Wie gaat er naar de Open dag bij MVC Columbia?

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Aanstaande maandag, open dag bij MVC Columbia in Boxmeer. Ik ga (natuurlijk) een kijkje nemen en de Vintage Glider Group promoten :-)

Van Johan (Madduc) weet ik dat hij ook gaat, kan ik nog meer mensen tegen komen?

open dag maandag bij columbia boxmeer

De vintage Glider Group hoef bij ons niet te promoten, wij zijn allemaal enthousiast, als Hoeven doorgaat komen er wel een paar.
Groetjes
Chris.

ASW gaat mee. Als het een beetje weer is kan ik wellicht een film-vluchtje maken met mijn hyper-dyper bestuurbare cameraplatform :-)

De Carrera ASW17 heeft vanavond voor het eerst met een borstelloos motortje in de neus gevlogen, moet nog een beetje uitgetrimd worden, maar gaat in ieder geval morgen mee.

Het was weer een topdag heren van MVC Columbia! Wederom een evenement met een grote opkomst, veel verschillende kisten en helaas weer wat regen. Maar de regen mocht de pret niet drukken, zelfs het publiek vertrok niet naar huis vanwege de regenbui. Er was gewoon teveel moois te zien.

Ik heb er van genoten!

Groeten,

Johan
Als mijn prive PC het weer doet kan ik de gemaakte videoopnames van vandaag online zetten, denk dat dat pas aan het einde van de week zal lukken.

Ha,
Nou ik heb een geweldige dag gehad. Een enorme variatie aan vliegend materiaal; van een 50 cm vliegend vleugeltje tot 5,5m electrozwevers, turbinekist, schitterende héééle grote schaalmodellen, schuimpjes, vossejacht, gesleepte zwevers, enorm gave 3D demo met grote brandstofkisten, iets kleinere elektromodellen en een shockflyer.......alles was er wel zo'n beetje.

De sfeer was zoals we gewend zijn van de heren van Columbia super relaxed en strak geregeld.
In het eerste deel van de dag stond er een stevige wind die over de bomenrij kwam blazen waardoor er op het veld zeer verraderlijke turbulentie en valwind optrad. Menig vlieger werd erdoor verrast helaas. Het eerste slachtoffer was de Big Lift die bij de opening een sleep op zou trekken maar van 10m hoogte vol de grond in ging.....en later die super mooie Fokker S11. Op short final ineens een enorme valwind waardoor er niks meer aan te houden was en het toestel erg veel schade opliep.

Rond 14.30 was er een hoosbui en daarna was de lucht tijdelijk helemaal rustig en heb ik een paar lekkere vluchtjes gemaakt.

Ik zal straks even een stukje film in elkaar zetten. Ik heb maar een paar dingen gefilmd, ik kwam ogen en oren tekort eigenlijk. Johan (MadDuc) heeft veel meer opnames gemaakt, ik hoop dat die wat moois in elkaar zet.

En dat mijn ASW zo prominent in beeld komt...sorry ?

Laatst bewerkt:
Ja idd was een zeer leuke dag gisteren, veel variatie.

Het mooiste vond ik de P-61 Black Widow, turbinekist en de grote Fokker.

En de sleper was ook geweldig, die vooral na het afkoppelen als een baksteen bijna loodrecht naar beneden kwam zoeven.

PFFF volgende keer maar meer slabbers meenemen.:rolleyes:

(het duurt even voor deze te zien is maar ja)

Let eens op het wegklimmen van die grote bommenwerper, dan zie je wat een enorme valwinden er waren....

Laatst bewerkt door een moderator:
Super filmpje Louis, knap hoe je de muziek die daar gedraaid werd hebt kunnen onderdrukken terwijl het commentaar wel door de nieuwe muziek heen komt.

Wat was het toch een super dag!

Helaas heb ik de beelden nog niet op de PC gekregen omdat deze nog niet gerepareerd is.

Gr,

Johan

Filmpjes Open Dag MVC Columbia

Moederbord van de PC was kapot, goede reden om een ander (lees sneller ;-) ) systeem te kopen.

Man, dat had ik veel eerder moeten doen, filmpjes op de PC zetten en bewerken gaat nu probleemloos.

Vandaag heeft hij lekker staan draaien en is al het beeldmateriaal online gezet. Niet bijgewerkt, geen muziek e.d. daar had ik geen tijd voor.

MVC Boxmeer - Open dag 2009 - Fokker Bommenwerper on Vimeo

MVC Boxmeer - Open dag 2009 - Black Widow on Vimeo

MVC Boxmeer - Open dag 2009 - 3D Vliegen door John van Gastel on Vimeo

MVC Boxmeer - Open dag 2009 - Antonov on Vimeo

MVC Boxmeer - Open dag 2009 - Diverse toestellen on Vimeo

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Antonov is gaaf zeg. Ik was toen zelf aan het vliegen dus ik heb er niet veel van gezien.
Die laatste video heb je per ongeluk op "private" gezet Johan.

Volgens mij staat die laatste nog in lijn te wachten, staat nu 23 min. bij...... beetje vreemd, dat filmpje was als 4e ge-upload..... nou ja nog maar even wachten, als het vanavond nog niet is gelukt zal ik die wel opnieuw uploaden.

Nee, als ik er op klik krijg ik de melding dat dit een "private video" is. Die andere zijn wel te zien (al is de laatste nog in de waiting line)

Back