Welke zender heb ik nodig?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Tim.l, 4 sep 2016.

?

Welke zender heb ik nodig

  1. Dx6

    1 stem(men)
    100,0%
  2. Dx6i

    0 stem(men)
    0,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
    Hallo,

    Ik wil een nieuwe hobby beginnen ik heb de f4f wildcat maar weet niet welke zender ik nodig heb heb ik de spektrum dx6 nodig of de dx6i en wat is het verschil

    Groet Tim
     
  2. Jasper_

    Jasper_

    Lid geworden:
    18 apr 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Nunspeet
    Ik zou voor de Dx6 gaan (zwarte versie), uitgebreider + betere kwaliteit. En op de club meegemaakt dat een DX6I contact verloor met het model..

    En als je nog nooit hebt gevlogen adviseer ik je om naar een club gaan en daar eerst te gaan lessen met een geschikte beginnerskist. En checken welk merk zender ze daarmee vliegen zodat je makkelijk kan buddy-boxen.
     
  3. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
    Bedankt voor uw reactie
    Kan ik de dx6 ook aansluiten op mijn computer voor een programma om te leren vliegen?

    Groet tim
     
  4. Jasper_

    Jasper_

    Lid geworden:
    18 apr 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Nunspeet
  5. humptydumpty

    humptydumpty

    Lid geworden:
    16 jan 2012
    Berichten:
    102
    Op de trainer ingang kan je een sim aansluiten. Die wildcat is leuk maar geen beginners toestel. Laag dekker en wellicht ook nog klein. (460mm?) je zou eigenlijk een hoogdekker trainer moeten hebben. Een sim is een zeer goed idee. Als een club wat te ver rijden is, kijk hier eens voor wat training: https://modelvliegles.nl/ ken de beste man niet maar heb er een goed gevoel bij. Je kunt bij hem ook online training krijgen. Als je kunt vliegen op een sim heb je aanzienlijk meer kans om je toestel heel te houden. Succes!
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik ken de beste man wel persoonlijk...

    Of "online instructie" iets voor jou is, valt van te voren niet te zeggen. Dat is net zoiets als vragen "of je de hobby wel leuk gaat vinden?". Je moet dat gewoon proberen om het te kunnen beoordelen.

    Maar deze vliegschool (Phoenix) zowel als de man die er achter zit, zijn uitermate gemotiveerd, en de persoon die er achter zit, heeft VEEL ervaring met lesgeven.

    Het is absoluut de moeite waard om het op zijn minst te proberen!
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  8. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
  9. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
    De dx6 zender black edition g2 is eindelijk binnen maar ik weet nu niet welke kabels ik nou moet kopen en welke de beste is graag de naam van de aansluiting want miss heb ik nog zon kabel liggen.

    Groet tim
     
  10. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel

    De dx6 zender black edition g2 is eindelijk binnen maar ik weet nu niet welke kabels ik nou moet kopen en welke de beste is graag de naam van de aansluiting want miss heb ik nog zon kabel liggen

    Groet tim
     
  11. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    In post #4 heeft Jasper het je al verteld Tim ;)
     
  12. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
  13. humptydumpty

    humptydumpty

    Lid geworden:
    16 jan 2012
    Berichten:
    102
    Zoek eens op: USB simulator cable. Wel ff uitzoeken welke sim je gaat gebruiken. Niet alle USB verloop stukken werken op elk programma. Als je een origineel programma koopt zit er vaak het juiste kabeltje bij. Dan kan je ook via internet oefenen en heb je updates. Bij een kopie kan dat niet vaak niet en is het standalone. Phoenix, realflight en ???? (kan ff niet op de naam komen) zijn de beste Sims en lijken het meeste op de werkelijkheid. Dat China spul is meestal een kopie.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2016
  14. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
    Heb realflight 7.5 besteld!!! En heb de dx6 black edition al in huis ben nu op zoek naar een leuk goedkoop (onder de €200) vliegtuig ik zoek een indoor vliegtuig waar je goed mee kan stunten en een buiten vliegtuig die niet snel kapot gaat
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Welk vliegtuig? kun je beter de in je andere discussie laten, anders loop je kans dat mensen dubbel werk doen in hun antwoorden.
     

Deel Deze Pagina