Wie weet wat dit is.

Discussie in 'Speedboten' gestart door NQDtransformer, 11 nov 2017.

  1. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Deze romp gekocht met hardware en 2 dikke motoren en 120A regelaar voor 80€. Verkoper wist niet wat voor merk of type het is. Mijn vraag is WIE wel!!

    [​IMG][​IMG]

    Gr eddy
     
  2. Altitude100

    Altitude100

    Lid geworden:
    30 jul 2011
    Berichten:
    72
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  3. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Zeer bedankt Altitude100
    Enig idee of dit goed vaart!
    Er zit een strut bij, maar denk dat ik er gewoon een as inzet. Is dit verstandig of is de strut beter.

    Gr eddy
     
  4. Altitude100

    Altitude100

    Lid geworden:
    30 jul 2011
    Berichten:
    72
    Helaas kan ik je verder niks vertellen over die boot. Ik heb gewoon een zoekmachine aan het werk gezet.

    Have fun @
    Altitude100
     
  5. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Is een TFL pursuit

    Die strut en flex gebruiken, vaste as kan ook maar dan heb je geen afstelmogelijkheden,je kan dan alleen met je zwaartepunt spelen

    Pursuit een goede romp, wat zijn "dikke motoren" want dat is voor interpretatie vatbaar
    Een 3674 is toch een minimum voor deze romp
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2017
  6. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Heb er 2 3674 motoren bij gekregen. 1 van 2075Kv en 1 van 2770kv de regelaar die er bij zit is 120A dus dat gaat denk ik niet lang houden met Max 80A motoren.
    Denk dat ik er een 40mm can 70 of iets in die geest in ga zetten.

    Heb al wel besloten dat het een vaste as word, de boot word voor mijn oudste zoon. Maak alles pas vast als ik de goede afstelling heb. Hij zal er niet vaak mee varen.

    Gr eddy
     
    rob444 vindt dit leuk.
  7. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Voor die gene die de bovenstaande foto,s hebben gezien. Volgen hier onder foto,s van hoe hij er nu uit ziet.
    Ben nu bezig de binnenkant af te werken.
    Motor en as zitten er al wel in. Ben toch gegaan voor de flex i.p.v. de vaste as. Dit op advies van ben44 ben ook blij dat ik heb het gedaan. IMG_1229.JPG

    IMG_1230.JPG

    Dit is het afplakken van de romp die inmiddels lekker groen is.

    IMG_1234.JPG

    IMG_1235.JPG

    IMG_1236.JPG

    Foto,s van de binnenzijde volgen spoedig.

    Gr eddy
     
  8. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo forumleden zoals belooft de foto,s van de binnen zijde van de tfl.

    IMG_1269.JPG

    IMG_1270.JPG

    Boot vanmiddag op het water gehad en lekker aan varen geweest. Met een 2770kv motor op 3S en een CL-08A prop loopt de boot 62 km/H.

    Themp van motor 23 graden, ESC 19 graden en de lipo 44graden.

    Gr eddy
     
  9. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Zou de as toch nog eens ondersteunen vlak bij de koppeling
    Het heeft weinig zin bij een binnenloper dat motorspant te koelen, je hebt dan enkel wat meer weerstand in je koelsysteem
    Lijkt me een goedkope 2 poler van een paar generaties geleden te zijn

    Lipo op eën andere manier vastzetten ,bij de eerste flip wordt die door je boot geslingerd en heb je brokken ,zou zonde zijn voor die goede sls lipo

    Hoop dat je minstens xt 90 stekkers gebruikt ?

    Kap niet enkel met dat magneetje vasthouden want dat gaat ook niet goed aflopen
    Loopt die niet vrij nat met die motor halverwege en de lipo er nog voor?

    Succes
     
  10. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo ben44

    Dat steuntje op de as moet er inderdaad nog op, maar de zon scheen en het was droog dus kon ik het niet laten.

    Dat de motor van een paar generaties terug is kan kloppen, maar wil een gegeven paard niet in de bek kijken. Voor 80€ vind ik het leuk.

