wie weet welk merk dit is?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door jaspers, 6 sep 2017.

  1. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    rhelie waar kom je uit de buurt ik zelf uit scheveningen miss als ik hem heb staan dat ik een x naar jou toe kan komen ?
    en denk dat je me vast dan nog veel meer dr over kan vertellen
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Prima hoor, vind ik ook leuk. Nootdorp is niet ver van Scheveningen.
     
  3. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    kijk das bijna om de hoek scheeld weer uren rijden dat geluk heb ik dan meestal :D
     
  4. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    heb um opgehaald :) schade valt onwijs mee gaat alleen om een paar stangetjes en de paddel bar:D
    er zit een piezo 2000 op ik ken dit soort gyro niet wie kan me daar wat over vertellen?
    gr jasper
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heel oud, rond 1990 of 1995 of daaromtrent. Een van de eerste Piƫzo gyro's op de markt.
    Werkte goed, was destijds min of meer het beste wat je kopen kon, maar nu uiteraard "gewoon een gyro", vergelijkbaar met Futaba G300 o.i.d.

    Kun je (als hij nog werkt) gerust mee vliegen. Is niet specifiek bedoeld voor digitale servo's want die bestonden toen nog niet, maar zou niet weten waarom dat niet zou werken.
     
  6. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Hierbij neem ik even een abonnementje op je draadje.
    Ik ben denk ik 1 van de weinigen die het heim uni mechaniek van onder tot boven en van binnen naar buiten kennen en er veel mee gevlogen heeft.
    En 1 die dan ook nog actief op het forum is. In mijn dagboek draadje http://www.modelbouwforum.nl/threads/dagboek-van-een-heli-wedstrijdvlieger.46062/ vind je zonodig al heel wat info, maar vraag gerust als je wat weten moet.

    Steven.
     
  7. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    ff een fototje :koud: 15048792169371785564771.jpg
     
  8. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    hoi steven ik ga jou ding deze week ff goed door lezen;) als ik vragen heb ga ik daar zeker bij je op terug komen bedankt alvast :p
     
  9. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    vlieg je er nog steeds mee eigenlijk steven?
     
  10. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    nog een vraagje ik wil hem naar elektro ombouwen en mijn vraag is heeft iemand dit al gedaan bij dit model? en zo ja zou ik daar graag meer info over willen ivm motor steun enz
    mvg jasper
     
  11. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
  12. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb het mechaniek gezien, Jasper is langsgeweest. Het is allemaal origineel en vrijwel nieuw.
    Wat is er stuk ? de centerhub heeft 2 pennetjes die de pitchcompensator meenemen en die zijn van de hub afgebroken.
    Alle stangetjes van de kop zijn stuk, fly-bar krom en dat was het. Ik heb hier een bovenliggende pitch-compensator van Vario liggen en een gelagerde meenemer. Ook heb ik een originele aluminium tuimelschijf nieuw.
    De pitchcompensator is niet compleet, er mist een afstandbus en een contra-gewichtje die op de fly-bar zitten.

    Heb jij nog wat Steven ?
     
    jaspers vindt dit leuk.
  14. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    kom vandeweek wel weer even langs als dat kan :)
    en nog bedankt voor de info rene
    heb ook even een nieuw topic gemaakt onder schaal helies :)
    gr jasper
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Die pitchcompensator is wel handig want dan kun je gewoon het centerhub laten zitten.
    Jammer dat het niet compleet is maar wieweet komen er nog tips.
     
  16. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    ik kijk vanavond even wat ik nog heb liggen.
     
  17. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    hoor het graag :)
     
  18. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    welnu het volgende:

    [​IMG]

    De heim center hub met de vaste pinnetjes (die altijd weer afbreken bij een crash) heb ik uiteraard ook niet meer. Ik heb ze allemaal vervangen door een Vario center hub zoals die links op de foto. Het rode aluminium deel met de pen klemt op de center hub. Hij heeft maar 1 pen en dat is prima. De Vario centerhub heeft ook per kant 2 o- ringen om de bladas te lageren dus je hebt exta o-ringen nodig.

    rechts op de foto een heel oude heim center hub met korte pinnen. Volgens mij zijn ze te kort voor het systeem wat jij hebt. Ik heb hem op de foto erbij gedaan voor het gat waar de m3 bout doorheen gaat om hem op de hoofdas te schroeven. Het Vario centraal stuk komt dan dus 90 graden gedraaid op de as, maar ook de hoogte is iets anders. Je kan natuurlijk ook een gat boren op de plek waar de heim kop hem ook heeft.

    [​IMG]

    Deze boven liggende pitch compesator heb ik ook nog liggen . contra gewicht is er ook. En de tuimelschijf meenemer. Deze tuimelschijfmeenemer heeft dan weer een portie speling wat ik niet fraai vind.

    Dan moet je dus nog stuurstangen hebben. Daar kan ik je niet direct mee helpen. Ik heb op een dag een m2 snijplaat gekocht en een stapeltje fiets spaken van ongeveer 2mm. Sindsdien maak ik mijn stuurstangen zelf.

    Laat maar weten als je er wat van kan of wil gebruiken...

    groet, Steven.
     
  19. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    Hoi steven ik denk dat ik voor het rode alu ga lijkt mij het makkelijkst ook.
    En ik wil alle kogel links ook vervangen weet jij zo welke ik dan moet halen? En weet je ook de juiste afmetingen van de stangetjes en waar ze gebogen moeten zijn ? Of wil je ze evt voor mij maken tegen vergoeding uiteraard .
    Ik heb de os max motor over want ik ga over naar elektro weet niet of dit wat voor je is ?
    Mvg jasper
     
  20. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    Ohw en heb jij miss ook de bouw tekening van het mechaniek?
     

Deel Deze Pagina