Wie heeft hier een modelspoorbaan?

Discussie in 'Diorama's' gestart door Cees van de Vendel, 14 nov 2004.

  1. Hallo,

    Ik ben benieuwd wie hier een modelspoorbaan heeft? Ik en mijn vader hebben er 1, van Marklin schaal 1:87 (H0). Baan van volgens mij 4x1 meter dus niet zo heel erg groot. :( Alleen heeft me vader er al iets van een jaar niks meer gedaan. Dat is best jammer want we hebben best veel treinen. Maar dat komt wel weer. :wink:

    Groet Cees
     
  2. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ik heb nog alles om een h0 fleischmann baan neer te leggen en ga dus binnen kort ook weer wat aan leggen voor mijn neefje en om als ik niets met mijn modelvliegtuigen kan doen door het slechte weer dan ga ik er zelf ook mee bezig
    ben nu ook bezig met een baan plan
     
  3. Jimmy J

    Jimmy J Guest

    Heb ooit eens een startset van Fleischmann spoor N gehad. Gewoon even uitproberen wat op een teleurstelling uit liep. Kijk wel graag op beursen naar spoor-banen. De gebeurtenissen om het spoor en de achtergronden zijn vaak interessanter dan de spoorlijn en de treinen.
     
  4. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    heb zelf G LGB met mn vader ben bezig met een tuinbaan te maken.
    Verder bouw ik nog met H0 trix treinen samen met mijn oom en vader.
    Die baan is oorsprongkelijk van mn opa maar die is al 14 jaar geleden
    overleden.:(

    owjah, de LGB baan is meestal als ik heb in de tuin los leg 2 banen is
    ie rond de 20 meter lang en 5 meter breed maar dat ligt versprijt onder
    bkloemen planten lavabrokken, dus zal wel iets langer zijn. De H0 baan
    is denk ik 2,5 meter bij 4 meter lang

    Op de H0 baan met trix bedoel ik dat de locomotieven op het trix
    systeem rijden. Maar de ongeveer 150 wagonnetjes van trix, marklin,
    fleischmann, lima, roco zijn. kan dat er nog een merk tussen rijd maar
    daarvan is er maar een wagonnetje denk ik.

    groetjess Jon
     
  5. hallo,

    1 keer in de 2 jaar is er een hele groot beurs met alleen maar treinen. Dat is in Göppingen. Ben der nu 3x geeest en ga er in mei voor de 4e keer heen. Je kan der voor heel weinig geld zelf een digitale trein vam Märklin maken. Ook is er bijna elke maand in Houten een beurs, het is daar heel goedkoop staan ook een aantal Duitse winkels. Daar halen wij meestal onze spullen.

    groet Cees
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Had echt heel veel H0 (H nul is het marco, geen HO ;) ) van lima. treinen railsen... Uiteindelijk alles weg gedaan behalve mijn TGV. Die was echt te mooi.

    Ligt nog steeds ergens op zolder.
     
  7. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ook ik heb modeltreinen gehad.Alle huisjes (50 stuks) verkocht en toen wagons en locs van de NS verkocht.Ik heb alleen nog wat rails en een trafo.Daarnaast heb ik ook nog een aantal treinen die ik veel te leuk vindt om ze weg te doen.Onderandere een loc van ruim 34 jaar oud en nog steeds rijdend.Een 'schienenbus' en de Thalys staan trots in een vitrinekast.Een aantal stoomlocs staan er ook bij.Deze gaan dus niet weg.
    gr Marcel
     
  8. andry

    andry Guest

    Hoi

    Ik heb een paar dozen met Marklin HO treintjes, en een groot aantal rails waarmee ik een leuke baan kan maken. Ik was vroeger alleen maar bezig op zolder met mijn treintjes vooral in de winter. Maar nu ik aan modelbouw ben begonnen is het jammer genoeg over :cry: .Ik heb de treintjes van mijn pa gekregen en hij van zijn vader en ga zomaar door ( het zit al een tijd in de familie ).
    Maar wel leuk om te horen dat er een aantal mensen ook treintjes hebben :D
     
  9. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb ook een heleboel marklin HQ treintjes,huisjes,rails,auto's
    Me vader zou ooit een baan op zolder maken maar dat is nooit van gekomen, want dat is nu een slaapkamer :cry:

    Mvg Mike 8)
     
  10. witte

    witte

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    291
    Locatie:
    den haag
    hoi

    ik heb een treinbaan van een collega/vriend overgenomen en dat is hoofdzakelijk nederland matrieel op de schaal n(9mm) ik moet de baan nog steeds bouwen maar een ruwe schatting zal het zijn ik denk een stuk of 35 locs van allerlij merken ik denk een stuk of 100-150 wagons en 7-8 grote verhuisdozen vol met huisjes en dergelijke en ik denk een stuk of 40 elektrische wissels en dan nog de rails.
    de oude opselling was de baan denk ik 5x5 meter en dat was de buitenste ring en de baan was 1meter breed.
    maar ja eerst ander dingen :?

    groetjes

    johan
     
  11. BlackFox

    BlackFox Guest

    Wij hebben hier ook nog heel veel sporen liggen van marklin en lima en nog verschillende treins en wagons...wordt helaas bijna niet meer gebruikt.
    Vroeger was het opgebouwd op een tafel, maar dat is afgebroken geworden en is een slotracebaan voor in de plaats gekomen.
     
  12. Jurrie

    Jurrie Guest

    Tijdje geleden had ik een hele mooie grote baan over de hele zolder liggen:D

    Was nog een beetje in aanbouw, maar ben er ook maar mee gestopt.

    De ene helft is nu opgeruimd, de andere helft komt ook nog wel een keer. Misschien dat ik er ooit nog es wat mee ga doen.

    Ik heb ervoor gekozen om te gaan plastic modelbouwen, kan helaas niet alles blijven doen natuurlijK!

    Jurrie
     
  13. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Heb een Marklin H0 Digital baan. Doe er alleen momenteel niets meer mee. Het begint wel weer te jeuken om het op te bouwen, heb alleen de ruimte niet. En ik heb nu M-Rails en wil overstappen op C-Rails.
     
  14. Die van mij en me pa is ook digitaal, met de computer gestuurd. Alleen gaat me vader binnenkort een booster kopen. Voor de stroom verdeling van de baan. Ik maak wel een keer wat fototjes en plaats ze hier dan wel. :wink:

    groet Cees
     
  15. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb zelf ook een modelbaan. Het mmeste is van fleischmann. De baan is volledig computergestuurd.
    Ik heb 20 loc's en ong. 75 wagonnen. Dit is altijd mijn grote hobby geweest en later kwam ik in aanraking met rc auto's. Daar ben ik op het moment actiever mee dan met mijn modelbaan.

    M.v.g. Mark
     
  16. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Kheb zelf nog een treinbaan..
    Redelijk wat rails en treinen..
    Maar kdoe er niet zo veel meer mee..
     
  17. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    yep ik ook, zeer groot zelfs, maar nog niet af het decor en er moeten nog seinen geplaatst worden
    dat is iets voor als m'n pa met pensioen is denk ik...
    't is een Märklin baan.
     
  18. Ja inderdaad voor als je pa met pension is. Ik ging altijd heel veel naar treinen beurzen met me pa en ik was altijd de jongste. :) Liepen allemaal van die oude mannen. Wel grappig wij hebben ook alles c rails me pa doet er alleen al een tijdje niet veel aan maar dat komt wel weer.
    Ook wil me pa meer auto's van faller car systeem dat zijn autotjes 1:87 die met elektro werken en die met magneetje op een ijzerdraadje in de baan rijden. 8)

    groet cees
     
  19. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ja dat carsysteem van faller is heel leuk heb ik al wat vaker gezien een hele groote baan lag in waliby flevo of het er nu nog licht weet ik niet maar dat was me een mooie modules h0 baan
     
  20. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Hier een paar foto's van mijn modelbaan.
    [​IMG]
    [​IMG].

    M.v.g. Mark
     

Deel Deze Pagina