    Spant zat erbij en en de motorkoeling op de motor kan er niet af. Ik heb nog een motor erbij waarvAn de koeling er wel af kan. Maar die heeft 2070KV en dan gast de boot maar 48km/H

    Lipo,s zitten best goed vast hoor, heb de boot heel hard heen en weer geschut maar lipo komt niet los. Maar wees gerust steuntje is in de maak.

    Stekkers zijn inderdaad xt90.

    Ik vind het meevallen, komt snel in plane en is zeer stabiel. Heb wat lopen stellen met de strut maar dit vaart zo het best vind ik.
    Trimtabs doen niets staan Max omhoog, lijkt alleen heel wat voor een buitenstaander. Hahaha.

    Magneet krijg ik nauwelijks los is van een harddrive, ook hier moet nog iets voor gemaakt worden. Ben twistlocks aan het tekenen zodat ik deze op de draaibank kan gaan maken.

    Ga vanmiddag met de zoon varen bus filmpje stuur ik ook nog wel door.

    Gr eddy
     
  11. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Je hoeft toch geen koelslangen op die nippels van het spant aan te sluiten,dat is toch niet wettelijk verplicht
    Waarom zou je de koeling van de motor verwijderen?begrijp ik niet
    Kan best geloven dat je de trimtabs volledig omhoog hebt staan, er ligt nu al veel gewicht vooraan
    En lipo komt los hoor als je van 62 naar 0 gaat in een halve seconde ,maak u geen illusies maar schaf u paar van die velcrolussen aan waar je hem vast in kan spannen

    Voor 80 euro is dat inderdaad niet slecht
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2017
    RamonF48 vindt dit leuk.
  12. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Had alles maar aangesloten om zoveel mogelijk koeling te krijgen omdat ik niet wist hoe warm alles ging worden.

    Ik bedoelde ook niet om de koeling eraf te halen, maar deze motor heeft een vaste koeling en de andere zou er met deze water temperaturen af kunnen.

    Zoals ik al zei lipo rekje is in de maak.

    Heb vanmorgen ook even 2 andere props besteld.



    Gr eddy
     
  13. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Zoals gezegd hier het filmpje van vanmiddag.

    Graag jullie info of het in de buurt komt of dat het bagger is.

    Wil iemand mij vertellen hoe ik hier een filmpje kan posten. Krijg het niet voorelkaar.
     
  14. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Posten op youtube en dan hier een link plaatsen
     
  15. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Ooook dus eerst maar uploaden dan. Gaat weer de hele avond duren met ziggo achter de kabel.

    Nog even geduld heren.
     
  16. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
  17. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    @pompebled : Ik zal je even voor zijn... rechtsom blijven varen :D

    Vaart leuk! Maar dat geklapper op het water is niet goed. Je kunt misschien nog wat met de accu's schuiven om snelheid te winnen. Is je prop geslepen en gebalanceerd?
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2017
  18. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Ok daar was ik al mee bezig geweest. Mijn zoon heeft de zender en die vaart overal en nergens en in alle richtingen die hij wil. Is 13 jaar.

    Dat geklapper moet dus weg, lukt dat door gewicht naar achter of naar voren te brengen.
    Prop is scherper dan de gehaktmolen van de slager en perfect gebalanceerd, niet door mij overigens.

    Gr eddy
     
  19. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Hoe groot is die schroef eigenlijk?
    En zoals ik dacht loopt die redelijk "nat" , cg naar achter verplaatsen maar dat gaat moeilijk worden met de plaatsing van je motor zoals die er nu in steekt en slechts 1 lipo
    Misschien die motor met lager kv erin en dan een lipo links en recht van de motor 2×2s in serie?
    En idd rechts draaien!
     
  20. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Romp is 60cm lang en de motor staat op 18cm van de spiegel. Plaatsing van de motor is gelijk aan de RTR van TFL.

    Dus dat laat ik zo. Ik wil dat mijn zoon ook kan varen zonder dat het een zenuwpees word. Accu ligt nu naast de motor.

    Schroef is van hobbyking cl-08A meen dat deze 38mm is. Heb al 2 andere besteld 36mm en een 40mm met lagere spoed.
    Gewoon om te proberen.
     

Deel Deze Pagina