Welke Sim gebruik je, en waarom?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Toejeerd, 21 okt 2009.

  1. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    Ook daar ben ik nog niet over uit,. heb al wat info in div discussies gevolgd over zenders/ontvangers. Maar een 7 kanaal's zender zal het wel gaan worden. Nu nog die vervelende Euro's zoeken,..

     
  2. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    als je van plan bent om ook bij een club te gaan vliegen, zou ik daar even informeren welke mode zij vliegen. Anders zou instructie / les weleens lastig kunnen worden ;)

    Grtz,
    Menno
     
  3. Mike76

    Mike76

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    56
    Tja kost wel wat ;)
    Koop in ieder geval geen DX7SE want die heeft geen trainer port. En verder ondersteund Spektrum geen mode 3 en 4. Futaba doet dat wel.

    Kijk eens naar de Aurora 9 Hitec RCD : Transmitters met touchscreen.
     
  4. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    Ik vlieg mode 2 als ik het goed heb,.. gas en as rotatie links en rechts dus zij-voor-achter waarts.

    Maar ik heb tijd genoeg om te denken en meer info te zoeken, ben nog lekker met me lamav3 aan het stunten. Waar ik veel plezier aan beleef (nu al). Alleen wel jammer dat ze buiten niet te vliegen zijn!! Beetje wind en weg zijn ze! In de garage (3x3) word saai maar oefen er met veel plezier. Ook in FMS doe ik me best om van alles te oefenen.

    En wie weet als de euro's er ooit zijn wat er dan komt,....
     
  5. Mike76

    Mike76

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    56
    OK met mode 2 zit je wel goed. Esky en PhoenixRC werkt in ieder geval prima.

    Succes met je keuze ;)

     
  6. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    Dankje mike!

    zo weer een lipotje vol, dus even een rondje maken!

     
  7. Toejeerd

    Toejeerd

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Wijchen / Nijmegen
    Zijn er niet meer mensen die Simmen?,.....
     
  8. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    vast wel, mijn zoontje gebruikt meest phoenix en soms aerofly pro de luxe hier.. beide erg goed.
     
  9. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    ik ben benieuwd naar de realflight G5....
     
  10. ploman74

    ploman74

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    298
    Locatie:
    Zwijndrecht
    Ik heb net gisteren voor het eerst Phoenix gevlogen en ik moet inderdaad zeggen dat ik de mening van de meeste mensen hier deel. Phoenix is wel de meest realistische.
     
  11. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,





    Grtz,
    Menno
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    jawadde dadde...toch wel spectaculair die G5!
     
  13. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    En Aerofly 5, komt morgen officieel uit.
     
  14. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Sorry maar mij lijkt het meer op een game dan een sim, zeker kwa graphics...

    Dan moet je Phoenix eens zien: Alle flightsites zijn met echte foto's van bestaande plaatsen naar 360° 3D-vliegomgevingen opgebouwd.
    Op de 2D beperking na (een computerscherm blijft toch maar een plat ding met slechts 2 dimensies) waan je je soms ter plaatse.

    Het enige grote probleem bij het realistisch vliegen (geldt voor alle sims) blijft het (onbestaande) dieptezicht.
     
  15. Wouter39

    Wouter39

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Bemmel
    Die Cessna heb ik ook, welk tussenstukje heb je nu aangeschaft en waar?
     
  16. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dat is inderdaad soms een beetje lastig.

    Een beetje simulator genereert ook een goede schaduwval.
    Net zo als in het in de echte wereld ook is, als de zon schijnt.

    Dat hulp middel is goed bruikbaar bij b.v. een landing.

    Ik heb de beschikking over RealFlight, Aerofly professional en PhoenixRC.

    Realflight loopt wel lekker, hoewel Aerofly qua responsnelheid en beeld opbouw.
    Net een tikkeltje beter sneller is en meer natuurgetrouw aanvoelt.
    Dat laatste is veel belangrijker dan het hele grafische gebeuren met al die toeters en bellen.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2009
  17. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    persoonlijk heb ik het toch meer voor realflight (heb ook afpd en phoenix maar die gebruik ik bijna nooit meer)...
    minpuntje is wel het opstijgen en landen (veel te makkelijk in vergelijking met de realiteit)

    idd G5 lijkt ook meer een game maar toch eens en leuke variatie!
    ga die zeker kopen
     
  18. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Phoenix RC creëert ook die schaduwval, en het is inderdaad gemakkelijk bij het landen als je op één of twee meter van de grond vliegt.
    Bij het aanvliegen voor de landing vanaf grotere hoogte heb ik wel dikwijls het probleem dat ik meters vòòr de landingsstrook neerkom, of niet helemaal in het midden of niet helemaal parallel aan de landingsstrook, allemaal door het gebrek aan dieptezicht.

    Ook de inschatting van de afstand tot objecten in het decor (gebouwen, bomen, masten e.d., of ook de Stonehenge steenblokken) is zeer lastig (maar dat is het in de werkelijkheid dikwijls ook).

    Het gebeurt ook regelmatig dat het vliegtuig helemaal uit het gezichtsveld verdwijnt, bvb. bij het steil stijgen op korte afstand of bij het dichtbij overvliegen waarbij je dan dikwijls ook nog elk oogcontact met de grond of horizon verliest.
    Maar dat fenomeen hebben de meeste sims.

    Wanneer komt er een RC-sim met 3D-brilletje? ;)
     
  19. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ik vlieg al anderhalf jaar Phoenix RC Sim om twee redenen: Grafisch aanzienlijk realistischer dan de andere sims en vreselijk veel betaalbaarder. ;)

    Bijkomend voordeel is dat als je eenmaal Phoenix hebt gekocht, je alle updates gratis krijgt. Ook als de hoofdversie wijzigt. 8) Ik ben begonnen met versie 1.04 en kan gewoon updaten tot de huidige versie 2.5. Dat is bij veel andere sims wel anders. :?

    Ook de wedstrijdvliegers op de club hebben toegegeven dat de besturing van Phoenix iets realistischer is dan de andere pakketten, zeker voor heli's. Natuurlijk blijft het een benadering van het echte werk. Maar goed vliegen op de sim betekent 70% geleerd van het echte vliegen. Die andere 30% wordt bepaald door bijv. weersomstandigheden, het gevoel bij het vliegen met een echt model (je kunt nu niet extra gratis neerstorten en 3 seconden later weer starten), de dieptewerking (in werkelijkheid makkelijker dan op het scherm) etc.
     
  20. Mike76

    Mike76

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    56
    Laatst bewerkt: 30 okt 2009

Deel Deze Pagina