Wie kan mij helpen een leuk en goedkoop FPV setje uit te zoeken?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ycdlawip, 11 jan 2016.

  1. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Ga je de fpv set op de cx20 gezet? Dan heb je een prima keuze gemaakt. Met deze combi haal je in de praktijk denk ik 200 - 300m en dat is ver zat natuurlijk. Verder over die toegestane aantal mw.. 25mw is inderdaad toegestaan. Echter ondanks de mooie verhalen van iedereen denk ik dat 99% een zender heeft met meer vermogen;)
     
  2. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ja dat is uiteindelijk de bedoeling ja als ik het vliegen zelf een beetje onder de knie heb
     
  3. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ik heb dus uiteindelijk dit setje binnengekregen vandaag

    [​IMG] (ZONDER GIMBAL DIE KOMT LATER)

    en ik moet zeggen dat de kwaliteit toch wel erg goed is. Zowel op het kleine schermpje dat ik al had of mijn grote full HD tv. Ik heb even in de straat getest en dat blijft goed werken tot ik achter huizen ga staan. Het is alleen wel wat schokkerig met ruis tijdens het lopen maar volgens mij is dat normaal. Het werkt gelukkig prima op dat goedkope tv schermpje van me. Zo heb ik uiteindelijk dus gewoon voor 50 a 60 euro een complete fpv set in elkaar geflanst, met scherm, camera, transmitter en receiver xd ben er erg over te spreken
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  4. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Zo te horen niet perfect maar het werkt.

    Beter in het open veld testen. En bijvoorkeur gewoon vliegend.

    Schokkerig beeld komt omdat je schermpje niet goed met ruis om kan gaan. En ruis is een zwak/slecht signaal.

    Met 200/500mW moet je makkelijk zo goed als stoorvrij kunnen vliegen binnen 500m (in het open veld)

    Vertrouw niet al te veel op die chinese antennes. Boscam of Immersion /fatshark zijn al een stuk beter. Of met wat handigheid er zelf een paar fabrieken. Dat dikke draad, slechte solderingen en verkeerde bladstand doet geen goed voor je ontvangst.
    Goed, je moet ergens beginnen. Ruimte voor verbetering is er altijd.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2016
  5. Teun prevoo

    Teun prevoo

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    57
    Dennis, u verkoopt toch zelf gebouwde cloverleaf antennes?
     
  6. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    ja ik wilde goedkoop beginnen omdat ik eerst wil kijken of het en mij ligt en of ik er mee om kan gaan. Als je iets duurs hebt wat je niet gebruikt of wat kapot crasht dat is zonde

    ik denk dat het slecht bereik komt door lege batterij. Ik heb namelijk van mijn 11.1v lipo accu nog maar 6.8v overgehouden. Terwijl de receiver en het schermpje 12v moeten hebben daarom was die ook wel aan het ruisen denk ik. XD Vond het wel knap dat die het nog wel dee. Al hoewel hij wel begon met aan en uit knipperen (het scherm dan de receiver leek wel aan te blijven)

    ik ga denk ik binnenkort met vers opgelade batterijen testen, vandaag deed hij het wel prima op 230 meter (kon niet verder omdat het pad overging naar water), dus ja ik ga binnenkort nog verder. Verder dan 300 meter hoeft toch niet want zo ver kan m'n quad niet

    maar ja als ik het zo bij elkaar optel, schermpje 17 euro, antennes 7 euro, receiver 18 euro, camera incl transmitter 19 euro. 61 euro voor een complete set. En die antennes waren niet eens nodig maar dat had ik gewoon voor de zekerheid.

    Kan niet goedkoper denk ik. XD
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2016
  7. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2016
  8. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ja ik heb al kleine voltmetertjes die ik in de afstandsbediening wil bouwen

    ik ben alleen verbaasd hoe snel de video receiver en het beeldschermpje de lipo leegtrekken. Ik heb namelijk 2 van die blauwe 11.1v 2700mah lipo accu's bij mn cheerson cx20 en ik dacht dat ik 1 gewoon kon gebruiken als de ander er mee vloog. Ik dacht dat het verbruik van de videodingen minimaal waren vergeleken met de quadcopter maar hij verbruikt toch best veel. misschien moet ik een andere accu voor het fpv spul hebben maar ja dat kost ook weer wat

    ik snap alleen dat ding van jou niet, daar zitten geen draadjes aan? Ik heb gewoon deze http://www.banggood.com/0_28-Inch-2_5V-30V-Mini-Digital-Voltmeter-p-974258.html
     
  9. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Die prik je op de balanceer stekker van je lipo.

