welke schaal pomp ?

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Frenzul, 8 okt 2017.

  1. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    op internet heb ik verschillende rompen bekeken en opgezocht keuze genoeg.
    via Youtube wel een beeld gekregen van de details en mogelijkheden.
    Nu wil ik een Bell 222 of een Airwolf schaal voor een Trex 600.
    als streven wil ik de heli ombouwen zoals in bijlage is weergegeven ;)
    welk is aan te raden betreffende een mooie schaal en goede vliegeigenschappen?
    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik er een mooie schaal van maak met diverse opties erin/op en dat er et de heli niet te vliegen is.

    graag hoor ik tips/adviezen van jullie

    groet Johan

    [​IMG]
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.781
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Er zit naar mijn ervaring niet zo heel veel verschil in de "vliegeigenschappen" tussen twee Airwolfs van verschillende merken... Tenminste, niet dingen die door het merk romp bepaald worden. Uiteraard vliegt een Airwolf anders als een Huey of een BO 105, maar in principe vliegt een airwolf van Vario nagenoeg hetzelfde als een Airwolf van een ander merk, zolang er in beide een identiek T-rex mechaniek hangt. Het is nu eenmaal dezelfde aerodynamische vorm. Het mechaniek (met name het rotorsysteem) maakt in dat opzicht méér uit, een T-rex vliegt anders als een SkyFox, en dat zul je altijd blijven merken, welke romp er ook omheen hangt.
    Kwaliteitsverschillen (zowel qua uiterlijk/detaillering, qua sterkte, qua gewicht) zullen er uiteraard wel zijn, maar het grootste verschil maakt volgens mij nog steeds de bouwer zelf. Die bepaalt uiteindelijk hoe zwaar, hoe sterk, hoe trillingsgevoelig het eindresultaat wordt.

    Ik heb begrepen dat Funkey mooie en goede rompen voor T-rex mechanieken maakt, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
    Welke andere merken er dan nog zijn (Vario daargelaten) weet ik eigenlijk niet eens....
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
  4. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
  5. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
  6. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    wie kan mij vertellen welk merk schaal dit is?

    ik denk zelf aan Century, dit aan de kleur tekening op de schaal.

    IMG_2784.jpg IMG_2783.jpg IMG_2786.jpg IMG_2790.jpg IMG_2791.jpg
     
  7. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Had je hem al opgehaald?.
    Als het een Funkey was geweest had er een sticker in geharst geweest bovenin de romp,dus ja waarschijnlijk is het een century romp.
     
  8. redman

    redman

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Arnhem
    Op de vraag welk romp het is. Dit is een airwolf romp van Heliartist. Bij de airwolf romp van Funkey/Century kan de bovenkant eraf om het mechaniek erin te laten zakken. De Heliartist romp is wat makkelijker toegankelijk voor het plaatsen van het mechaniek. IMG-20140524-WA0001.jpg
     
  9. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    dank voor je reactie :thumbsup:
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.781
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als het een HeliArtist romp is, dan is hij hoogstwaarschijnlijk van Polyester gemaakt, niet van Epoxy. Kan geen kwaad, maar je moet er bij het verlijmen wat rekening mee houden (niet alles wat op Epoxy hecht, hecht ook goed op Polyester) en voor wat eventuele versterkingen (spantjes etc) betreft is Polyester meestal wat brosser. Je moet dus de krachten iets beter verdelen over een groter oppervlak dan bij Epoxy.
    Helemaal niks ernstigs, allebei goed bruikbaar, gewoon net niet helemaal hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina