Wie weet een modelvliegclub omgeving Amersfoort?

Discussie in 'Verenigingen' gestart door René 77, 22 jun 2006.

  1. René 77

    René 77 Guest

    Hallo,

    Wie o wie weet een leuke modelvliegclub in de omgeving van Amersfoort?
    Ik heb een charter gebouwd met een brandstofmotor en is klaar om de lucht in te gaan. (heeft overigens al eens een paar keer gevlogen :wink: Helaas geland met schade :oops: , maar wel weer netjes hersteld)
    Ik ben een beginnende vlieger en kan dus nog wel een paar lesjes gebruiken.

    Ik ben benieuwd naar de reacties.
    Gr. René
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Arvid

    Arvid Guest

    Soesterberg is de dichts bijzijnde club voor je. Als je alleen zweeft is er ook nog een club ten westen van Amersfoort en ten zuiden van de A1.
     
  4. René 77

    René 77 Guest

    Bedankt voor de reacties.

    @Arvid. Je bedoelt denk ik de vereniging van de Vrije Vogels?? Volgens mij kan je daar alleen in het weekend vliegen, en dat vind ik jammer.
    (mooie corsair heb je trouwens.. ben ook bezig met eentje en heb erg veel aan je bouwverslag!!!!!)

    @Ron. Thankx.. hier kan ik wel wat mee.

    Ik zit er aan te denken om lid te worden van de Modelvliegtuigsport vereniging Almere.. Is wel een eindje weg (half uurtje rijden) helaas, maar wel de dichtsbijzijnde optie voor mij denk ik..
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Is Gooi- en Eemland niet dichter bij voor jou? Stichtse brug over rechts onderaan.

    Denk eraan dat de MVA en modelvliegvereniging Gooi- en Eemlander vlak bij elkaar vliegen, qua zenderreikwijdte. Ze hebben daarom afgesproken dat bij de ene vereniging even kanalen en bij de andere vereniging oneven kanaalnummers gebruikt worden.

    [​IMG]
     
  6. René 77

    René 77 Guest

    Hmm, ik denk dat ik zondag beide clubs maar even bezoek. Voordeel Gooi en Eemland: Dichterbij. Hoewl het volgens de routeplanner slechts een paar minuten scheelt.

    Voordeel MVA: Ik kan er met mijn huidige frequentie vliegen.

    Pas na een bezoekje kan ik pas zeggen welke club mij het meeste aanspreekt. Een setje nieuwe cristallen is immers zo gekocht.

    In ieder geval bedankt voor de tip..
     
  7. Arvid

    Arvid Guest

    Het ging inderdaad om de vrije vogels, wist alleen niet dat het alleen in het weekend begaanbaar was, dat is zeker een nadeel.

    Op basis van ligging zou ik voor de MVA gaan, helemaal als je warbirds gaat vliegen. Gooi en Eemland ligt namelijk tussen de bomen wat weer turbulentie veroorzaakt. MVA ligt midden in het veld, mooi aanvliegen en geen obstakels. Wat sfeer betreft kan ik niets zeggen omdat ik ze nooit bezocht heb.

    Dank voor het compliment! Vind het fijn om te horen dat je er wat aan hebt :D


    Succes met je keus

    (en waar is je bouwverslag van die Corsair??....... :wink:)
     
  8. JeroendB

    JeroendB

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Amersfoort
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik denk dat Renswoude niet echt iets voor hem is daar er op Renswoude alleen maar gevlogen mag worden met elektro modellen en zwevers.

    MVA zou de beste keus zijn.
     
  10. shrike

    shrike Guest

    Sorry Ron, maar niet even en oneven kanalen is het verschil tussen MVA en G&E.
    MVA heeft kanalen boven 70, G&E kanalen onder 70
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Klinkt ook als een logischer oplossing.
     
  12. René 77

    René 77 Guest

    Ik heb vandaag de clubs MVA en Gooi en Eemland bezocht en heb besloten dat ik lid ga worden van Gooi en Eemland.

    Allemaal bedankt voor de reacties!
     
  13. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Haha.. Heb je niet bewust gezien of gesproken vanmiddag in ieder geval, was lekker druk aan het knallen met de Serval. 8)


    Waarom kies je voor Gooi en Eemland als ik vragen mag? Eerste indruk, sfeer?
     
  14. René 77

    René 77 Guest

    Ik moet zeggen dat de facaliteiten bij MVA er erg goed uitzagen, maar ik had het idee dat het er bij het Gooi en Eemland er wat gemoedelijker aan toe gaat. Dus... inderdaad... de sfeer.

    Ik besef mij wel dat dit een (heel kleine) moment opname was.

    Klopt.. zag er erg goed uit!!! :D
     

Deel Deze Pagina