In welke stickmode vlieg jij je heli?

In welke stickmode vlieg jij je heli?

• Stick mode 4 [Links:Roll&Pitch Rechts:Heck&Nick]

Votes: 0 0,0%
  • Stick mode 1 (Zender omgeschakelt in inverted)

• Stick mode 2 (Zender omgeschakelt in inverted)

• Stick mode 3 (Zender omgeschakelt in inverted)

• Stick mode 4 (Zender omgeschakelt in inverted)

• Anders (?)

• Total voters
    413

Satoer

Forum veteraan
Ik vroeg mij af in welke stickmode jullie jullie heli vliegen. Heb je het ook zo geleerd of ben je later overgestapt?
En als je 3D inverted vliegt switch je je zender dan om?

Stickmodes:
stickmode.gif

Groetjes Michel.

Stickmode 2 vlieg ik.lijkt mij ook (net als mode 3) het handigste dat je de tuimelschijf op een stick hebt ,vooral bij sommige 3D figuren als piroflips bijvoorbeeld :lol:

Groeten,
Marcel

idd.
voor dingen als piroflips is mode 2 wel handiger. Dat geldt trouwens voor de meeste pirouettende figuren.
Ik zelf vlieg mode 1, had het zo met vliegtuigen geleerd...

anyways, je vliegt best met de mode waar je je het best bij voelt.

helis mode 2, vliegtuigen mode 1.

En als je 3D inverted vliegt switch je je zender dan om?
das voor de sissys.
wouter heeft gelijk, in principe kan je met alle modes vliegen alleen is het het meest logisch (en gebruikt) om de swash op 1 stick te houden, maar het kan wel met gescheiden stick.
ik denk wel dat je flink respect moet hebben voor iemand die dan een mooie piroflip kan maken, dat vergt echt dik stickcoordinatie. :wink:

Ben ff aan het zoeken geweest, maar vlieg dus Mode 2 met pitch trekkend (hetzelfde als Remco).

Inverted switchless, maar niet vergeten om van te voren ff naar een V-gas-curve te switchen.

Groetjes,

Rick

P.S.: Ik vlieg met knuppel in middenstand = 0 graden pitch is zeer aan te bevelen voor 3D enzo.

Ik vlieg mode 2. Swash op een stick heeft volgens mij inderdaad voordelen bij een aantal figuren.

Inverted switchless, maar niet vergeten om van te voren ff naar een V-gas-curve te switchen.

forumlid marcel van raak kan prima uitleggen wat er anders gebeurt :wink:

Gerard,

Ik heb ook al een paar keer ge-oefend (k... woord). De resultaten waren sterk afhankelijk van de bladlengte.
530 op een Raptor 30/50 doen het een stuk slechter dan 710 op een NT.

Groetjes,

Rick

Ik moet nog even bekend worden met de termen maar "Stick mode 2 [Links:Heck&Pitch Rechts:Roll&Nick]" dit is voor een FP dus:

Links: rudder/tail rotor & Pitch
Rechts: Aileron/Roll & Throttle

Heb ik het zo dan goed? :roll:

volgens mij heb je wel de prijs gewonnen voor de oudste topic kick ever.....

Hmmm, ik denk dat ik een eind in de richting kom inderdaad.

Ik ben op een ander forum een beetje verwend met waarschuwingen dat je in een heel oud topic post :oops:

niet getreurd, we hebben liever oude topics omhoog als er iemand weer vragen over het onderwerp van dat topic heeft, dan een nieuwe topic met dezelfde info.

post hier gerust je vragen spenkman !

Gerard_nl zei:
niet getreurd, we hebben liever oude topics omhoog als er iemand weer vragen over het onderwerp van dat topic heeft, dan een nieuwe topic met dezelfde info.

post hier gerust je vragen spenkman !

Mooi zo.

Tja mijn vraag is nog steeds de vraag van 3 post naar boven:
Ik moet nog even bekend worden met de termen maar "Stick mode 2 [Links:Heck&Pitch Rechts:Roll&Nick]" dit is voor een FP dus:

Links: rudder/tail rotor & Pitch
Rechts: Aileron/Roll & Throttle

Heb ik het zo dan goed?

Voor een FP bestaat geen pitch, dan is het alleen throttle ;)

Knuppel omhoog = heli omhoog en de rest zoals je beschrijft is mode 2 geduwd, knuppel naar beneden = heli omhoog = mode 2 getrokken.

Ah hartstikke bedankt, ik heb die termen nu tenminste door.

Blijkt dus dat ik met mijn PSone controller al een hele tijd verkeerd heb zitten leren :(

Ik had mijn nick en roll eerst links zitten en mijn throttle en heck rechts.

Aangezien de DF04 die ik krijg dus op mode2 vliegt en de meeste mensen dit doen toch mezelf mode 2 maar aanleren.

Back