welke servo's voor 2,4GHz ontvangers

Discussie in 'Model elektronica' gestart door bosreus, 10 jun 2018.

  1. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    de Kempen
    Hallo,
    Ik wil naast modelduikboten ( 40 MHz ) ook weer gaan modelvliegen. Ik heb de Futaba T16SZ met een R7008SB ontvanger al aangeschaft. Maar nu lees ik wel in topics dat met de verkeerde servo's op een digitale ontvanger heeft aangesloten met de gevolgen van dien.
    Nu is het een beginnersvliegtuig en de S3001 lijkt mij prijstechnisch wel wat.
    Kan ik deze gebruiken hiervoor?

    Hans
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    "Gewone"(analoge) servo's zijn gemaakt voor het gebruik van pulsen die ongeveer 40 tot 60 keer per seconden worden door de ontvanger worden uitgestuurd. Als je een ontvanger hebt die een hogere frame rate (of refresh rate of pulse rate of herhalingsfrequentie) gebruiken zal een analoge servo daar problemen mee hebben en zelfs stuk kunnen gaan.
    Volgens de Futaba handleiding heeft deze ontvanger 8 uitgangen voor gebruik van "conventionele" servo's (analoge) servo's. In deze handleiding kan ik nergens iets vinden over het verhogen van de framerate. Misschien kan je dat via de zender maar dan denk ik niet. Volgens mij kan je de S3001 dus probleemloos gebruiken op deze ontvanger.
     

Deel Deze Pagina