Wie kent deze nog ?

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door guyken, 22 nov 2017.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ik heb een electro zwever van het merk RCM Pelikan en het type is Pike. Spanwijdte 2m60. Zal later erns foto posten . Maar de vraag is wie weet er merr ivm deze zwever, zoals profiel enz. Hoe meer inlichtingen hoe beter want op internet vindt ik niets?
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Sommige zwevers kunnen wel eens dezelfde zijn maar onder andere naam , ik vind hem ook wel erg op deze lijken : de sioux van Valenta ? Wat denken jullie ?
    [​IMG]
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    RCM Pelikan is net zoals FVK gewoon een doorverkoper van modellen, ze maken niets zelf.
    Ze kopen ze de modellen ergens anders en dan plakken ze er soms hun eigen merk op.
    Dus niet zo raar dat een model van RCM op een ander model lijkt (omdat het hetzelfde model is).
    Er zijn heel veel bedrijven die zogenaamd hun eigen modellen leveren, zoals PAF, Airworld en de rest ben ik even kwijt maar vaak kan je direct bij de bouwer het model veel goedkoper kopen, kan zomaar 50% schelen.

    GJ
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Dus mijn denkpiste was nog zo gek niet . U heeft toch ook geen verder idee welk het originele model zou kunnen zijn ? Wat ik zoek is gegevens zodat ik die dan aan een eventuele koper zou kunnen doorgeven ?
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Deze zou er nog dichter kunnen bij komen
    [​IMG]

    Noemi Elektrosegler
    Noemi ist ein thermischer Hochleistungssegler mit V-Leitwerk. Der schlanke GfK-Rumpf (weiß eingefärbt) ist carbonverstärkt, die Rippentragfläche ist fertig bespannt und ebenfalls carbonverstärkt, ausgestattet mit Querruder und Klappen. Das Profil ist eine Kombination der bewährten MH-30, SD 7037 und RG 14,5. Das niedrige Fluggewicht und moderne Enden der Tragflächen garantieren dem Modell ausgezeichnete Flugeigenschaften mit einer großen Geschwindigkeitsbreite, geringer Fall-Tendenz entlang der Tragfläche bei niedriger Geschwindigkeit und hat eine ausgezeichnete Stabilität in Kurven, moderne Fernsteuersysteme sind voll nutzbar für eine Vielfalt an gesteuerten Einheiten an der Tragfläche (Butterfly-Mix, Mix Querruder-Klappen, Höhenruder-Klappen, usw.)
     
  7. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    guyken vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina