebben. In het rustlertopic is heel veel info te vinden.
     
  8. Daywalker1974NL

    Daywalker1974NL

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Limburg
    Ik meende dat ik gelezen had dat Traxxas wat mider was dat ze snel kapot gaan?
     
  9. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Dat valt bij mij reuze mee. En je leest inderdaad hier meer over dat de rustler kapot gaat. Maar er zijn hier gewoon veel meer mensen met een rustler en vrij weinig met een firestorm. En als er iets kapot gaat heb je dat liever bij een traxxas dan een hpi. Onderdelen zijn namelijk veel goedkoper dan bij hpi
     
  10. Daywalker1974NL

    Daywalker1974NL

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Limburg
    Traxxas Rustler VXL komt in de buurt maar heeft volgens mij geen (waterdichte) parts
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    De VXL is gewoon waterdicht qua electronica, dus al het ijzer wel goed onderhouden, maar dat is bij de Firestorm ook zo.
    Daarbij heb ik eens gehoord dat de transmissie van de Firestorm niet zo sterk is als je er zwaardere motoren in zet.
    En de Rustler heeft ook veel meer aftermarket support, RPM, STRC etc.
     
  12. JWB

    JWB

    Lid geworden:
    24 jan 2014
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Breda
    Ik was ook op zoek naar een 1:8 buggy, en ik heb gekozen voor de Arrma Typhon. Precies in de prijsklasse die je aangaf, en schijnbaar zeer robuust (ik heb er nog niet mee kunnen rijden). De afwerking is in ieder geval geweldig.

    Ik heb ook gekeken naar oa de Thunder Tiger EB4-G3, maar die is niet waterproof. En de HPI Vorza is gelijk een heel stuk duurder (rond de €300,- duurder dan de Typhon). Daarnaast is de Vorza echt bijna nergens te verkrijgen. Schijnbaar is de Europese leverancier gestopt met het leveren van HPI. Dus het aanschaffen van onderdelen zal ook niet meevallen. De beschikbaarheid van onderdelen voor Arrma modellen begint op gang te komen.

    Traxxas heeft ook erg leuke modellen. Bijvoorbeeld een Slash (geen buggy, maar wel heel leuk!). Een Slash kan echt absoluut tegen een stootje. Ik heb er al aardig wat dingen mee uitgehaald op een skatepark, en het enige wat heeft geleden, is de kap. Verder 0,0% schade. Daarnaast is het grote voordeel van Traxxas, de beschikbaarheid van onderdelen en het zelf sleutelen aan de RC's stelt ook niet veel voor. Naar verhouding zijn de onderdelen niet goedkoop. Maar het is en blijft een hobby natuurlijk ;)
     
  13. Daywalker1974NL

    Daywalker1974NL

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Limburg
    Helaas heb ik een ARMA Granite gekocht.... na 10 minuten op een autoweg in aanleg gereden op nieuw asfalt toen ik een knal hoorde en de wagen stil viel. er was een aandrijfas verdwenen.????? en de link van de wielophanging was ook los geschoten.

    De aandrijf as heb ik terug gevonden maar niet herstelbaar door mij.

    Ik ben terug gereden naar de shop. daar hebben ze de as hersteld en moeten opvullen met een ringetje i.v.m. de speling. dit is niet origineel maar ik zal kijken of dit gaat werken. zo niet moeten ze maar met een gepaste oplossing komen.,
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    As herseld?
    Hoe?
    Als ze hem recht geborgen hebben zal hij binnenkort weer krom of getwist zijn, de plek waar hij gebogen was is nu een zwakke plek.

    Wel raar dat dat gebeurd tijdens op straat rijden, was de turnbuckle los geknapt?
     
  15. Daywalker1974NL

    Daywalker1974NL

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Limburg
    ze hebben de as opgevuld met ringetjes om de speling weg te halen, die vloog er meteen weer uit nadat ze hem eerst gewoon terug geplaatst hadden. de link die het achterwiel was losgeschoten.
    de wagen is dus niet meer origineel, maar ik heb nog geen tijd gehad om er weer mee te kunnen rijden.

    De ellende is dat ik 1.45 uur moet rijden naar die shop als het verkeerd zit.
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Welke as bedoelt u?
    Gewoon de aandrijfas?
    Die zou je niet op moeten/kunnen vullen met ringetjes lijkt mij?
    Die link is waarschijnlijk de turnbuckle?
    Dat is dat stukje ijzer waar je aan kan draaien, met twee plasticen einden, een aan de kant van het chassis, en een aan de kant van het wiel, meestal zit deze recht boven de aandrijfas.
    Als die los geschoten is, is hij of van een kogeltje afgeschoten wat niet zou mogen gebeuren tijdens het gewoon rijden op de straat, of een schroefje waarmee hij vast zit is losgeschoten, wat ook niet zou mogen gebeuren?
    Maar als het schroefje los is geschoten kan je die er niet zomaar weer in draaien, want het draad in het plastic is dan gestript, dus knalt hij er zo weer uit.
     
  17. Daywalker1974NL

    Daywalker1974NL

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Limburg
    zie foto's. zijn die de beste maar telefoon maakt geen betere :(
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    Hier is hij gemaakt.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat is gewoon het kogellinkje wat los schiet....
    Dat kan gebeuren en wees blij dat het gebeurd , anders sneuvelt er namelijk ergens iets in de aandrijflijn als de as eruit komt schieten ;)

    Dat de as eruit schiet is ook iets wat kan gebeuren bij dogbones , om het wiel z'n veerweg te kunnen geven moet er speling zijn tussen de steekas en de 2 meenemers. Die speling kan er ook voor zorgen dat er bij extreem uitveren (bv als je lekker scherp door de bocht gaat op straat en er 1 achterwiel lift) de as eruit schiet bij het wiel of bij het diff en dan de boel uit elkaar drukt.

    Door die speling enigzins op te heffen met bv 2 rubber ringetjes verklein je de kans dat de as te veel 1 kant op kan schuiven en er daardoor eruit kan schieten aan de andere kant. Is een hele normale oplossing die al jaaaaaarrreeen vrij standaard is bij het gebruik van dogbones...
     
  19. Daywalker1974NL

    Daywalker1974NL

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Limburg
    Ik heb er geen idee van ik ben nog te vers in deze hobby ik rijd net pas rock crawlers dus deze is net iets anders maar vond het vreemd dat het gebeurde na 10 minuten op een gladde weg.
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    @ Savage : Het lijkt er op of de ball end los is gegaan van de knuckle?
    Ik zie hem er namelijk niet meer aan zitten?

    Als ik de laatste foto zie, lijkt het alsof er iets roods zit, zou er al een ringetje in zitten?

    @daywalker : Zoals Savage zegt kan het dus gebeuren dat de dogbone ( de as ) los schiet.
     

Deel Deze Pagina