Wie kent deze?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door rijoli, 9 nov 2017.

  1. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.399
    Locatie:
    Oordegem

    Kris, ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de strikemaster een Schuim+abachi vleugel had en de Jet 40 een ribbenvleugel.
    Maar de vleugel van bovenstaande is wel degelijk van schuim met balsa? Een ombouw van de originele bouwer? We gaan het nooit weten denk ik :)
    In iedere geval staat er in de romp effectief "Jet 40" geschreven.

    Qua setup denk ik aan het volgende.
    6S, 5045 kv=660 motor met een 11x8,5 tot 11x10 prop op. Dat is ongeveer 1200-1300W ongebreidelde power :)
    Er mag een flinke motor in want hij heeft redelijk wat neusgewicht nodig, en steek dat dan liever iets energiekers dan dode massa ;-)
     
  2. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.974
    Locatie:
    Aarschot.
    Dries.
    Mijn Jet 40 had slechts een OS 4,5 ccm aan boord + brandstoftankje van 120 ccm.
    3 servo's stonden wel in de romp voor het zwaartepunt, + 1 in de vleugel.(Robbe)
    Ronde Nikad 4,5V direct achter het brandstoftankje.
    Maar er werd geen gram lood in geplaatst.
    Was inderdaad een ribben vleugel.
    Johan.
     
  3. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.399
    Locatie:
    Oordegem
  4. KrisG

    KrisG

    Lid geworden:
    1 mei 2007
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Izegem / Belgi├ź
    Hei Dries,

    De strikemaster heeft inderdaad een schuimvleugel op het plan, heb ik net gecheckt. Maar natuurlijk werd indertijd heel wat geïmproviseerd, en ik heb talloze Pinto-, Sundancer en FlyBoy vleugels ( allemaal min of meer dezelfde grondconfiguratie) gesneden in schuim, hoewel de originelen inderdaad ribbenvleugels waren.
    Bedankt om de restauratie met ons te delen. Ik volg!

    Groetjes

    Kris G
     

Deel Deze Pagina