Welke Sim gebruik je, en waarom?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Toejeerd, 21 okt 2009.

  1. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    Was eens benieuwd wie welke sim gebruikt, en waarom nou specifiek die "sim".

    En gelijk een ander vraagje,. Ik hoorde van iemand dat sim vliegen moeilijker is dan in het echt?,.. Klopt dit?

    Tjeerd,. (beginner in de helivliegkunst)
     
  2. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    ik gebruik aerofly pro omdat deze bij mijn zender zat destijds... en nee in het echt vliegt het moeilijker dan op de sim.

    justus
     
  3. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    Hoe bevalt aerofly? ik heb nu FMS, schijnt niet geweldig te zijn heb ik vernomen,.. mede ook hier om was ik benieuwd naar andere sim's,..



     
  4. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    ik heb dus aerofly pro, *niet de deluxe versie dus!* en die bevalt mij prima mits je het goede model pakt erg realistisch. fms heb ik ook maar doe ik niks meer mee, opzich wel geinig maar niet realischtisch. en voor heli's zou ik eerder een sim als phoenix nemen. je kan ook op youtube wel een intikken, realflight, afpd, phoenix staan wel filpmjes op kan je het verschil goed zien.

    aerofly pro deluxe: TTHI_lL4FeM[/media] - Donatas Pauzuolis AFPD 4min F6D routine practice
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Ik gebruik Aerofly Pro Deluxe. Ik vind het een simulator die zeer goed geschikt is voor het leren vliegen met vliegtuigen. Voor helikopter is hij minder geschikt. Het vliegen ziet er heel goed uit en ik vind het ook best realistisch.

    FMS is een flutsim. het enige simulator-effect is dat het vliegtuig ongeveer de kant op gaat waarnaartoe jij stuurt. Verder lijkt het er niet op. Bijna ieder vliegtuig vliegt hetzelfde, afstanden inschatten is moeilijk en veel dingen kloppen gewoon niet.
     
  6. Vin

    Vin

    Lid geworden:
    22 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Zeist
    Ik gebruik Phoenix RC, waarom? Komt op het gebied van helivliegen aardig dicht bij het echte werk, betaalbaar in vergelijking met andere sims, gratis updates, gebruik van eigen zender. Voor het vliegtuigvliegen lijkt me RealFlight of Aerofly een betere keus, maar dit alles is natuurlijk persoonlijk.
     
  7. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    Dus even een snelle conclusie,. Phoenix RC is meer geschikt voor helivliegen door zijn prijs/kwaliteit verhouding en een wat hoger "real deal" dan FMS,.. alvast bedankt voor de reacties!
     
  8. sailor36

    sailor36

    Lid geworden:
    9 sep 2009
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Arnhem
    Ik heb Phoenix rc 2.5,Realflight 4.5,Reflex,en Aeroflypro de luxe , en vlieg bijna alleen maar Phoenix omdat dit absoluut de mooiste is met veel mogelijkheden (ook voor vliegtuig).Moet erbij zeggen dat ik met mijn interface alle sims op eigen zender kan vliegen.
     
  9. Manuel

    Manuel Guest

    Hmm, ik heb toch echt met alleen heel wat fms uurtjes op de teller een accu met een goedmoedig model leeg kunnen vliegen en een veilige landing kunnen maken, recht voor mijn voeten...
    Het vliegen moet gewoon een automatisme worden, dit leer je enkel door veel uren te maken, maakt verder niet echt uit wat voor sim...

    Door een kapotte gyro kan ik nu tijdelijk niet verder met het leren heli vliegen, ik heb mezelf hooveren aangeleerd met behulp wat lef + reflexen van vliegtuig vliegen + wat stoffige fms ervaring van 3/4 jaar geleden.
     
  10. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Zelf heb ik leren vliegen met een heel oude simulator die weinig beter was dan FMS. Ik heb ook niet gezegd dat het onmogelijk is. Laat ik mijn punt duidelijk formuleren: met FMS leer je sturen en met Aerofly leer je vliegen.
     
  11. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Ik heb ook Phoenix enige tijd geleden aangekocht met de adapter voor mijn MPX Cockpit MM zender.
    Absoluut de mooiste en meest realistische van alle sims, èn betaalbaar (ca. 100€).
    Tientallen flightsites, voor elk wat wils.
    Alhoewel meer specifiek toegelegd op helivliegen heeft Phoenix toch een grote keuze aan vliegtuigen (nieuwe beschikbare modellen worden simpelweg via internet gedownload).
    Alleen wat betreft zwevers (mijn interesse) is het wat magertjes gesteld (6 modellen waaronder de EZ* brushed en brushless).
    Desalniettemin blijft het mijn favoriet.

    Het enige wat ik nog echt mis is een 1920x1080 schermresolutie om Phoenix in full HD via HDMI op mijn LCD-TV te kunnen spelen (ik gebruik hem nu in 1680x1050 resolutie, zijnde de maximum resolutie van Phoenix èn van mijn 21" laptop).
     
  12. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    Kun je op phoenix dan ook gebruik maken van je e-sky zender? of moet je toch een gevorderde zender hebben?

     
  13. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    Ik vloog eerst met FMS, ik heb hierdoor het sturen geleerd.
    Na FMS gelijk met een Eaststar kunnen vliegen. Toen wou ik iets beters en heb ik Real Flight G4 ''gekocht''*uhum* (moeten ze die dingen maar niet zo duur maken:D) En het is een prima sim vooral op mijn gebied zweefvliegen
    Zo heb je oa een map met thermiek, (DS)hellingen, een vario en een stuk of 5 zwevers.

    mvg Rick
     
  14. Vin

    Vin

    Lid geworden:
    22 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Zeist
    Hier de lijst met ondersteunde zenders.
     
  15. joris818

    joris818

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Zonhoven (België)
    Ik had eerst aerofly maar sinds kort zijn al mijn vrienden overgeschakeld op Phoenix.
    Ik heb dan ook maar phoenix gekocht, main reason daarvoor was het online vliegen.
    Bij alle andere sims moet je alleen vliegen, bij Phoenix maken we een kamer aan en kunnen we met zn allen samen vliegen.

    Verder vind ik dat phoenix qua heli's toch "echter" vliegt dan aerofly, en het is een pak goedkoper !
     
  16. ploman74

    ploman74

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    298
    Locatie:
    Zwijndrecht
    Ik heb inmiddels ook Phoenix gekocht, overgenomen van iemand hier op het forum.
    Kom vandaag of morgen binnen.. ik ben benieuwd.
     
  17. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Vlieg ook Phoenix, mede door de reactie op dit forum, en de prijs. Met name voor vliegtuigen, dat dan weer wel. En ik kan nog niet vergelijken met de praktijk, want ik ben nog aan het bouwen ;)

    Gr
    Freek
     
  18. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    Allemaal vast bedankt voor de reacties,.. gelukkig zijn we binnekort jarig dus maar eens een leuke sim in me eigen schoen doen!
     
  19. joris818

    joris818

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Zonhoven (België)
    Ben JIJ dan de sint !? :-D
     
  20. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    jah dat moet wel, dat paard loopt altijd mijn huis voorbij, dus dan maar zelf! (niks boven eigen) !!

     

Deel Deze Pagina