    Vrx zal niet veel stroom trekken.
    Schermpje wel wat meer.
    Boven de 1A kom je denk ik niet uit dus je zou ongeveer 2.5 uur de boel draaiende moeten kunnen houden.
    Gewoon volle accu nemen en keertje testen.
    Met zo'n lipo alarm zie je tijdens gebruik wat je accu doet en als het kritiek wordt begint hij zelf te piepen.
    Bij 10.5V is het wel op aan het raken.
     
  10. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
  11. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    De standaard lader van de cx20 zijn niet de beste .
    Je kunt beter een goede lader er bij kopen , is maar een eenmalige aanschaf en je hebt er jaren lang plezier van .
     
  12. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Ja, maar waarom moet dat gelijk 16 euro kosten terwijl ze direct uit China maar $1.30 zijn? Een beetje marge snap ik wel, maar dit? Als de winkel ze zelf bulk inkoopt dat betalen ze misschien $0.70 per stuk.

    Martin
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  13. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    ja dat hoorde ik meer mensen zeggen, ik moet eens gaan kijken naar een goede lader dan zonder gelijk de hoofdprijs te betalen

    zijn er ook laders die 2 accu's tegelijk kunnen laden?
     
  14. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Ja maar dan betaal je de hoofdprijs .
     
  15. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb ze van ebay besteld ook, 5 voor 4 euro inclusief verzenden en ze lagen binnen 2 week op de mat. Een Euro of 2 marge vind ik nog prima maar als ik zie dat er wel erg veel aan de strijkstok blijft hangen (7€) dan haal ik het zelf wel.
     
  16. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    en gewoon paralel extra aansluiting solderen een optie? dat die zegmaar 2 tegelijk doet?
     
  17. Drouger

    Drouger

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    34
    Nee dat is niet mogelijk.

    De accu met de hoogste waarde zal dan via de balanceer stekker de andere proberen te laden.

    En dat is vragen om problemen.
     
  18. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Er is een grens met lowbudget hè.
    Je hebt ook nog zoiets als verantwoord met veiligheid omgaan.

    De goedkopere hobbyking laders bv accucell 6 is al voldoende en een stuk beter dan die bijgeleverde dingen.
    Wil je goed (hoger laadvermogen) of duo lader tjah dan gaat het ook meer geld kosten.

    Is die 2700mAh bedoeld voor die lader die je nu hebt?
    Spanning al eens gemeten bij volle accu die net van de lader komt?

    Maar een verkeerde keuze maken met je accu's en laders kan je het hele huis kosten door brand.
    Dus bezuinig niet te veel op een lader.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
    Teun prevoo en Ard Schell vinden dit leuk.
  19. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik kan er over meepraten.
    Onze halve woonkamer heeft in de brand gestaan door een ondeugdelijke lader en slecht toezicht tijdens het laden bij mijn eerste ervaring met RC vliegtuigen.
    En dat midden in de nacht. Dure les maar wel heel erg leerzaam.
     
  20. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    De accu's die erbij horen zijn 11.1volt 2700 mah. En ja als ze echt vol zitten zit er 12.6v in en als ze echt leeg zijn zit er 7 tot 6v in. Maar dat schijnt slecht te zijn dus ik trek ze niet meer heel leeg. Dat was alleen zo toen ik met een lege accu mijn fpv set ging testen. Ik denk niet dat de quad in de lucht blijft als de lipo zo leeg is.

    Ik heb trouwens de afstand getest van de fpv set die ik hierboven had gepost, dat is dik 500m. Ik denk dat ik zelfs wel een km kan halen met een nog beter scherm. En met betere antennes misschien wel 2km want ik gebruik nu hele goedkope cloverleafs.

    Maar bij 500m hield de weg weer eens op. Misschien moet ik een keer op het strand gaan testen of zo dan heb je tenminste echt de ruimte om de afstand te testen. Ik moet wel zeggen zodra die achter een boom is dan kapt dat hele ding ermee.

    Maar ja zoveel afstand heb je toch niet nodig, wat nu even prioriteit heeft is dat het signaal sterk genoeg blijft.

    Ard jij zei dat het lag aan mijn scherm. Ik heb een blue screen of zo dat hij vaak blauw wordt. En ik moet dus een sneeuwscherm hebben? Dat als de kwaliteit minder wordt ik alleen wat kwaliteit verlies ipv alles. Toch?
     

Deel Deze Pagina