Welke sim is het best?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door BlackBird, 20 mei 2007.

  1. BlackBird

    BlackBird Guest

    oow... oke :p sorry wist niet dat meer mensen dit volgden :p
     
  2. BlackBird

    BlackBird Guest

    ja, daar laat ik het wel op lijken he :(
    Maar sorry! iedereen maakt toch dat soort fouten (zekker op deze leeftijd) ik aleen wat meer dan andere :( :wink:
     
  3. BlackBird

    BlackBird Guest

    kun je eigelijk ergens een demo downloaden van phoenix?
    zal wel niet he?!
     
  4. BlackBird

    BlackBird Guest

    ja idd het is wel jammer dat ze geen demo hebben dan hadden ze een hoop meer kunnen verkopen, maar volgens de meesten mensen hier is hij erg goed dus ik doe het als nog gewoon :p

    BlackBird
     
  5. gofirstnl

    gofirstnl

    Lid geworden:
    19 okt 2005
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Zoetermeer
  6. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ik woon in Noord Brabant, dus een beetje ver om je te laten testen :)
    Maar ik heb er geen 200€ voor betaald hoor!!, ik dacht 129€ incl. kabel.....
    Reflex XTR zit rond zo'n astronomisch bedrag.
    Daarom zei ik eerder al dat sommige Reflex XTR verkopen om Phoenix aan te schaffen en er vervolgens nog wat Heli onderdelen bij kunnen halen ;)
    Tevens vind ik die 129€ niet veel, elke Euro heb ik al terugverdient.
    Als ik mijn SIM niet had gekocht was ik waarschijnlijk in het begin veel meer gecrashed met mijn eigen heli.
    Ik kan nu al aardig heen en weer vliegen, Hoveren, mijn stomme stuuracties corrigeren etc.etc(meestal dan :oops: ).
    Iedere euro die ik aan RC Simulators heb uitgegeven heeft zich heel snel terugbetaald.

    Eric
     
  7. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Vreemd de adviesprijs is 132 euro, als je een beetje rondzoekt bij de UK shops dan vind je hem ook wel goedkoper. Maar in principe ligt hij dus bij de Nederlandse modelbouwzaken voor 132 euro, ik heb hem ook voor die prijs bij Shamrock vandaan.

    Ik woon trouwens in Grootebroek, tussen Hoorn en Enkhuizen, je mag best eens langskomen om Phoenix te proberen.
     
  8. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    150€ is te veel!, dan verdienen ze er teveel aan naar mijn mening.
    Ik geloof niet dat de inkoopprijs evenredig gestegen is met de populariteit ;)
    Ik heb hem uit Rijen (Elbe hobbysupply).
    Met clubkorting trouwens vandaar iets minder als de adviesprijs. :)

    Nog even over dat het niet uitbrengen van een Demo een gemiste kans zou kunnen zijn...
    Voor bijv. een 3D-shooter of een Racespel is het bijna onmogelijk geworden om geen Demo uit te brengen tegenwoordig.
    Maar dan heb je het ook over een ander genre, en totaal andere afname aantallen.
    Daar gaat het om vele miljoenen en ontwikkelingsteams met wel 200 man of meer, die een paar maanden aan zo'n spel werken.
    Hier gaat het waarschijnlijk over een zeer klein team die ook graag een boterham op tafel hebben, en zo snel mogelijk de investeringen terug willen verdienen zodat ze verder kunnen met het uitwerken van nieuwe Betaversies en verbeteringen aan de bestaande Core-engine.
    Verder is het volgens mij zo in het RC wereldje dat mond op mond reclame de beste is.
    Een Demo maken kost meer tijd en moeite dan je waarschijnlijk denkt.
    Dus vind ik het een verstandige move van de makers.

    Eric
     
  9. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
  10. BlackBird

    BlackBird Guest

    en dit is phoenix??
     
  11. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Ja Phoenix, dat kon je ook afleiden uit eerdere postings van mij in dit draadje.
     
  12. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Wow, Goeie controlle!!
    Ja, video's zeggen meer, Mooi strak gevlogen :).
    Jammer dat Fraps het nog een beetje hakkerig over laat komen (lage FPS), op je scherm ziet het er nog beter uit.
     
  13. Twister

    Twister

    Lid geworden:
    13 aug 2004
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Breda
    Hallo,

    Ik ben in het bezit van Reflex en Phoenix.

    Persoonlijk bevalt mij Phoenix beter. Eenvoudiger in te stellen en veel meer updates dan bij Reflex.

    Tevens gaat Reflex weer een geintje uithalen met de updates.
    Indien je in het bezit bent van versie 5.01 t/m 5.03 zul je geen problemen hebben met je dongel, MAAR wil je
    binnenkort gebruik gaan maken van versie 5.04 dan dien je je dongel te retourneren en 50 euro te betalen voor een nieuwe dongel :!: :!:

    Phoenix is aan te schaffen bij Rc-Heli-Shop en kost daat 135 euro inclusief de goede connector voor je zender.

    Gr,

    Henk
     
  14. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Ja dat is helaas een nadeel, maar wel de beste manier om hier wat te laten zien op een manier die iedereen kan afspelen.
     
