Wie kan mij helpen een leuk en goedkoop FPV setje uit te zoeken?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ycdlawip, 11 jan 2016.

  1. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Een blue screen komt wanneer je scherm geen normaal signaal of zeg maar "helder video" signaal binnen krijgt.
    dat is natuurlijk lastig als je fpv vliegt en het signaal net ff iets minder is. Een NON Blue screen is echt een must. deze schermen zijn niet meer of minder qua kwaliteit maar geven ook je beeld weer wanneer het signaal net ff minder is of bijna weg valt.
     
  2. Teun prevoo

    Teun prevoo

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    57
    Je wilt inderdaad dat je sneeuw krijgt ipv een blauw scherm. Je scherm vervangen doet naar mijn weten niet bijzonder veel voor de afstand. Antennes vervangen is inderdaad een goede stap. Quadron, een forumlid, verkoopt momenteel setjes Spironet antennes, mogelijk is dit interessant.
     
  3. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ah ja dat is dus precies wat ik moet hebben. Ik denk dat ik dan een digitaal scherm heb (is of aan of uit) en ik moet een analoog scherm hebben (kan aan of uit maar ook een beetje aan zijn) om het zo maar te zeggen toch?

    Nee de afstand zal wel niet groter worden natuurlijk want het heeft niks met de transmitter of receiver of antennes te maken maar de afstand wordt wel beter omdat ik constant iets zie. Nu had ik wel op 500m beeld maar als ik hem bewoog was het soms blauw scherm. Dus dat bedoel ik meer met goede afstand krijgen :p
     
  4. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Het is iets subtieler. Een blauw scherm terwijl er nog genoeg signaalsterkte is, wil je niet. Maar een blauw scherm nadat het beeld al helemaal in de ruis is ondergegaan, is niet erg. Tenminste als het beeld maar weer snel terugkomt bij voldoende signaalsterkte. Dus het hangt van het specifieke scherm af.

    Het heeft verder niets met analoog/digitaal te maken. Alle schermen zijn tegenwoordig digitaal al hebben ze wel een analoge input. Echt analoog kan alleen met een beeldbuis, maar dat doet niemand tegenwoordig.

    Martin
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  5. Teun prevoo

    Teun prevoo

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    57
    Ik vraag me wel sterk af of het wijsheid is om je budget apparatuur zo tot de limiet te gebruiken. Mocht het beeld een keer wegvallen, dan is 500m een flink stuk verderop.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  6. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Ach ja kan ook met dure spullen gebeuren.
    Verstandig is het iig om in het begin een beetje in de buurt te blijven. Voor je elektronica maar ook om zelf een beetje bekend te worden met FPV.

    Vliegen met bril blijft de beste optie. Schermpje is leuk voor meekijkers.

    Bluescreen die idd zo laat in komt dat je toch al amper beeld had maakt niet uit. Vaak worden ze wel traag op de framerate bij slecht signaal. En idd belangrijk dat ze ook snel terug komen vanuit Bluescreen.

    Of je op 500m crashed zonder het te zien of 5km (met gps) . Zoeken moet je toch wel ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2016
  7. Ruud.ver

    Ruud.ver

    Lid geworden:
    7 mrt 2016
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Nederland
    IS het niet mogelijk om de GoPro op een gimbal te gebruiken voor FPV?
     
  8. Lars rc

    Lars rc

    Lid geworden:
    23 nov 2014
    Berichten:
    25
    beste,
    ik vlieg al bijna 2 jaar fpv, en wat ik heb geleerd in die 2 jaar is dat je het best meteen met een goed fpv setje moet beginnen.
    dus geen BANGGOOD. ik zou aan raden om te beginnen met een immercion rc setje. het totaale bedrag zonder camera is dan ongeveer 300 euro, maar je hebt dan wel waard voor je geld
    (zie de linkjes hier onder)

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...th_Backlight_Fieldview_888_EU_Warehouse_.html

    https://www.toprc.nl/immersionrc-60...wfE9TrPS0CO8DwHkeIduJYWt6AMqIwUxdrBoC4xbw_wcB

    https://www.conrad.nl/nl/immersion-rc-uno5800-v2-58-ghz-fpv-av-ontvanger-1211429.html

    https://www.conrad.nl/nl/immersion-...cp-antennes-set-rp-sma-connector-1267695.html

    dit is een goed setje, en hier kan je lang van genieten zonder iets te vervangen.

    het enige wat je dan nog nodig hebt is je eigen camera en fpv kabel en voeding.
    ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb.

    wat je eventueel ook kan doen is een iets goedkopere zender die van 25mw uit mijn hoofd
    dan krijg je ook iets van 2 km er uit anders met die van 600mw 3 km ongeveer

    mvg larsrc
     
  9. Lars rc

    Lars rc

    Lid geworden:
    23 nov 2014
    Berichten:
    25
    ja dat kan maar het is dan moelijk omdat je dan niet weet hoe je vliegtuig staat in de lucht aangezien de gimbal dat voor je regelt.
    dus als je vliegtuig helemaal schuin staat zie je dat heel moeilijk
    dit kan je wel met een osd doen.
     
