Welke sim?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door kriek, 27 mei 2006.

  1. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    602
    Locatie:
    balen
    bedank wilco echt bedankt
     
  2. Ron

    Ron

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Zevenaar
    Ik kijk al een tijdje rond voor een goede SIM. Ik lees veel over realistische beelden (scenery).
    Maar ik lees nagenoeg niets over het leren vliegen ; en dan bedoel ik het krijgen van instructies of het kunnen lezen van hoe je bepaalde figuren maakt.
    Uit wat ik hier lees, heeft alleen G3 die instructeur ; klopt mijn conclusie :?:
     
  3. nosmo

    nosmo Guest

    Goeie vraag ron, dit is juist ook het punt die ik graag zie in sims. Je moet er wat van leren, niet beetje doelloos rondvliegen, maar doelen die je moet halen.

    Ik heb zelf Phoenix RC aangeschaft, hier zitten wat training opties in, maar is niet echt uitgebreid. Ik heb ze wel een mail gestuurd met vragen hierover, ze lijken erg open te staan voor suggesties, dus wie weet, hopelijk in de toekomst.

    Ben ook wel benieuwd wat sims te bieden hebben op het gebied van de "instructeur" functie.

    Hier wat info over training binnen phoenix
    Bron: http://trextuning.com/phoenix.php
     
  4. gofirstnl

    gofirstnl

    Lid geworden:
    19 okt 2005
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Zoetermeer
    Reflex heeft wel een hover-trainer ingebouwd. Zo kan je een bepaalde functie eraf of juist erbij leren.
    Ik heb zo nose-in leren vliegen. Verder is het een kanjer van helikopter simulator.
     
  5. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    ik persoonlijk vind afpd toch de beste sim...
    heb g3 ook maar dan vind ik afpd toch leuker en mooier...
     
  6. Ron

    Ron

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Zevenaar
    Ik kwam zojuist volgende simulator tegen : FS-ONE ........ kijk maar eens op http://www.fsone.com/
    Ziet er prima uit en heeft volgens mij precies wat ik zoek, nl een goede instructie over hoe figuren te vliegen, waarbij de stick-instelling tijdens het vliegen getoond wordt !
    Nu nog even kijken waar het ding te koop is ......
     
  7. gofirstnl

    gofirstnl

    Lid geworden:
    19 okt 2005
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Zoetermeer
  8. nosmo

    nosmo Guest

    Bedankt voor de tip. Helaas geen demo te downloaden, of een filmpje met de training opties
     
  9. Ron

    Ron

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Zevenaar
    Jawel hoor ; het is ff zoeken, maar je vindt ze hier : http://www.fsone.com/Features/Gallery.aspx

    Ongeveer halverwege de pagina beginnen de VIDEOS

    Ik vraag me wel af of bij een Europeese stickmode (gas=rechts) de instucties daarop aangepast worden ?
    Mijn vraag is via email gesteld ; ik ben benieuwd of ze reageren .............
     
  10. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Ik ben zonet een sim tegen gekomen, geheel gratis (open source) en het werkt zelfs op mijn pc! (pentium III 1gHz met NVidia geForce 2 MX)

    http://www.flightgear.org/

    (Geen idee of hij al langsgekomen is verder, of wat jullie ervan vinden, maar ik vind het mooi ;) )

    Alleen een beetje jammer dat het 1:1 sim is...
     
  11. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    ik heb flightgear al lang, vind het een k** simulator...
     
  12. Grondsnuiver

    Grondsnuiver

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Etten-Leur
    Dan ook even mijn idee over flightsims... Heb inmiddels best veel sims geprobeerd en kom tot de volgende conclusie (let op, mijn eigen mening ;)

    Aerofly Pro Deluxe:
    - ENORM veel uitbreiding in de vorm van extra vliegtuigen / scenery
    - leuke en vrij gemakkelijke besturing waarbij vliegtuigen makkelijk onder de prop hangen en heli's in mijn ogen niet erg realistisch overkomen
    - goede calibratie + instellingen van joystick / zender

    Reflex:
    - erg goede simulatie voor helicopters
    - met een FX-18 zender moeilijker dan met bijvoorbeeld FF9 (hogere sample-rate ??) waar je veel aan hebt in het echt
    - veel uitbreiding in de vorm van vliegtuigen / scenery

    RealFlight G2:
    - oudje inmiddels maar wel zeer interessant voor beginners heli / vliegtuig door zeer aardige simulatie (afnemen van motorvermogen bij belachelijke stuurbewegingen)
    - weinig uitbreiding
    - heel fijne plastic handzender meegeleverd die mij ook nog eens goed in de hand ligt !!

    RealFlight G3:
    - HEEL BELANGRIJK !!! Zet in de instellingen bij helivliegen EERST bovenaan in het menu "Simulation" , "Settings", "Physics" de " helicopter physics quality" naar HIGHEST. Ik denk dat veel van de vliegers op dit forum deze optie nooit hebben gezien, dus verzetten aangezien hij standaard op High staat....
    - aardig wat uitbreidingen in de vorm van vliegtuigen
    - Graphics het beste van allemaal als het op simulatie van crashes aankomt. Wat een lol is het om de kap van de heli eraf te kletsen door hem voorzichtig te crashen om hem vervolgens met de skids omhoog te werpen !!!!!!
    Detailering is op een SNELLE pc dus echt super. Bladen + hillerpads reageren dus bij stilstaande rotorbladen wanneer je stuurt ! Alleen jammer dat de heli's voorzien zijn van super motoren die net iets te snel reageren. Wel leuk als je weer eens Szabo na wilt doen........
    - Wederom net als de G2 de fijne handzender met een extra "reset" knop om weer een nieuw model op je scherm te toveren.
    - Enorm goede "heli hover training"
    - Enorm goede "prop hang trainging"
    - Leuke rotorblad geluiden. Zeker handig bij autorotatie oefening omdat je de bladen kunt horen opspinnen bij afvangen

    Kortom, voor mij spant het erom. Reflex / G3 voor de helicopter (aangezien ze beide sterke kanten hebben) en Aerofly Pro Deluxe voor vliegtuigen.
    De sims "PhoenixRC" en "FlightOne van Hangar 9" heb ik beide nog niet gevlogen. Denk wel dat Flight One een erg goed programma gaat zijn.... (gezien de filmpjes die ik heb gezien).
     

Deel Deze Pagina