  15. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    FastForward is van de week even bij mij Phoenix komen bekijken en proberen, ik ben er zeker van dat hij ClearView voorgoed vaarwel zegt :lol:
     
  16. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Heeft de MX-12 niet zo'n jackplugje? En is dus gelijk aan de JR kabeltjes.....
     
  17. tomtom

    tomtom Guest

    Een mx-12 werkt direct met de kabel die bij de sim zit. Je moet alleen geluk hebben dat je niet de eerste versie Phoenix-sims koopt, want in combinatie met de kabel van die eerste versie met de mx-12 gaat de dongel in de kabel kapot. Deze oude kabel is te herkennen aan de kleuren: de oude bestaat uit een stuk wit en een stuk zwarte kabel en de nieuwe is helemaal zwart. Als je toch de eerste versie hebt kun je deze kabel wel gewoon naar de distributeur opsturen en krijg je kosteloos een nieuwe.
     
  18. deathmeat

    deathmeat

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Giesbergen
    Het is hier al veel gezegd, Phoenix RC heeft meer potentieel dan Reflex. Men beweerd ook dat ze bij Phoenix een goede costumer support hebben.

    Ik heb deze week mijn exemplaar van Phoenix ontvangen. Alles zoals een beetje geprobeert.

    mijn bevindingen.

    Planes: (vlieg in het echt niet met vliegtuigen, maar) als ik hier met vliegtuigen ga vliegen lijkt het toch veel realistischer dan in reflex.
    Heli's: TOP Phoenix is op zijn minst even goed dan Reflex, ik ga niet zeggen beter want ik vind dat de modellen (heli's) een tikkeltje te snel snelheid nemen. (wat op zich niet slecht is zo ga je int echt inhoudender vliegen)

    Wat de support betreft heb ik via mail contact gehad met Phoenix.

    --------------------------- mail ---------------------------------
    Hi Davy

    Your first (desktop) system is very much above the minimum advertised specifications for Phoenix and will run perfectly.

    Without the exact make and model of the graphics card in your laptop computer we cannot say whether Phoenix will run or perform adequately.

    Generally if your machine will support a comparable product then Phoenix will perform as well or better, though as Phoenix is based upon the latest graphics technologies, this can sometimes cause problems with very old hardware, where the manufacturer does not provide adequate driver updates.

    Best Regards

    The PhoenixRC Team



    ----- Original Message -----
    From: Davy Bert
    To: 'PhoenixRC Team'
    Sent: Sunday, May 20, 2007 5:28 PM
    Subject: RE: Phoenix-sim demo


    Hello,

    Thanks for the very fast awnser.

    4-6 weeks ... i think i am going to buy it instead :)

    The specification of my system will do just fine.
    It's an 2Ghz dual core with 2GB memory and the graphics controller is an GeForce 7800GT with 256MB
    This would be no problem at all i suppose...

    Though i have a laptop too, this one is a little bit older.
    I am talking about an 1.6 centrino cpu with 512MB ram and i guess 64MB shared memory.
    I know the gpu is not supporting T&L2.0 rendering.

    Reflex sim just runs on it but the performance it not good enough to do some quick tricks. I think its running at about only 15-20 FPS.
    If Phoenix would run on my laptop this should be just great...

    The 2 systems are running on Windows XP SP2.

    Actually i am following your product far before release. And... wel... i do think this product has a lot of potential.

    Thanks in advance

    ----Reply from Phoenix----

    Hi Davy

    Thank you for your enquiry regarding Phoenix.

    Currently there is no software demo of the simulator, though there are many images and videos of the simulator in action on our website (www.phoenix-sim.com). If you let us know what system specification you are using we can tell you how well we think the software will run on your computer.

    We are also currently working on a fairly large update for the simulator (v1.04), which will be downloadable free of charge to our customers. After this update is released (hopefully in the next 4-6 weeks), we may be releasing a demo on the website, though any such demo would not enable control of the models.

    Best Regards

    The PhoenixRC Team
    ----- Original Message -----
    From: Davy Bert
    To: support@phoenix-sim.com
    Sent: Sunday, May 20, 2007 7:45 AM
    Subject: Phoenix-sim demo


    Hello,

    Currently i am using a simulator (Reflex XTR) but i am very curious about your Phoenix-sim.
    Is there any news about the demo software?

    If phoenix-sim performs as well as Reflex, I would be glad to buy your product!!

    Unfortunantly no-one in our club is using Phoenix :(

    When i could try a demo is could buy the sim and tell it to the clubmembers :)

    I'm looking forward trying your sim!!!

    ------------------------------------ mail end ---------------------------------------
    Ondertussen kan ik ook vertellen dat Phoenix op mijn laptop beter draait dan Reflex.


    Ik hoop diegene te kunnen overtuigen die nog geen beslissing genomen hebben.

    Die moeite heb ik gedaan omdat dit product z'n geld MEER dan waard is!!!

    Mvg Davy
     
  19. BlackBird

    BlackBird Guest

  20. Aad

    Aad Guest

Deel Deze Pagina