Welke verf voor de airbrush

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door djuki, 26 jun 2011.

  1. djuki

    djuki Guest

    Hallo mede model bouwers,

    Ik ben relatief nieuw in (de statische) modelbouw land. Ik heb net een airbrush gekocht en ik heb hier over wat vragen.

    Ten eerste: Welke veren zijn geschikt voor de airbrush. In m'n boekje staat dat ik alleen acryl of verf op waterbasis moet gebruiken, maar de jongen van m'n modelbouw zaak (Krikke Groningen) vertelde me dat ik ook enamel kan gebruiken. Maar dat ik dit goed moet verdunnen. Ik heb er online verschillende verhalen over gehoord. Wat is jullie mening hierover?

    Ten tweede: Het potje verdunner (Tamiya) wat ik in de modelbouw zaak heb gekocht was erg duur. Kan ik ook een andere verdunner gebruiken voor zowel acryl verf of enamel? Zoals een gewone thinner die je in een gemiddelde Praxis koopt? En geld dit ook voor het schoonmaken van mn airbrush?

    Ten derde: Wat is het nut van een primer? En welke zijn geschikt voor acryl of enamel?

    Ten vierde: De model shop in mijn stad (Groningen) verkopen alleen Revel Tamiya Humbrol en Modelmaster. Zijn er goede andere alternatieven die beter of goedkoper zijn?


    Bijvoorbaat dank voor de reacties.

    Jouke
     
  2. RCKJ

    RCKJ

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    In de buurt
    Je kunt met alle soorten verfen spuiten maar voor je pistool en je zelf is het beter als je acryl gebruikt dan ga je wat langer mee zo gezegd.

    Er zijn andere soorten ik spuit zelf met Gunze en Tamiya dat gaat prima.

    Een goeie shop waar je online kunt bestellen is airbrush service almere

    En een primer gebruik je voor de hechting van de verf, spuit maar is een model zonder primer daar krijg je spijt van. Voor tekenen op papier ben je uiteraad geen primer nodig.
     
  3. stefun

    stefun

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    2
    cijfers airbrush