Wie vliegt er en wil meeten in Park Schothorst te Amersfoort?

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Hionimi, 26 jul 2012.

  1. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Vandaag wordt er gevlogen vanaf ca. 13:00...
     
  2. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    Halloween night flight uitnodiging:
    [​IMG]
     
  4. hastalafisher

    hastalafisher

    Lid geworden:
    22 jul 2012
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Reeuwijk (nabij Gouda)
    Leuk, halloween vliegen. Misschien kom ik nog even kijken.

    iig, morgenmiddag en zondagmiddag lijkt het heel mooi vliegweer. ik ben er sowieso morgen middag ;)

    Gelijk even een nieuw model testen
     
  5. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    leuk :)
    misschien kom ik vliegen :D als ik m'n heli's dan mee kan nemen...
    heb geen verlichting op m'n heli's, dus dat word een extra uitdaging :lol:

    groet,
    Hoogvlieger
     
  6. I B Aces

    I B Aces

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Amersfoort
    Vanavond is het zover!
    Voorspellingen zien er goed uit (voor de tijd van het jaar...)
    Gister al wat testvluchtjes gemaakt en er zijn foto's van:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    EDIT: hoe is het gegaan?

    groet,
    hoogvlieger
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2012
  8. tank532

    tank532

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    342
    [​IMG]

    Het was gezellig en in de spits stonden er ruim 20 auto's!

    Gr. Mickael
     
  9. hastalafisher

    hastalafisher

    Lid geworden:
    22 jul 2012
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Reeuwijk (nabij Gouda)
    tis nu echt bende daar, alles staat onder water.
     
  10. heliheli

    heliheli

    Lid geworden:
    9 mrt 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Soesterberg
    Hallo, ik woon in Soesterberg en ben sinds kort met een electro heli aan het prutsen en dat doe ik op vliegbasis Soesterberg, aangezien deze buiten gebruik is kan je er prima vliegen en oefenen,geen last van verkeer en een zee van ruimte. Ik ga dit draadje volgen en kom zeker eens kijken achter de ikea maar eerst ff wachten op het betere weer!!!
     
  11. Djin

    Djin

    Lid geworden:
    23 okt 2010
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoi heliheli,
    Waar vlieg je op de vliegbasis? We zijn op zoek naar alternatieve vliegplekken. Achter de Ikea ligt nu aardig wat water. Craschen is plons! Ben wezen kijken waar je met de fiets de oude landingsbaan op kan komen. Prima vliegplek alleen je komt er niet met de auto zo ver ik het weet. Die moet je dan een stuk verder weg zetten.
    Weet ook niet of het gedoogd wordt als je er met 10 man aan het vliegen bent. Achter de ikea is dat wel het geval.

    Hoor het wel
     
  12. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    als je de landingsstrip bedoeld die daar ligt: er is een manier om er heen te rijden, en dichtbij te parkeren :)
    je rijd dan als 't ware om de basis heen.
    dat heb ik ook gedaan: vlak naast de wijk (waar 't wandelpad begint door 't gebied) zet je je auto op een parkeerplaats en loop je via een smal wandelpaadje zo 't midden van de baan op.
    't oogt daar idd alsof 't goed toeven is voor RC vliegers, maar pas op!!!

    er zit daar een zweefvliegclub (niet RC) die de baan gebruikt.
    wanneer ze niet vliegen is het een prachtplek voor onze toestellen, maar anders moet je toch echt oppassen voor die laag overkomende zwevers...

    groet,
    Hoogvlieger
     
  13. heliheli

    heliheli

    Lid geworden:
    9 mrt 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Soesterberg
    Ik zet de auto neer aan de kant van Soesterberg op de veldmaarschalk montgomeryweg, in de bocht word al aangegeven daar waar je met de fiets op de oude startbaan kan komen zijn genoeg parkeerplaatsen en het is dan 40 meter lopen en je bent er. Er zijn in het weekend wel zweefvliegers aan het vliegen,dat is de enige activiteit nog kwa vliegen op de basis en ik ga zelf daar niet vliegen als ze aan het zweven zijn en er is plek zat om met 10 man te vliegen daar en een mooi gat in het hek geeft toegang tot de startbaan zelf waar je ideaal kan opstijgen met een gevleugelde vriend.
     
  14. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    in 't weekend is idd de meeste ZICHTBARE activiteit, maar je moet wel rekening houden dat ze vliegen wanneer de wind 't toelaat...
    verder denk ik dat de rapen behoorlijk gaar zijn als zo'n zwever je kistje eens van dichtbij gaat bekijken...
    die dingen hoor je niet aankomen... pas als ze recht boven jou en/of je machientje zitten hoor je dat karakteristieke geruis dat ze maken.

    als ik daar zou gaan vliegen zou ik op z'n minst afspraken maken met die lui, gewoon ter voorkoming dat we in elkaars vaarwater terecht komen...
     
  15. Djin

    Djin

    Lid geworden:
    23 okt 2010
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Amersfoort
    Oke. Die plek bedoel ik ook. 40-100 mtr lopen is niet veel maar heb altijd van alles mee. 2 helis, laadspullen en generator. Ken wel 2 mensen die lid zijn van die zweefvliegersclub. Zal even vragen wat ze ervan vinden als er mensen daar rc vliegen.
     
  16. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    LOL, als 't oke is, kom ik daar ook vliegen!!! :D:thumbsup:
    wie weet kunnen we daar dan een vliegclub oprichten!
     
  17. heliheli

    heliheli

    Lid geworden:
    9 mrt 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Soesterberg
    En het is ook nog op een redelijke afstand van waar de zwevers opstijgen en landen, neem aan dat ook hun zich aan de regels moeten houden kwa hoogte m.b.t. het fietspad. neem aan dat ze het haarstukje van opa er niet af mogen vliegen als opa onderlangs fietst. Ik rij er ook met mn rc auto, lekker stukje asfalt om te scheuren en om op te stijgen voor de planes. EN Djin ff overleggen met die zweverige gasten kan nooit kwaad lijkt me, en de tijd van stoorzenders hebben we wel gehad dacht ik zo met onze 2,4 ghz zenders
     
  18. Djin

    Djin

    Lid geworden:
    23 okt 2010
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Amersfoort
    Gaat het niet worden. Net even een van de mensen gesproken die er zweefvliegt. Er mag daar niet met rc worden gevlogen. In de buurt zit ook de rc vliegclub de Vrije Vogels. Die hebben ook wel eens geprobeerd daar een plekje te krijgen. Jammer maar ik wil zeker niet de zweefvliegers tot last zijn.
     
  19. heliheli

    heliheli

    Lid geworden:
    9 mrt 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Soesterberg
    dan misschien lid worden van de vrije vogels, die schijnen een locatie te hebben waar ze vliegen en zowiezo was ik al van plan bij hun te gaan kijken om er te kunnen prutsen aan de electrische vogels en lief en leed te kunnen delen kwa vliegen
     
  20. Djin

    Djin

    Lid geworden:
    23 okt 2010
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Amersfoort
    Goed plan en er is natuurlijk altijd Ikea/Vathorst nog Daar wordt vliegen tot nu toe nog altijd gedoogd.:)
     

Deel Deze Pagina