  10. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Die antennes uit het hier bovengenoemde zijn RP-SMA.
    Past dus niet. Even oplettten dus.
     
  11. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Ssssttt. ...... km op 600mW met mijn eigen antennes.
    ..... km met zelfbouw 7Turns helical. Had denk ik nog iets verder gekund maar mn accu was al te ver leeg aan het raken . Terug viel niet mee haha. Stond gelukkig wat thermiek.

    Toch een eind voor een Bixler 1.1 met maar 3s 4000.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2016
    Drouger vindt dit leuk.
  12. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    je bent er toch niet afhankelijk van dus dat maakt niet uit dan
     
  13. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    een fpv setje dat bijna 2x zo duur is als de quad zonder camera er nog bij vind ik nou niet echt advies xd

    toch bedankt
     
  14. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    ja een gopro heeft wel live video output maar ja dan betaal je gelijk 300 of 400 euro, dat is meer iets wat je doet als je of echt hardcore hobbyist bent of als je er je geld mee verdient want zoveel heb ik er niet voor over

    momenteel ben ik wel tevreden met de spullen die ik heb, qua afstand is het ruim voldoende (gaat verder dan de quad, dat is alles wat je nodig hebt) het enige wat ik nog moet is een scherm dat niet blauw wordt
     
  15. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Een bril mag alleen niet want je moet zicht houden op de quad heb ik begrepen
     
  16. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Mijn bedoeling is uiteindelijk 2 camera/s en 2 beeldschermen. 1 om live mee te kijken die vast zit aan de quad en 1 om te zien wat je gimbal filmt. Maar mijn Eken H9 heeft geen live video output dus dat kan ik met deze camera nog niet doen dus nu hou ik het alleen op de FPV camera
     
  17. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Naja het blauwe scherm kwam voornamelijk als ik achter bomen of borden stond of zo, in open lucht als je hem goed omhoog houdt bleef die het doen. Dus ik denk dat ik gewoon een slecht scherm heb. Over afstand en signaalsterkte maak ik me niet echt zorgen, ik denk dat het probleem een slecht beeldscherm is. De zender en ontvanger gaat al 2x zo ver als de quad kan dus ja meer heb ik niet nodig tenzij ik het bereik van de quad ga modden of zo maar daar ben ik nog te onervaren voor
     
  18. Teun prevoo

    Teun prevoo

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    57
    Je 'mag' inderdaad niet met een bril vliegen, net als dat je ook geen 500m ver 'mag' vliegen. Ik vlieg sinds kort met een FPV-bril, maar doe dit alleen als er geen mensen in de buurt zijn.
     
  19. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Als je het geheel bekijkt mag er altijd wel iets niet.
    Gehele FPV is nog dubieus.

    Zolang je rekening houd met anderen, geen gekke dingen doet en let op de veiligheid zal er niet snel iemand moeilijk doen.

    Zolang jij ben 200mW vliegt overtreed je de wet toch al dus wat maakt al dat andere dan nog uit ;)

    Fpv met bril is 10x beter. Of er nou iemand mee kijkt of niet.
    Alleen zitten met bril voor je eigen toedoen is meer een issue dan zo vliegen. Niet zien wat er op de grond om je heen gebeurdt vind ik persoonlijk een groter probleem.
     
  20. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    ik zou het toch eng vinden, zou die bril waarschijnlijk om de 30 seconde even afdoen om te kijken of niemand me is komen besluipen :p

    Ik heb vandaag voor het eerst FPV geprobeerd te vliegen maar ik moet zeggen dat het nog een beetje lastig is. Met name omdat het beeldscherm erg klein is, en de zon en de wind het erg moeilijk maakten om het goed te volgen, dus als het een keer een echt goede dag is met vrijwel geen wind en geen zon (hetgeen waarschijnlijk niet vaak voorkomt) dan ga ik het nogmaals proberen.

    Heb het in ieder geval netjes weggewerkt denk ik zo :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    zoals je kan zien is er al wat lijm en ducttape aan te pas gekomen, maar ja daar zijn die prop-guards dan ook voor. En een nieuwe behuizing van 25€ is al onderweg dus dan heb ik altijd nog een reserve.

    En ja mijn afstandsbediening met receiver, antenne en beeldscherm is ook serieus om te huilen, dat moet ik ook nog maar een keer mooi wegwerken want ik heb dit ff snel bij elkaar gebonden.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mooi hè? Met Mecano en een oud camera statief klemding kom je een heel eind XD

    Kan niet wachten als ik over een jaar dit ding echt onder de knie heb om aan racers te beginnen.

    Maar nu eerst maar even kijken naar een goed beeldscherm en een oplossing vinden voor deze kernramp dat mijn afstandsbediening is :rofl:
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2016
    MikeMohawk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina