hoi ik heb de graupner wiesel
en ik wou graag weten welke snelheids regelaar
het best bij 3 jamara pro 480hs bb 7,2 v motoren past?
ik had er namelijk een maar die brande door

wie kan mij helpen
Shane:
Deze motoren hebben een aardig hoge blokkeerstroom: 30 A.
Er zijn niet veel regelaars die daar tegen kunnen. Bovendien: 3 van deze motoren op één regelaar? Da's errug veul ampere's die die regelaar moet kunnen verstouwen, ook al worden de motoren niet geblokkeerd.
Eén tip: zet een zekering tussen je accu en je regelaar. Op de + pool.
Met een hogere waarde dan de normale stroom die door de motor/motoren getrokken wordt, maar een lagere stroomsterkte dan de blokkeerstroom.
Als je dan troep in je schroeven krijgt en je schroeven blokkeren, klapt in ieder geval je zekering eruit, en niet je regelaar.
Da's een stuk goedkoper.
En ja, dan ligt je model misschien midden op de plas te dobberen... Altijd beter dan dat hij in de fik staat. En dat heb ik ook al eens gezien...:nooo:
Platt autozekeringen zijn voor weinig bij de Halfords te koop, net als zekeringhouders. Kosten een paar euro, besparen je een boel ellende.
@allen:
Als jullie elkaar iets te zeggen hebben, doe het dan via PB.
En als jullie elkaar persé af willen pl*ssen, kom dan even op de ModelbouwBerg. die is daarvoor.
Afplassen is daar tot Kunst (met grote K) verheven.
Daar kan je naar hartelust je gang gaan, maar wees gewaarschuwd: je zal heel goed moeten kunnen argumenteren, anders word je binnen 2 postings coaxiaal onder de groene zoden geschoffeld. (Hetgeen ernstige frustratie bij bepaalde forumleden op zal wekken, maar dat terzijde)
Kortom: Afpl*ssen: niet hier. wees dan een vent, en kom naar de Berg.
Klinkt raar, maar hij is te vinden in het non-Modelbouwcafé.
We ontvangen jullie met open armen....
Groet
Roel
Hoofd Modelbouwbergbeveiliging