Wemotec Midi fan timing

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door jap, 28 sep 2018.

  1. jap

    jap

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    25
    Locatie:
    zwolle
    Ik heb niet zo veel ervaring met EDF's maar tot nu toe draaide alles prima.
    Sinds kort heb een zelfbouwdelta uitgerust met een klassieke Wemotec Midi fan 90 mm, een 1900 Kv motor op 6S en een YEP 100 A ESC. Je zou hiermee theoretisch ruim 40000 toeren moeten halen.
    Tot half gas klinkt alles goed met bij volgas hoor je de motor steeds even inhouden en weer op toeren komen (hunten). De timing van de ESC staat op AUTO en ik vermoed dat daar iets niet helemaal goed gaat.
    Kan iemand mij zeggen welke timing het beste past bij deze combinatie?
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.884
    Locatie:
    Velserbroek
    Stroom gemeten? Spanning op de accu?
    Hang er een zogenoemde 'whatmeter' tussen, die laat beiden in 1 keer zien.
    Als de stroom te hoog is voor je accu,
    of je spanning van je accu zakt onder de ingestelde spanning per cel, dan gaat de regelaar ingrijpen
     
  3. jap

    jap

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    25
    Locatie:
    zwolle
    Accu is een 6S met 3,6mAh en 30-40C discharge. Misschien niet de allerbeste maar tijdens proefdraaien (met Wattsmeter) bleef de spanning constant met een max ampère van 58. De frequentie van het hunten is ongeveer 2 à 3 x per seconde.
    Alles lijkt verder normaal vandaar mijn vermoeden van een verkeerd ingestelde timing.
     
  4. jap

    jap

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    25
    Locatie:
    zwolle
    Oeps, :)moet natuurlijk 3,6 Ah zijn
     
  5. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ik denk dat hij eerder rond de 100A moet uitkomen , heb je je gascurve wel ingesteld met de Yepregelaar ?

    Mvg Andre
     
  6. jap

    jap

    Lid geworden: