"wilde" X-zwiep-party mooiberg nieuwegein 29 dec 2013

Lo Luitjes,

Morgen is er een "wilde" mini zwieptreffen op de mooiberg, nieuwegein. Niels1275 (die komt helemaal uit alkmaar !!), Huey , ik , Slijm......wie komt er ook ? Wind wordt minder dan vandaag, staat strak op de helling...ook zonnetje erbij..... Huey is nu aan't zwiepen boven de plas en haalt met zijn MiMi "floep weg" 13 minuten .

1300 uur ? Paar blikjes mee ? Met 10 man kan het makkelijk daar . Unieke lokatie...hoog contrast, helling, water ...you name it. Mooie combo hellingvliegen en belletjes (paar meter doorsnee!) pakken van boven het water.

Groet !

frank

richting zuid: (secret tip: plek waar mimi hangt op foto is plek waar vaak belletjes vanaf de plas kunnen worden gepakt :D)

Picture+019.jpg

richting west:

Picture+002.jpg

Laatst bewerkt:
Uurtje of 12 zijn we er, alle weer-apps zeggen dat het perfect word daar morgen !

Dus kom allen morgen zeker naar de Mooiberg !!!

j3tz.jpg

Dat is de berg bij de Nedereindse Plas in Nieuwegein.

Hemelsbreed 1 km. vanaf het veld waar we de MiMi cup gehouden hebben !

NP afkomstig van gp6 (2012-03-31)

Nedereindse Plas, grootste gifschandaal in Nederland, ook wel Mooiberg genoemd onder de zgn. zwieperts
GPS latitude, longitude: 52.03411, 5.05571
plaats, land: ijsselstein, nederland
categorie: zwemplek, visstek, zwiepplek
open water
trefwoorden: wateren, meren, plassen, zwiepen

:D

kzal ff een plaatje posten

Laatst bewerkt:
groen kruisje is parkeerplaats (plek zat) , rose lijn looproute (200m) , rood kruisje zwiepplek (ook plek zat)

zwieperts.JPG

Laatst bewerkt:
top gozert !!!

Dan kan je morgen ook mijn "franco ballo" full size proberen....:D (of de bart bird van Huey of de weet ik veel van Niels....:hammer: )

Ik zwiep, jij vliegt.

Laatst bewerkt:
tja, mn mini zweeft al bijna oneindig lang dus vliege en landen met een fullsize durf ik denk ik niet, maar ik zal kijke of ik zo'n trainer kabeltje kan vinden (of kan jij die eentje meenemen?)

kan je mischien jouw depron/glasvezel mimi staartvlak meenemen als je die nog hebt? dan kan ik die vergelijken met de mijne:D

t was fijn ! paar foto's uit de hele berg...gister een nieuwe canon body gescoord... man wat een lekker ding :D

prachtige luchten vanmiddag...tmooie van zo'n berg is dat je weids zicht hebt, kilometers ver...wer-ke-lijk prachtige hollandse luchten.

_MG_2887.jpg

_MG_2872.jpg

_MG_2906.jpg

dlghellingknuffelen

_MG_2848.jpg

en wat mij betreft de allermooiste...'t is allemaal emotie

_MG_2826.jpg

(of was het nu de wind...hahahahah)

mooie contrasten
_MG_2867.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe een zwiepdag een hellingvliegdag wordt

Wat een zwiepdag zou worden werd een hellingvliegdag, als ik 4 keer heb gegooid is het veel, op de wind omhoog, naar voren steken en toch vinden............geweldig. Soms ging het net zo hard omlaag als omhoog, het was zeg maar erg dynamisch ! :p

Franck heeft de BartBird werkelijk perfect gefixt, het eerste handstartje was al meteen heel goed, na wat kleine aanpassingen vloog hij weer grandioos ! (zie foto-met-traan hierboven)

@joris: je hebt geen kabel nodig hoor, je vliegt hartstikke goed man ! Quote van een van de ervaren vliegers vandaag: "kijk hem dan vliegen, goed man !" een beter compliment kun je niet krijgen. Misschien kun je je voorbereiding iets beter plannen, dat scheelt je vliegtijd op de vlieglocatie. Dus, voordat je van huis gaat moet alles zo ingesteld staan dat het niet meer is als batterij insteken en vliegen ! Want vliegen kun je goed, dat heeft iedereen gezien. (0 ja, en meer expo op je hoogteroer ;))

Als afsluitertje even een sfeerbeeldje. Het was een topdag.

yt3n.jpg

Laatst bewerkt:
haha, bedankt huey, ik moet inderdaad wat beter voorbereid zijn en zorgen dat alles werkt, ik moet gewoon leren niet mn vliegtuigjes af te raffelen want dan blijf ik aan het kloten.

ik heb vandaag echt een topdag gehad, na de meeting zelf nog een half uurtje ofzo hellinggevlogen. zittend op de rand van de helling:yes:dat is echt geweldig, zo chill

filmpje, hier nog staand vliegen

Laatst bewerkt door een moderator:
Cool filmpie Joris ! Nou nog 30% expo op je rudder en elevator en voor je het weet is je Mimi het formaat-stipje !

Zou dat een mooie watervlieg plek zijn, of is dat daar verboden?

Voor (water) schuimpjes van een paar honder gram lijkt me dit een leuke vliegplek....maar calmato size enzo...dat lijkt me wat te groot (ook al wordt daar met dat soort / maat kisten wel gevlogen....helaas, want dat moet gewoon een keer fout gaan)

Laatst bewerkt:
Let op; officieel is het daar verboden met rc vaar- voer- of vliegtuigen te spelen......zodra er een keer iets mis gaat is het daar gelijk over natuurlijk.

Back