Wildvliegen in Twente

Hallo allen,

naar aanleiding van een ''offtopic'' discussie in een ander draadje start ik hier een nieuwe.
Het gaat om een mini-treffen in Ootmarsum. Ik kreeg deze week toestemming van de landeigenaar om er een VGG treffen te mogen organiseren. In de reacties die ik daarop kreeg bleek dat er belangstelling is om er zo een keer een dag samen te vliegen op ''onze'' stek. Dat kan om mij doorgaan ;-).
Hier een foto van de lokatie, ook heb ik een camping aangegeven die er vlak bij is.

GroteFoto-4NZ4YKJW.jpg

Edit 29-06-2011:
Het gaat definitief door en wel op zondag 3 juli. Van mijn kant uit is alles geregeld en voorzie ik geen problemen.
Vanaf 10.00 uur heb ik de koffie klaar voor jullie ;-).
Het adres is ''Zonnenbergweg'' in Ootmarsum of Agelo (ligt eraan wat de tomtom pakt..).

Er vanuit gaande dat de meesten via de A1 de afslag Ootmarsum nemen houd je gewoon Ootmarsum aan. Eén keer Ootmarsum inrijdende ga je iets een bultje op en zie je rechts een grote parkeerplaats. Iets verder links komt dan een kruising waar je linksaf richting ''Weerselo'' kunt. Hier ga je in en na zo'n 20 meter gaat er een weg rechtsaf naar boven toe, dit is al de Zonnebergweg. Hier inrijden, vervolgens de eerste kruising recht oversteken en doorrijden naar de 2e kruising. Als je daar bent kun je ongetwijfeld mijn auto ( grijze Opel Zafira) links of rechts al zien staan. Het ligt aan de windrichting waar ik sta.
Komende van de kant van Almelo houd je eerst Oldenzaal en daarna Weerselo aan, daarna is de route hetzelfde. En voor de echte fanaten hier de coördinaten: 52'23'57.44 N , 6'52'56.80 O.

Ik hoop dat het net zo'n mooie en gezellige dag word dan afgelopen zondag en dat de weergoden ons goedgezind zijn, volgens mij moet dat lukken.
Mochten jullie nog vragen hebben dan vraag gerust en als het nodig is kun je me ook bellen, nummer is 06-44555646.

Tot zondag!

Groeten,

Paul

Laatst bewerkt:
Is er al een datum geprikt voor het vliegen bij de grote stad?

Niet te vroeg graag.Is een mooi moment om mijn vliegende klos hout wat zich een Airfish noemt eens van zolder te halen.Dat hok heeft mij ooit eens het vliegen bijgebracht in 1977.Dat ding ligt al vanaf midden de jaren 80 op zolder te verstoffen.Eens kijken morgen wat de houtwormen er van over hebben gelaten

Niet te vroeg graag.Is een mooi moment om mijn vliegende klos hout wat zich een Airfish noemt eens van zolder te halen.Dat hok heeft mij ooit eens het vliegen bijgebracht in 1977.Dat ding ligt al vanaf midden de jaren 80 op zolder te verstoffen.Eens kijken morgen wat de houtwormen er van over hebben gelaten

airfish002.jpg

jedelski profiel

Yep Serge,alleen is die op de foto een 1800 mm uitvoering.Mijn klos hout is 2400 mm(tenminste als de houtwormen hem intact hebben gelaten) en gaat of met een elastiek of met een 1,5 cc omhoog

Het lijkt me het beste dat we een datum nemen na het VGT in Hoeven en voor de vakanties. Ergens eind juni of begin juli ??? 19 Of 26 juni, 3 of 10 juli, graag jullie voorkeur erbij.
Alles wat (zweef)vliegt is welkom lijkt me alleen motorkisten met wieltjes gaat niet lukken vrees ik, zou misschien kunnen als het net gemaaid is maar dat kan ik niet garanderen..
Mijn zoon en ik zullen het lijstje maar beginnen:

1: R.c. Paul 35 Mhz, kanaal 80. Alle datums.
2: Rc Nick 35 Mhz, kanaal 68. Alle datums.

Laatst bewerkt:
dan heeft de 2,4 m versie ook geen jedelski,maar wel rolroeren als het goed is wat ik mij dan nog herrinner.

Helaas heeft de 2,4 m geen rolroeren,zal ook niet veel zin hebben met die enorme V-stelling.Zowel de 1,8 als de 2,4 en de 2,7 hebben de jedelski vleugels.Tevens heb ik nog een originele Airfish met 1,8 m span en een V-staart.Ben al een eeuwigheid op zoek naar een Lageman Airfish (jedelski vleugels,T-stabilo en een kunstof romp).Het ding vliegt als een automatische piloot en is haast niet te crashen.(Haast niet..uit ervaring weet ik dat hij echt wel crashen kan.).Het is een tank om te zien vliegen maar ja........jeugdsentiment he.

toendertijd op deelen vlogen ze ook met de airfish ,maar dan met volledig profiel vleugels en deze waren rond de 2,6 meter span (waren wel geheel zelfbouw ).

dus ik sluit eigen inzicht aanpassing niet uit

Eigen aanpassingen zou heel goed kunnen.Zeker als je een beetje snelheid wilt halen.De Airfish kan bij wijze van spreken nog achteruit vliegen,zo langzaam is dat ding.Hij wordt tenslotte al meer dan 40 jaar gemaakt (is nog steeds te koop),zijn er ruim 45000 van verkocht.Daar zullen zeker wel de nodige hobbyisten aan hebben liggen te sleutelen.En eerlijk is eerlijk.De onderzijde van een jedelsky vleugel ziet er niet uit.

Onder voorbehoud van een vliegklare vintage glider sluit ik mij bij 25 juni aan.
Kan eventueel mijn Curare 60 meenemen.Is wel vintage,maar of dat makkelijk gaat met een elastiek en of daar een beetje mee te thermieken valt?Voorlopig ga ik voor de Airfish

Onder voorbehoud van een vliegklare vintage glider sluit ik mij bij 25 juni aan.
Kan eventueel mijn Curare 60 meenemen.Is wel vintage,maar of dat makkelijk gaat met een elastiek en of daar een beetje mee te thermieken valt?Voorlopig ga ik voor de Airfish

Het MOET geen Vintage op deze dag hoor, daar hebben we Hoeven voor. Alles is welkom!
25 Juni is om ons prima :-).
S.v.p. wel even het lijstje aanvullen, het gaat mij voornamelijk om de frequenties. Ik wil geen herhaling van Marknesse als het even kan. Er komt een wasknijperbordje bij voldoende deelname..

Vlieg ze nog, zo te zien word het weer een prachtige dag ;-).

Groeten,

Paul.

Back